Vraag

Backup online installatie blijft hangen

  • 27 March 2015
  • 4 reacties
  • 775 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Al 5 dagen probeer ik KPN backup Online te installeren op mijn nieuwe Mac.

Echter, na de download en installatie van het programma, komt de melding " Uw installatie wordt voorbereid, dit kan enige minuten duren...Daar blijft deze uren op hangen.

3 dagen geleden heb ik hulp gevraagd via 0800 0403. Zou worden teruggebeld. Gebeurt dus niet..

Vandaag opnieuw gebeld...Wordt volgende week teruggebeld...Probleem zou vallen onder afdeling OCC...Is volgns medewerker voor hen ook niet bereikbaaar (?). Kreeg leidinggevende 0403 ook niet aan de lijn.. Al die tijd geen backup.  Mis kennis, bereikbaarheid en betrokkenheid. Jammer!

Is er iemand die een idee heeft wat hier verkeerd gaat? OX Yosemeti, V 10.10.2

Virusscan Bitdefender en firewall Apple uitgezet.

Alvast bedankt

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste An,

Zeer lastig dat Back-up Online niet kan worden geïnstalleerd. Middels uw e-mailadres heb ik uw account kunnen vinden. Het valt mij meteen op dat u een nieuw account heeft dus ik begrijp daaruit dat u de dienst ook nog niet heeft gebruikt. Dat de installatie blijft hangen op deze melding heb ik al een keer eerder gezien. Helaas heeft mijn zoektocht naar deze eerdere ervaring even niets opgeleverd.

Ik heb eerst de accountstatus laten controleren door de technische dienst, die zien geen bijzonderheden. Bent u ook op het punt gekomen waar is gevraagd om de licentie in te voeren en een encryptiesleutel aan te maken? Namelijk lijkt het erop dat de Back-up Online cliënt nog geen verbinding heeft gemaakt met de server, alsof er wel een firewall actief is die de verbinding tegen werkt.

Via de klantenservice is een storingsticket aangemaakt voor de technische dienst. Deze nemen zo snel mogelijk contact met u op. Momenteel kan dat iets langer duren dan gewoonlijk wegens een kleine achterstand in werkzaamheden. Vermoedelijk komen ze maandag aan uw melding toe en wordt er contact met u opgenomen. Ik vertrouw erop dat ze dit probleem met u weten op te lossen. Laat u aan ons weten hoe het verder gaat?

Persoonlijk weet ik niet direct tips te bedenken wat u nog zou kunnen proberen. Op het forum hebben we een ervaren gebruiker van Back-up Online op Mac, namelijk BerendDeMeyer.@Berend, indien u dit meeleest, heeft u nog een idee voor An?
Reputatie 7
@AN

1. Een schermafbeelding is altijd makkelijk, dus maak er een van de foutmelding.

2. Check even of onderstaande files zijn aangemaakt op je Mac:

"DUOX2_OSXYOS1" even vervangen met de naam van je eigen HDD:

https://

3. Als deze zijn aangemaakt: probeer eens te kijken of er logfiles voor KPNBackupOnline worden aangemaakt op je Mac. Zie onderstaand pad naar logfiles. Post de inhoud ervan.

JOUW HDD ▸ Library ▸ Logs ▸ KPN ▸ KPN Back-up Online ▸ BackupFP ▸ BackupFP_2015_03_30.log

OF

JOUW HDD ▸ Users ▸ JOUW MAC INLOGNAAM ▸ Library ▸ Logs ▸ KPN ▸ KPN Back-up Online ▸ KPNBackupOnline ▸ KPNBackupOnline_2015_03_30.log

@TIM

Kunnen jullie op de servers zien of haar account uberhaupt een connectie heeft gemaakt?
Reputatie 7
Badge +11
@Berend, wij hebben inderdaad de mogelijkheid om de server kant te raadplegen. Voor zover wij kunnen zien, is er nog helemaal geen connectie geweest en is bijvoorbeeld de encryptiesleutel nog niet aangemaakt. Ik vermoed daarom dat Back-up Online geen verbinding met internet weet te krijgen. Bedankt voor uw suggestie voor An!

@An, ik heb de melding gecontroleerd en zie dat deze is toegewezen aan een collega van de technische dienst. Ik zie echter nog geen update, ben je inmiddels al gebeld?
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb deze procedure pas gevolgd en alles werkte daarna weer als een zonnetje:

BOL; Herinstallatie/Installatie MAC OSX 10.8
Open Terminal(Finder->Programma's -> Hulpprogramma's)
1.
1. ps -ax | grep KPN of ps -ax
Er verschijnt nu een lijst met actieve processen. Achter elke proces staat een PID(bijv 882)
2. sudo kill -9 >>PID<<
Er word nu een wachtwoord gevragen.
Verwijderd de volgende resources(via Finder ->Programma ->:
• KPN Back Online
• KPN(HD->Bibliotheek->Appication Support)
• LaunchDaemons(Alles wat met KPN of Back-up temaken heeft)
• KPN(Bibliotheek->Logs)
KPN Back-Up Online staat klaar om te worden geinstalleerd.

Heb het nu als .txt op mijn MAC staan zodat ik dit in de toekomst evt. kan raadplegen. Maar wil het graag even met mijn mede MACcers delen

Reageer