Vraag

Backup online werkt niet meer na update en herinstallatie van het programma

  • 23 April 2018
  • 18 reacties
  • 764 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik kwam er laatst achter dat back-up online niet meer werkte en dat ik een update moet uitvoeren.
De instructies gevolgd, waarna het programma blijft hangen. Initialiseren van bestanden

Vervolgen alles eraf gegooid en opnieuw de nieuwste versie geïnstalleerd. De licentie code opgezocht en vervolgen blijft het programma weer hangen ..Initialiseren van bestanden...

Wie heeft een oplossing voor mij??

18 reacties

Reputatie 7
Goedemorgen Jack - @Jack van Mensvoort,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Ik kwam er laatst achter dat back-up online niet meer werkte en dat ik een update moet uitvoeren. De instructies gevolgd, waarna het programma blijft hangen. Initialiseren van bestanden

Vervolgen alles eraf gegooid en opnieuw de nieuwste versie geïnstalleerd. De licentie code opgezocht en vervolgen blijft het programma weer hangen ..Initialiseren van bestanden...

Wie heeft een oplossing voor mij??

Na een update en/of herinstallatie zullen de registers - voor het vergelijken van de schijven / mappen / bestanden lokaal en die op de KPN Back-up Online Servers - opnieuw worden vergeleken. Dit resulteert in de melding die je krijgt.

Advies: Start je computer - PC of Mac? - even opnieuw op, start Back-up Online op en laat dit proces - duur is afhankelijk van je eerde gemaakte selectie - gewoon zijn gang gaan. Na deze fase zul je de interface van Back-up Online weer te zien krijgen.

Heb je verder nog vragen, stel ze me dan gerust. Ik help je graag verder.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag Jack - @Jack van Mensvoort!

Ik ben benieuwd naar de status van jouw issue met Back-up Online. Is deze inmiddels opgelost?

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 1
Badge
Hoi Berend, bedankt voor je reactie:
Ik was een weekje op vakantie.
het systeem blijft hangen in
Backup systeem wordt geïnitialiseerd. Uren lang
Druk ik op : previous error.
Previous error was: couldn't connect to server.

Op een of andere manier kan backup online geen contact meer krijgen met de KPN server

mvg

Jack
Reputatie 7
Goedemorgen Jack - @Jack van Mensvoort!

Bedankt voor je reactie. Ik adviseer je om Back-up Online even opnieuw te herinstalleren.

Mocht je nog (andere) vragen hebben, dan verneem ik dat van je. Ik help je graag verder.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag Jack - @Jack van Mensvoort!

Ik ben even benieuwd of de herinstallatie van Back-up Online al is gelukt.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 1
Badge
Dag Berend,
Ik heb bol opnieuw geïnstalleerd daarna de licentie code ingevoerd. Nu is het systeem is al 2 dagen aan het configureren??
is dit normaal. Zo'n grote back-up was het ook weer niet.
Ik denk dat er iets fout gaat.
Dus ik weet niet of het is gelukt.
mvg
Jack
Reputatie 7
Goedemorgen Jack - @Jack van Mensvoort!

Bedankt voor je bericht. Na een herinstallatie zal Back-up Online opnieuw de back-up registers gaan aanmaken door je systeem opnieuw te scannen. Dit kan inderdaad een tijd duren. Dus laten we het nog even de tijd geven.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 1
Badge
Hoi Berend,
Er staat "even geduld" 2 dagen scannen is geen even meer denk ik.
Ik zal je morgen nog eens berichten hoe het gaat...

mvg

Jack
Reputatie 1
Badge
Nog steeds aan het configureren na 3 dagen. Wat denk je Berend komt het nog goed?
Reputatie 7
Nog steeds aan het configureren na 3 dagen. Wat denk je Berend komt het nog goed?
Goedemiddag Jack - @Jack van Mensvoort!

Bedankt voor je bericht. Ik denk dat iemand van het @Forum Team wellicht even mee kan kijken om te checken of jouw Back-up Online administratief/technisch ook in orde is.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 1
Badge
@BerendDeMeyer
Hoe nu verder Berend, Kan mijn probleem worden opgelost denk je? Ander ga ik mijn abonnement opzeggen.
Er wordt elke maand wel geld afgeschreven voor mijn backup online.
mvg

Jack
Reputatie 7
Goedemiddag Jack - @Jack van Mensvoort!

