Beantwoord

Back-up Online blijft hangen

  • 20 September 2015
  • 19 reacties
  • 427 keer bekeken

Ik heb de software op mijn nieuwe Mac geïnstalleerd (stond eerst op een andere mac), maar nu krijg ik de melding "Het backupregister wordt geüpload". Deze melding gaat niet weg, ook niet na herinstallatie van de software. Ook niet na een hele nacht aan laten staan.

Ik heb al een topic over dit onderwerp gelezen, maar de oplossing daarin, is voor Windows. Ik heb een Mac. Kan iemand me helpen?
icon

Beste antwoord door miepje 28 September 2015, 14:11

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +11
 

miepje schreef op 30 sep '15 om 20:56u

Alles werkt weer als een zonnetje! Eerste back-ups van nieuwe Mac zijn al gemaakt!!

 

Bedankt http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/td-p/4250/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank voor uw terugkoppeling, goed om te lezen dat het weer werkt!
Reputatie 7
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1119 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4430#M457

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4417#M448

Perfect, bedankt 
  • !

    Ik vertrouw erop dat nu alles is gelukt bij 
  • , zo niet dan helpen wij u graag verder. Smiley Knipoog

     

    Alles werkt weer als een zonnetje! Eerste back-ups van nieuwe Mac zijn al gemaakt!!

     

    Hallo miepje ,

    SUPER dat alles weer naar wens werkt! Jij ook nog bedankt voor het actief meedenken zodat er nu een goede werkwijze is voor een her-installatie voor BOL voor Mac OS X!

  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4417#M448


    Perfect, bedankt https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265!

    Ik vertrouw erop dat nu alles is gelukt bij https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1119, zo niet dan helpen wij u graag verder. Smiley Knipoog

     
    [/quote]
    [/quote]
    Alles werkt weer als een zonnetje! Eerste back-ups van nieuwe Mac zijn al gemaakt!!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Perfect, bedankt http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/td-p/4250/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank!

    Ik vertrouw erop dat nu alles is gelukt bij http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/td-p/4250/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank, zo niet dan helpen wij u graag verder. ;)
    Reputatie 7

    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1119 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4381#M436




    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4380#M435


    Dat klinkt absoluut goed! Het topic heb ik stiekem al op opgelost gezet ;-)

    Ik hoor graag of dit terecht was.

     
    [/quote]
    [/quote]
    Misschien kan https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 zijn werkwijze in dat andere topic helemaal compleet maken met mijn opmerkingen?

     
    [/quote]
    [/quote]
    Voor de VOLLEDIGE duidelijkheid heb ik https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-her-installatie/m-p/2270#M125 - voor een her-installatie van KPN BOL - aangepast met beide verwijzingen naar de "Application Support" mappen. Dank voor je opmerking
  • !

  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4380#M435


    Dat klinkt absoluut goed! Het topic heb ik stiekem al op opgelost gezet ;-)

    Ik hoor graag of dit terecht was.

     
    [/quote]
    [/quote]
    Misschien kan https://#" data-login="BerendDeMeyer" target="_blank zijn werkwijze in dat andere topic helemaal compleet maken met mijn opmerkingen?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Dat klinkt absoluut goed! Het topic heb ik stiekem al op opgelost gezet ;-)

    Ik hoor graag of dit terecht was.
    Yes, dat was 'm!!

    Ik heb de de KPN mappen in zowel de zichtbare als de onzichtbare Bibliotheek verwijderd. En App cleaner gebruikt. Herstart in veilige modus om een aantal in gebruik zijnde bestanden uit mijn prullenbak te verwijderen. Vervolgens weer gewoon herstart en BOL geinstalleerd. Toen werd er wel om een licantiecode gevraagd. Nu zegt BOL dat hij aan het Opschonen is, dus dat wacht ik nog even af. Maar het ziet er goed uit!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Bedankt voor de waardevolle toevoegingen http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/td-p/4250/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank!

