Beantwoord

Backup Online werkt niet onder Windows 10

  • 30 September 2015
  • 16 reacties
  • 1782 keer bekeken

Hallo,

Sinds de update naar Windows 10 werkt Backup Online pc client niet meer. Hij wil niet meer opstarten, en heeft enige tijd geen backup's meer gedraaid. Tasks draaien wel op de achtergrond maar de user interface blijf weg.

Al paar keer herinstall gedaan, als admin uitgevoerd, compabiliteitsmodus gedaan, maar zonder resultaat. Ik hoorde van de webcare dat dit een bekend probleem is. Iemand al oplossingen? Of is een software update aanstaande?

Alvast bedankt.

Groet,

Daan
icon

Beste antwoord door Renger 16 December 2015, 20:45

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Hallo Daan,,

Zou je met ons de logfiles willen delen? Te vinden in:



Het gaat dan met name om de laatste BackupFP logfile.
LET OP dat je wel even je gebruikers code vervangt door sterretjes!
Reputatie 7
Hallo 
  • ,

    1. Heb je BUO wel geïnstalleerd als administrator, met andere worden dus ook voor alle gebruikers van deze PC, en als welke gebruiker log je zelf normaliter in?

    2. Heb je een netwerk-sniffer (Little Snitch o.i.d.) OF een AV met netwerk-blocker draaien? Ikzelf gebruik ESET Smart Security, belangrijk is dat de communicatie van deze services niet geblokkeerd wordt:

    https://

    3. Zou je direct na het opstarten van je PC met CTRL+ALT+DEL > Taak Beheer willen checken of de services voor KNP BUO wel draaien, dus zonder het proggie (interface of GUI) van KNP BUO op te starten.

    Tab#1

    https://

    Tab#5

    https://

    Tab#6
    https://

    Tab#7
    https://

    3a. Selecteer in de Tab#7 (hierboven) de service van KPN BUO + rechtermuisknop klik -> "Open Services", je krijgt dat een nieuw venster met daarin de details hoe deze service wordt (is) opgestart.

    https://

    Belangrijk is dat deze service automatisch wordt opgestart tijdens een (re)boot, zie "Status Type". Zie ook dat hier het "login type" = Lokaal Systeem staat.

    Laat ons even weten, dan kunnen we weer verder kijken voor je!

    Succes!
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Daan,

    Ik heb zojuist even overlegd met mij collega's bij Webcare. Het voorstel is dat we de ondersteuning hier verder gaan oppakken zodat we wat meer ruimte hebben voor discussie.

    Zoals is aangegeven zou Backup Online moeten kunnen werken. Zelf heb ik enkele weken geleden mijn laptop voorzien van een Windows 10 upgrade (64bit). Backup Online geeft bij mij geen problemen en de cliënt start gewoon op. Daarbij heb ik geen herinstallatie hoeven uitvoeren. Begrijp ik goed dat u Windows 10 zelfs al nog een keer heeft geïnstalleerd en Backup Online client dan nog steeds niet kunt openen? Een volledige herinstallatie heeft dan waarschijnlijk weinig zin..

    We kunnen voor u een storingsmelding aanmaken zodat de technische dienst met u naar het probleem kan kijken. Deze hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid om u middels remote control te ondersteunen. Kunt u hiervoor een privébericht naar mij sturen met uw accountgegevens en telefoonnummer waarop u bereikbaar bent?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo Renger,
    Welkom bij de zakelijke community van KPN. :D

    Wij helpen u graag met het oplossen van dit probleem!
    Ik ben ook zeker benieuwd naar het log bestand waar Berend al om heeft gevraagd.

    Heeft u ook en herinstallatie van het programma uitgevoerd? Anders kunt u nog een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/15042" target="_blank" rel="nofollow proberen van Backup Online.

    Graag verneem ik van u een bericht of u Backup Online inmiddels weer werkt.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows-10/m-p/4429#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

    Uit het logbestand kan ik niet veel informatie halen. Alleen de melding dat de interface niet opgestart kan komen komt steeds weer terug.