Ik zal @Tim - middels deze tag- vragen ons even te assisteren hierin. Ik verwacht dinsdag een reactie van hem!

Heb een fijn weekend! 😎
Reputatie 7
Badge +11
Beste @Jack van Mensvoort, mijn excuses voor het wachten. Ik heb de hulpvraag van Berend gemist en gelukkig kwam hij bij mij met een reminder.

Het probleem kan meerdere oorzaken hebben gezien er geen concrete foutmelding naar voren komt. Sommige antivirus en beveiligingssoftware werken Backup Online tegen, het advies is om deze uit te sluiten door bijvoorbeeld Backup Online toe te voegen als uitzondering of uw antivirus tijdelijk uit te schakelen. Als dat het probleem niet verhelpt, is een schone herinstallatie vereist.

Na het verwijderen van Backup Online en alvorens het opnieuw installeren voer onderstaande uit:
  1. Klik op 'Start' (Windows-logo, links onderin uw scherm)
  2. Vul bij 'Programma's en bestanden zoeken' in: %allusersprofile% en klik op 'Enter'
  3. Programma's en bestanden zoeken
  4. U ziet nu een map met de naam 'KPN'
  5. Dubbelklik hierop
  6. U ziet nu een map met de naam 'KPN Back-up Online'
  7. Klik hier met uw 'rechtermuisknop' op.
  8. Kies voor 'Naam wijzigen' in de geopende lijst
  9. Hernoem het bestand naar 'KPN Back-up Online123' (of iets dergelijks)
Vervolgens kan u Back-up Online opnieuw installeren en ben ik benieuwd of het weer voor u werkt.

Om u goed verder te helpen, zou u uw klantnummer in uw forum profiel willen invullen? U kunt daar ook het e-mailadres neerzetten waarop u de Back-up Online e-mails ontvangt, daarmee kan ik ook uw account vinden.
Ik verneem het graag en hulp u graag verder. Daarnaast ben ik bereid om u een maand van de abonnementskosten te vergoeden vanwege het wachten, nogmaals sorry.
Reputatie 7
@Tim super bedankt voor je post! 😎
Reputatie 1
Badge
Dag Tim
@Tim
Ik heb al een aantal keer het backup programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dus een schone installatie uitgevoerd.
op het systeem draait op window 10 met het standaard virus software van ms.
mijn email is *** (gekoppeld aan backup online)

Wat kan ik nu nog doen??
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jack,

Bij de herinstallatie is het goed om de tijdelijke bestanden te verwijderen, daarvoor is die stap om de KPN/KPN Back-up Online map in %allusersprofile% te verwijderen / verplaatsen.

In uw account is niet direct een oorzaak te zien. wel valt het op dat er geen backup kan voltooien. De status is momenteel 'onderbroken'. Dat betekent dat er een hoop berekeningen worden gedaan bij het draaien van een nieuwe back-up gezien de voorgaande back-up eerst geverifieerd moet worden. Dit kan veel tijd innemen.

Hebt u de stappen geprobeerd inclusief het verwijderen / hernoemen van deze map? Backup Online kan vervolgens langer bezig zijn met initialiseren maar mag geen conflicten hebben met de (afwezige) lokaal opgeslagen informatie en is hopelijk daarom sneller klaar, geef het per 100GB ongeveer een uur de tijd. Dit is tevens afhankelijk van de snelheid van uw computer en uw verbinding.

Als u dit nog wilt proberen, graag!
Reputatie 1
Badge
@Tim
Ik heb vandaag gebeld met de service desk en heb een nieuwe licentie code gekregen.
nu draait het systeem weer.
mvg

Jack
Reputatie 7
@Tim
Ik heb vandaag gebeld met de service desk en heb een nieuwe licentie code gekregen.
nu draait het systeem weer.
mvg

Jack

Goedemorgen Jack - @Jack van Mensvoort,

Fijn om te lezen dat jouw Back-up Online weer goed draait.

Heb een fijne dag! 😎

Reageer