Beantwoord

backup online vindt de server niet

  • 2 November 2016
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
ik wil een backup uitvoeren, maar krijg de melding dat de server niet gevonden wordt en dus start het programma niet.
Hoe op te lossen?
icon

Beste antwoord door Wissink 2 November 2016, 19:08

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi Wissink, welkom op het zakelijke forum van KPN! :D

Daar gaat iets mis dus. Start het hele programma niet meer op? Hebt u de mogelijkheid om een schermafbeelding van de foutmelding te maken en deze in dit topic te plaatsen? Wij denken graag met u mee.
Reputatie 3
Badge
ik krijg alleen de melding op het scherm: kan geen verbinding krijgen met de backup server
Reputatie 3
Badge
het hel programma start niet op. kan geen verbinding maken met de backup server is de melding en dit bericht sluit na 29 seconden.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Wissink,

Dit klinkt als een beveiligingsprobleem. Vermoedelijk weigert uw antivirus / firewall de verbinding met de server. Betreft het een nieuwe installatie? Back-up Online moet in de firewall worden toegevoegd aan de lijst met uitzonderingen die wel verbinding met internet mogen maken.

Ik hoor graag van u of dat lukt!
Reputatie 3
Badge
Kan het ook in de update van Windows 10 zitten?
Reputatie 3
Badge
Ik gebruik backup al jaren
Reputatie 7
Badge +11
Absoluut zou dat mogelijk kunnen zijn. Mijn ervaring met deze foutmelding is dat software op Windows de verbinding tegen houdt. Meestal is dit een "third-party" virusscanner of firewall maar zou ook zomaar door de eigen firewall van Windows 10 gedaan worden. Hebt u geen andere firewall in gebruik?

Een idee is om alle beveiliging even tijdelijk uit te schakelen om te kijken of Back-up Online dan wel werkt. Op deze manier kunt u hopelijk uitsluiten waar het door komt.
Reputatie 3
Badge
Dag Tim,

ik heb de laptop herstart en daarna met IO Bit gescand, daarna werkte het gelukkig weer.
bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 7
Badge +11
Top, graag gedaan! Bedankt voor uw terugkoppeling, fijn dat het weer werkt. 🆒

Reageer