    Een vermoedelijke oorzaak kan beveiligingssoftware zijn. Kunt u daarom eens proberen om uw beveiligingssoftware uit te schakelen en de cliënt daarna weer op te starten?

    Als het dat ook niet werkt, kan ik een specialist contact met u laten opnemen. Graag ontvang ik daarvoor uw 06-nummer in een privébericht.

    Ik hoor het graag!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste 
  • ,

    De Backup Online services werken dus goed. Daar mag het niet aan liggen. Op dit moment durf ik niet te zeggen waarom de interface niet kan opstarten. Het beste is dat ik het probleem meld bij een specialist. Deze kan telefonisch contact met u opnemen en eventueel middels remote control meekijken op uw computer waar het fout gaat. Ik stuur u een privébericht toe, graag ontvang ik een reactie van u met de gevraagde gegevens en uw telefoonnummer zodat ik dit voor u kan regelen. Ik ben absoluut zeer benieuwd naar de oorzaak.

    Of heeft 
  •  nog een goed idee? ;)
  • Reputatie 7
    Badge +11
     

    Renger schreef op 16 dec '15 om 20:45u

    Ik heb nu toch nog een keer het gestelde onder

    http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows...

    gevolgd en na diverse cleanprocessen en opnieuwe installatie werkt alles weer. Bedankt voor de hulp.

     

    Blij om dat te horen http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows-10/td-p/4429/page/2#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank! Bedankt voor uw terugkoppeling en informatie.
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1433 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows-10/m-p/5568#M781Hallo ik heb exact hetzelfde probleem met kpn backup als Daan. Op de achtergrond lijkt alles te draaien, maar ik kan de tool niet opstarten. Ik krijg wel de vraag bij het opstarten of de tool wijzigingen in mijn systeem mag aanbrengen, maar daarna is het afgelopen. De services draait wel gewoon en die kan ik stoppen en starten.

     Beste Renger

    Zou je een dump van je logfile willen posten hier? Het pad in Windows 10:

    C:ProgramDataKPNKPN Back-up OnlinelogsBackupFPZorg wel dat je de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" hebt aanstaan.
    Reputatie 7
    Hallo 
  • 

    *** inhoud verwijderd - zie laatste post ***
  • Reputatie 7
    Beste 
  • ,

    1. Graag nog even antwoord op de vraag van
  •  en mijzelf, of je een AV (+ Netwerk Blokker) programma hebt geïnstalleerd?

    2. Zo ja heb je deze voordat je een handmatige back-up hebt opgestart uitgezet, om even een check te doen?
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1433 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows-10/m-p/5851#M859Ik heb nu toch nog een keer het gestelde onder

    https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows-10/m-p/5822#M853

    gevolgd en na diverse cleanprocessen en opnieuwe installatie werkt alles weer. Bedankt voor de hulp.

     Beste 
  • ,

    Top dat alles weer werkt en natuurlijk graag gedaan!

