Beantwoord

Foutmeldingen Acronis Cyber Cloud

  • 25 February 2022
  • 6 reacties
  • 134 keer bekeken

L.s.

Ik ben de webmaster van een van uw klanten. Deze klant gebruikt sinds kort Acronis Cyber Cloud i.p.v. Backup-online voor het maken van een backup van haar PC. Ik heb de backup voor haar ingericht en geconfigureerd. Dat werkt prima. Op het Dashboard-Overzicht staan 3 foutmeldingen waar ik geen raad mee weet:

  1. Er is geen VPN-oplossing gevonden
  2. Er is geen schijfversleuteling gevonden
  3. Uitgaand NTLM-verkeer naar externe servers wordt niet geweigerd

Kunt u mij a.u.b. verder helpen met het oplossen van die meldingen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

Ger

icon

Beste antwoord door WPman4U 9 March 2022, 15:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @WPman4U

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Excuses voor de late reactie. Natuurlijk helpen we jullie graag verder. 

Ik moet zeggen dat ik deze foutmeldingen niet direct herken en dus ook niet direct weer hoe dit op te lossen. Uiteraard ga ik wel verder op onderzoek uit. Waarschijnlijk moet ik hiervoor een ticket aanmaken bij de Cloud specialisten.  Wil je het klantnummer van het abonnement in het forumprofiel invullen? En wil je mij daarnaast een privébericht sturen met jouw contactgegevens zoals een (mobiel) telefoonnummer en een mailadres waar de specialisten jou op kunnen bereiken (nav het ticket)?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Ger, 

Bedankt voor het privébericht met alle gegevens! 
Ik heb een ticket voor de specialisten aangemaakt, zodat zij kunnen uitzoeken waar de foutmeldingen in het dashboard precies vandaan komen. En nog belangrijker natuurlijk, hoe op te lossen. 

Nu moet ik wel zeggen dat het op dit moment vrij druk is bij de specialisten. Ik verwacht dat er binnen ongeveer een week contact met je opgenomen wordt. Gelukkig kan de back-up in dit geval wel gemaakt worden. Als er een duidelijke reden voor de foutmeldingen besproken wordt kan je dit wellicht ook nog als reactie in dit topic plaatsen. Zo kunnen we andere gebruikers die hier wellicht (hopelijk niet natuurlijk) ook tegen aan (gaan) lopen sneller helpen.

Goedemiddag Rick,

 

Hartelijk dank voor je inzet. Ik heb inmiddels van KPN een mail met ticketnummer ontvangen. Ik wacht verdere reactie geduldig af. Uiteraard zal ik de werkende oplossing hier plaatsen zodat anderen er ook wat aan hebben.

 

Nogmaals veel dank en hartelijke groet,

Ger

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Ger, 

Geen enkel probleem hoor! Dit is wel het minste wat ik kan doen. 
Goed om te lezen dat je een ticketnummer ontvangen hebt. Ik hoop dat we snel tot een oplossing kunnen komen. 

Als ik nog iets voor jullie kan doen, hoor ik het graag! 

Goedemiddag Rick,

Ik heb afgelopen maandag contact gehad met de helpdesk van KPN en het volgende is het resultaat:

Q U O T E

Vandaag hebben wij elkaar gesproken over de meldingen die u zag op de Acronis dashboard. Deze meldingen hebben betrekking tot de Acronis Cyberfit score. het systeem in kwestie heeft momenteel een cyberfit score van 625/850 Dit zijn meer security adviezen en geen foutmeldingen.

U N Q U O T E

Het zijn dus geen foutmeldingen maar waarschuwingen/constateringen. Wat wel verwarrend is dat het icoontje een rode cirkel met een kruis erin is. Dat suggereert een fout. Een waarschuwing zou beter kunnen worden weergegeven met een oranje rondje met een uitroepteken erin.

Met vriendelijke groet,

Ger

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Ger, 

Bedankt voor de terugkoppeling! 
Goed om te lezen dat het geen foutmeldingen zijn, maar waarschuwingen. Al kan ik mij heel goed voorstellen dat er toch wat alarmbellen gaan rinkelen als je een rode cirkel met een kruis erin zit. Gelukkig valt het in dit geval mee.  

Als we nog iets anders kunnen doen horen we het natuurlijk graag! 

Reageer