Beantwoord

[macOS] Back-up Online herstelt bepaalde bestanden niet!

  • 22 October 2017
  • 26 reacties
  • 844 keer bekeken


Toon eerste bericht

26 reacties

Reputatie 7
Goedemiddag @Glenn,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Vervelend dat je een specifieke folder met de voor jou belangrijke data niet kunt herstellen, die wel in je back-up geschiedenis - retentie voor 28 back-up sessies - aanwezig zou moeten zijn.

1. Je gebruikt de term Folder i.p.v. Map, mag ik daaruit concluderen dat je een macOS gebruiker bent?

2. Zou je voor mij even een schermafbeelding willen maken en hier willen delen in jouw topic, van die specifieke back-up sessie die graag wilt herstellen? Zie even hieronder mijn eigen schermafbeelding als referentie met de exacte stappen die je even moet volgen voor het maken van de juiste selectie:

EDIT: [27-10-2017 / 13:45] Schermafdruk van Windows 10 vervangen door die vanuit macOS!


(1) Selecteer de tab Herstellen

(2) Selecteer het Tijdstip (datum en tijd) van de sessie wanneer er voor die specifieke folder een back-up is gemaakt, met die data die je graag wilt herstellen naar je PC. Per selectie van de datum en tijdstip van een back-up sessie, kan het voorkomen dat daar andere folders en bestanden zijn geselecteerd, wanneer je tussen de sessie door nieuwe folders hebt aangemaakt of door het installeren van nieuwe programma's. In mijn geval een sessie met alleen maar de folder [✓] Documents geselecteerd.

(3) Controleer of die folder dan ook daadwerkelijk geselecteerd is geweest om te worden opgenomen in de data-set voor het maken van deze back-up. Hiervoor dient er een blauw vinkje te staan in voor die folder

(4) Klik op Bladeren... en selecteer - even voor deze test - het bureaublad van je PC.

(5) Het selectievakje Ongewijzigde bestanden overslaan niet aanvinken

Succes met het verzamelen van deze gegevens, mocht je daar nog vragen over hebben stel ze me dan gerust even! 😎

Reageer