    Ik ben wel benieuwd wat je precies met "cleanporcessen" bedoelt, of van BUO of die in Windows 10? Heb je alleen BUO of beiden opnieuw geïnstalleerd?
  • Hallo ik heb exact hetzelfde probleem met kpn backup als Daan. Op de achtergrond lijkt alles te draaien, maar ik kan de tool niet opstarten. Ik krijg wel de vraag bij het opstarten of de tool wijzigingen in mijn systeem mag aanbrengen, maar daarna is het afgelopen. De services draait wel gewoon en die kan ik stoppen en starten.
    [2015-12-02 19:34:22.871350] [w] [05560]
    [2015-12-02 19:34:22.871392] [w] [05560] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 19:34:23.425256] [w] [05560] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 19:34:23.934593] [w] [05560] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:16:39.980597] [l] [04032] Start of BackupFP version 13.6.1.14292 (#35498).
    [2015-12-02 20:16:40.054069] [w] [04032] Protocol is not specified. Defaulting to FTPS.
    [2015-12-02 20:16:40.780940] [l] [04032] Communication port is 5314.
    [2015-12-02 20:18:34.412513] [w] [05168] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:18:35.164359] [w] [05168] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:18:35.715444] [w] [05168] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:25:28.637340] [w] [05168] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:25:29.137897] [w] [05168] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:25:29.638077] [w] [05168] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:52:33.893510] [l] [04032] BackupFP version 13.6.1.14292 (#35498) finished with exit code 0.
    [2015-12-02 20:53:00.657335] [l] [08040] Start of BackupFP version 13.6.1.14292 (#35498).
    [2015-12-02 20:53:00.687573] [w] [08040] Protocol is not specified. Defaulting to FTPS.
    [2015-12-02 20:53:00.705479] [l] [08040] Communication port is 5314.
    [2015-12-02 20:53:02.843988] [w] [07528] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:53:03.342187] [w] [07528] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:53:03.844947] [w] [07528] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:53:14.768144] [l] [08040] BackupFP version 13.6.1.14292 (#35498) finished with exit code 0.
    [2015-12-02 20:53:21.305760] [l] [10216] Start of BackupFP version 13.6.1.14292 (#35498).
    [2015-12-02 20:53:21.307999] [w] [10216] Protocol is not specified. Defaulting to FTPS.
    [2015-12-02 20:53:21.309758] [l] [10216] Communication port is 5314.
    [2015-12-02 20:53:29.836941] [w] [05704] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:53:30.330728] [w] [05704] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:53:30.830264] [w] [05704] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 20:58:11.514547] [l] [03468] Start of BackupFP version 13.6.1.14292 (#35498).
    [2015-12-02 20:58:11.713222] [w] [03468] Protocol is not specified. Defaulting to FTPS.
    [2015-12-02 20:58:11.913829] [l] [03468] Communication port is 5314.
    [2015-12-02 21:00:42.490827] [w] [05468] [RpcCommunicationService] GetBandwidthThtottlingSchedule failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 21:00:43.092829] [w] [05468] [RpcCommunicationService] EnumerateScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-02 21:00:43.643928] [w] [05468] [RpcCommunicationService] EnumerateArchivingScheduleRecords failed with Exception: Backup shell is not initialized
    [2015-12-08 16:05:25.082301] [w] [05468] Logging will be continued in the next file
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows-10/m-p/5741#M821Hallo https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1433,

    1. Heb je BUO wel geïnstalleerd als administrator, met andere worden dus ook voor alle gebruikers van deze PC, en als welke gebruiker log je zelf normaliter in?

    2. Heb je een netwerk-sniffer (Little Snitch o.i.d.) OF een AV met netwerk-blocker draaien? Ikzelf gebruik ESET Smart Security, belangrijk is dat de communicatie van deze services niet geblokkeerd wordt:

    Renger_ESET_voobeeld.JPG

    3. Zou je direct na het opstarten van je PC met CTRL+ALT+DEL > Taak Beheer willen checken of de services voor KNP BUO wel draaien, dus zonder het proggie (interface of GUI) van KNP BUO op te starten.

    Tab#1

    Renger_1.JPG

    Tab#5

    Renger_4.JPG

    Tab#6
    Renger_5.JPG

    Tab#7
    Renger_6.JPG

    3a. Selecteer in de Tab#7 (hierboven) de service van KPN BUO + rechtermuisknop klik -> "Open Services", je krijgt dat een nieuw venster met daarin de details hoe deze service wordt (is) opgestart.

    Renger_Services.JPG

    Belangrijk is dat deze service automatisch wordt opgestart tijdens een (re)boot, zie "Status Type". Zie ook dat hier het "login type" = Lokaal Systeem staat.

    Laat ons even weten, dan kunnen we weer verder kijken voor je!

    Succes!

     Alles ziet er uit zoals,hierboven.
    Ik heb nu toch nog een keer het gestelde onder

    http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Cloud-technische-vragen/Backup-Online-werkt-niet-onder-Windows-10/m-p/5822#M853

    gevolgd en na diverse cleanprocessen en opnieuwe installatie werkt alles weer. Bedankt voor de hulp.
    Clean Registry met AVG Tune Up, die vond veel problemen

    Reageer