Beantwoord

[macOS] Verhuisde backup wil niet werken

  • 26 July 2016
  • 14 reacties
  • 225 keer bekeken

Na verhuizing naar een nieuwe computer krijg ik de backup niet goed aan de praat.
Het account is wel succesvol geactiveerd op de nieuwe computer (en verwijderd van de oude computer). Bij het starten van de backup krijg ik echter een nietszeggende foutmelding, die ik voorzover dat helpt heb bijgevoegd.

icon

Beste antwoord door Tim 8 September 2016, 19:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo robject, welkom op het Zakelijk KPN Forum. Sorry dat ik laat ben met deze reactie, u mag de volgende keer een snellere reactie van ons verwachten.

Gefeliciteerd met de nieuwe installatie van uw Mac! Lastig dat Back-up Online niet wil meewerken. :(
Heeft u ondertussen al meer resultaat weten te boeken? Sommige processen van Back-up Online starten wat later op bij een nieuwe installatie. Als de computer een paar uren onafgebroken ingeschakeld heeft gestaan zijn de processen opgestart en moet het draaien van een back-up mogelijk zijn. Als dat niet het geval is, herstart de computer en laat deze vervolgens weer enkele uren ingeschakeld staan. U kunt in het taakbeheer zien welke processen van Back-up Online gestart zijn.

Is uw account wel goed ingeladen in Back-up Online? Als u naar het herstellen venster gaat, zijn uw voorgaande backups daar zichtbaar? Zo niet, gaat hier iets mis!

Graag hoor ik van u of ik u verder kan helpen met dit probleem.
Nee, de backups werken nog steeds niet. Ik kan wel de oude backups zien. De computer is al enkele malen herstart. Ik zou dus nog steeds graag assistentie krijgen bij het werkend krijgen van de backup.
Reputatie 7
Badge +11
Dag robject, jammer dat het niet "vanzelf" opgelost is gekomen. Dan moeten we een aantal opties gaan proberen. Goed om te horen dat de back-ups te zien zijn, er is dan geen probleem met uw account.
Met uw e-mailadres heb ik uw account gevonden. 2 weken geleden zijn de laatste back-ups gelukt. Heeft u geprobeerd om 1 klein bestand te selecteren en een gehele back-up te maken? In de schermafbeelding lijkt het alsof er geen bestanden geselecteerd staan. Hoewel bij mijn weten een "lege" back-up maken ook moet werken.
Kunt u daarnaast in taakbeheer / procesbeheer zien welke processen van Back-up Online gestart zijn? Let op de onderstaande processen:
- BackupFP
- BackupUP
- KPN Back-Up Online (launchd)
In de processen die draaien kan ik alleen BackupFP zien. KPN Back-up Online draait alleen als ik het programma open. Er is geen launchd en geen BackupUP.
Ik heb al een keer het programma opnieuw geïnstalleerd.
Reputatie 7
Badge +11
Beste robject, er gaat mogelijk iets niet goed met opstarten van alle processen. Ik durf niet te zeggen waarom niet. Het lijkt mij een goed idee dat een collega van de technische dienst contact op neemt en eventueel middels remote control met u mee kijkt naar het probleem. Dit scheelt u van alles te proberen en zie ik als de snelste route naar een oplossing.
Kunt u mij een privébericht sturen met een telefoonnummer waarop u te bereiken bent hiervoor?
Reputatie 7
Hallo @Robert,

Wat mij als eerste opvalt - in jouw schermafbeelding - is dat er geen bestanden zijn geselecteerd voor BUO op je nieuwe Mac! Bij een nieuwe installatie van BUO worden de oude instellingen - in dit geval de bestanden selectie - en voorkeuren die je had ingesteld in BUO op je oude PC/Mac namelijk niet meegenomen!

Overzicht van de voor BUO geselecteerde bestanden:



Detail overzicht van de selectie van mijn bestanden voor het maken van een back-up:



Laat ons hier even weten of het hiermee is opgelost/of dat je nog problemen ondervindt! Succes en een goed weekeinde alvast!!!

Cheers, Berend
Reputatie 7
Badge +11
Dag Robert, het is alweer een tijdje geleden.. Ik vroeg mij af of u eruit bent gekomen? 🙂
Zeker, alles werkt nu naar behoren.
Reputatie 7
Badge +11
Ah goed om te horen. Bedankt voor uw terugkoppeling!
Ging het na het selecteren van bestanden wel weer goed?
Nee, er moest een nieuw account worden gemaakt geloof ik
Reputatie 7
Badge +11
Oeps, ik zie dat we destijds telefonisch contact hebben gehad hierover..
Note to self: volgende keer maar even een samenvatting van de oplossing in het topic plaatsen.

Geniet van de zonnige dagen Robert! 😉
Reputatie 7
Oeps, ik zie dat we destijds telefonisch contact hebben gehad hierover..
Note to self: volgende keer maar even een samenvatting van de oplossing in het topic plaatsen.

Geniet van de zonnige dagen Robert! ;)


Hallo Tim,

Dat lijkt me een prima idee en een goede aanvulling voor dit forum!

Cheers, Berend
Reputatie 7
Badge +11
Haha absoluut! 😃
Reputatie 7
Badge +11
De licentiesleutel van Back-up Online stond uitgeschakeld in de selfcare omgeving (cp.online.kon.com). Activeren van de code is de oplossing! 😃

Reageer