    Is het nog gelukt http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/td-p/4250/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank om te herinstalleren?
    Reputatie 7
    Hallo Tim en Miepje,

    Zie mijn aanvulling in KPN groen! ;)


    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4363#M423


    Methode 1

    1. Navigeer in de Finder naar Ga > Ga naar map.
    2. Typ in het dialoogvenster: ~/Bibliotheek
    3. Klik op Ga naar.

    Even ter aanvulling op deze methode 1:

    Het juiste gebruik van de "Ga naar map" optie is:

    /Bibliotheek
    is van het gehele OSX systeem, ook wel "System Wide" genoemd en resulteert in:

    /Library/Application Support/KPN/KPN Back-up Online

     

    ~/Bibliotheek
    is specifiek voor de ingelogde gebruiker en resulteert in:

    /Users/berenddemeyer/Library/Application Support/KPN/KPN Back-up Online

     

    Het is dus belangrijk om in beide "Bibliotheek" folders naar "Application Support" te gaan en daar alle aan BOL "KPN" gerelateerde mappen en bestanden erin te verwijderen!

    Cheers

    [/quote]
    [/quote]
    Reputatie 7
    Badge +11
    Alles op z'n tijd miepje :D

    Ik ben benieuwd, het kan bijna niet anders! We zien uw berichten wel verschijnen.
    Deze verborgen bibliotheekmap is eigenlijk de enige waar ik gekeken heb, was die andere compleet vergeten 😉. Ik ga heb binnenkort allemaal weer eens proberen, ben nu even met een deadline bezig. Ik hou je op de hoogte.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste miepje,

    Ik heb even een collega gevraagd die ervaren Mac gebruiker is. Schijnbaar bestaan er 2 blibliotheken bij Apple sinds OS X Lion. De biblotheek zoals zoals u deze kent met persoonlijke mappen maar ook een verborgen bibliotheek om te voorkomen dat hier systeembestanden worden weggegooid. Tot voor OS X Lion was er één bibliotheek met daarin alles door elkaar. Op zich handig dat dit nu gescheiden is.

    "Sinds OS X Lion heeft Apple besloten om de Bibliotheek (Library) map in de thuismap van een gebruiker te verbergen door er de ‘hidden flag’ op toe te passen. Dit voorkomt dat er per ongeluk property lists en andere systeembestanden worden verwijderd, wat kan leiden tot een niet werkende Mac."

    Dit betekent vermoedelijk dus dat we nog een (verborgen) map "KPN" missen bij het verwijderen. Graag leg ik u uit hoe u deze biblotheek kunt vinden.

    Methode 1

    1. Navigeer in de Finder naar Ga > Ga naar map.
    2. Typ in het dialoogvenster: ~/Bibliotheek
    3. Klik op Ga naar.

    Methode 2

    Houd de Alt-toets (Optie) ingedrukt wanneer u het Ga-menu gebruikt. De gebruikersbibliotheekmap bevindt zich onder de basismap van de huidige gebruiker.

    (Methode 2)

    Verborgen Bibliotheek

    Opmerking: Zodra u de bibliotheekmap hebt geopend, kunt u het bibliotheekpictogram van boven aan het venster naar het dock, de zijbalk of de werkbalk slepen. Zo kunt u de bibliotheek in de toekomst gemakkelijk openen.

    Heel graag verneem ik van u of dit het probleem is geweest, zodat we de instructies kunnen aanpassen.

    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4360#M421


    Hallo miepje,

    Dat is zwaar balen zeg, het lijkt mij dat u inderdaad gelijk heeft. BOL zou niet mogen onthouden welke licentie is gebruikt! We zijn op zoek naar een schoon begin en dat is juist waar de stappen van https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 op focust. Zelf ben ik geen MAC gebruiker en kan ik even niet alles controleren wat ik ga roepen.

    Mogelijk worden er dan toch ook bestanden bewaard in onderstaande mappen:

    ~/Bibliotheek/Preferences/KPN (?)
    ~/Bibliotheek/Caches/KPN (?)

    Kunt u kijken of dit het geval is? Zo ja, verwijder beide KPN mappen en probeer de herinstallatie weer opnieuw. Anders is het wellicht een idee om een applicatie te gebruiken voor het volledig verwijderen van de applicatie gegevens. Na wat rond gekeken te hebben lijkt http://freemacsoft.net/appcleaner/" target="_blank" rel="nofollow daar een goede gratis optie voor.

    Ik ben benieuwd!

     
    [/quote]
    [/quote]
    Hoi Tim,

    Helaas...

    - Stappen voor Terminal van Berend uitgevoerd.

    - AppCleaner gedownload en gebruikt.

    - De mappen die Berend aanhaalt in zijn tip, stonden er na app cleaner nog gewoon. Weggegooid.

    - Prullenbak mocht niet leeg, dus herstart in veilige modus.

    - Prullenbak geleegd.

    - Herstart en BOL opnieuw geïnstalleerd.

    - Weer werd de license key gewoon gezien en blijft de back-up hangen.

    Dit lijkt me toch een zaak voor de technische dienst. Kun jij dit naar hun doorzetten?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo miepje,

    Dat is zwaar balen zeg, het lijkt mij dat u inderdaad gelijk heeft. BOL zou niet mogen onthouden welke licentie is gebruikt! We zijn op zoek naar een schoon begin en dat is juist waar de stappen van http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4250#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank op focust. Zelf ben ik geen MAC gebruiker en kan ik even niet alles controleren wat ik ga roepen.

    Mogelijk worden er dan toch ook bestanden bewaard in onderstaande mappen:

    ~/Bibliotheek/Preferences/KPN (?)

    ~/Bibliotheek/Caches/KPN (?)

    Kunt u kijken of dit het geval is? Zo ja, verwijder beide KPN mappen en probeer de herinstallatie weer opnieuw. Anders is het wellicht een idee om een applicatie te gebruiken voor het volledig verwijderen van de applicatie gegevens. Na wat rond gekeken te hebben lijkt AppCleaner daar een goede gratis optie voor.

    Ik ben benieuwd!
    Oké, het volgende heb ik gedaan

    - herstart

    - stappen van Berend uitgevoerd

    - Prullenbak geleegd

    - herstart

    - BOL opnieuw geïnstalleerd

    Ik krijg nog steeds hetzelfde resultaat

    Het volgende viel mij op:

    - Er stonden geen bestanden LaunchDaemons op mijn Mac.

    - Ik heb de map KPN uit Bibliotheek / Application support volledig weggegooid. Toch weet BOL mijn license key als ie weer geïnstalleerd is, dus ergens staat er nog iets van BOL.

    En nu?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste 
  • ,

    In ons privé gesprek heb ik vernomen dat het nog altijd niet lukt en de melding "Het backupregister wordt geüpload" blijft staan.
    Op de server te zien is dat er problemen zijn bij het maken/uploaden van de laatste back-ups. Het herstellen is wel goed gegaan.

    Op de server hebben we de back-up helemaal gestopt. Zou je de computer straks geheel opnieuw willen opstarten en het nogmaals proberen? Het liefst even wederom eerst een herinstallatie. Wanneer het daarna nog steeds niet goed gaat, ben ik door mijn ideeën heen en kunnen we de technische dienst laten kijken naar het probleem.

    Hopelijk is dat niet nodig en gaat het nu goed, ik hoor het graag!

  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Back-up-Online-blijft-hangen/m-p/4260#M405


    Beste miepje,

    Lastig dat de Back-up is vast blijven hangen! Wij hebben de mogelijkheid om een back-up sessie op de server te stoppen. Vervolgens zou een https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-her-installatie/m-p/2214#M106" target="_blank van Back-up Online het probleem verhelpen. De instructies voor een complete herinstallatie geschreven door https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 kunt u https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-her-installatie/m-p/2270#M125" target="_blank vinden. Kunt u mij een privébericht sturen met uw Back-up Online licentiecode of het e-mailadres dat u gebruikt voor het account?

     
    [/quote]
    [/quote]
    Deze oplossing werkte helaas niet. Iemand nog ideeën?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste miepje,

    Lastig dat de Back-up is vast blijven hangen! Wij hebben de mogelijkheid om een back-up sessie op de server te stoppen. Vervolgens zou een herinstallatie van Back-up Online het probleem verhelpen. De instructies voor een complete herinstallatie geschreven door kunt u hier vinden. Kunt u mij een privébericht sturen met uw Back-up Online licentiecode of het e-mailadres dat u gebruikt voor het account?

    Reageer