Beantwoord

Nieuwe installatie

  • 14 November 2015
  • 7 reacties
  • 414 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe computer met OSX geinstalleerd.

Nu werkt mijn KPN Back-up niet meer.

Ik kan er wel bij wat er in het verleden is gemaakt en kan deze ook terugzetten maar een nieuwe maakt hij niet meer.

de foutmelding die ik krijg is: Encryption key is not specified.

Graag een oplossing.
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 14 November 2015, 15:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
  • 

    Kees er is een wel work-arround, maar ik zou daar erg voorzichtig mee zijn! Ik zou teruggaan naar OS X 10.10.5 en BUO installeren (mijn 0,02ct)

    Onderstaand de word-around die je in de terminal app moet uitvoeren:

    [*********************************************************

    EDIT 15-11-2015: bronvermelding vergeten!

    security/how-to-modify-system-integrity-protection-in-el-capitan (c) Glenn Fleishman Sep 30, 2015 11:30 AM 

    >>

    Disabling rootless mode in El Capitan beta required just selecting a menu item after booting into the Recovery disk. Now, it’s slightly more involved with El Capitan.

     

    Warning: The point of SIP is to prevent malware and other unwanted modifications into system files. Consider whether or not you want to dispense with this protection.

    For the following to work, you must have a proper and up to date Recovery partition on your boot drive. While that should be a given, it’s possible to clone a startup volume without Recovery installed.

    rootless launch recovery terminal

    From the Utilities menu in Recovery select Terminal.

    rootless terminal command recovery

    Use the Terminal in Recovery to enter the SIP-disabling command.

    Follow these steps to disable SIP:

    1. Restart your Mac.
    2. Before OS X starts up, hold down Command-R and keep it held down until you see an Apple icon and a progress bar. Release. This boots you into Recovery.
    3. From the Utilities menu, select Terminal.
    4. At the prompt type exactly the following and then press Return: csrutil disable
    5. Terminal should display a message that SIP was disabled.
    6. From the "Apple" menu, select Restart.
    You can re-enable SIP by following the above steps, but using csrutil enable instead.

    *******************************************************************]

    Succes met het zoeken naar een oplossing, ik zeg het nog maar een keertje. Mijn advies zou zijn: OS X 10.10.5!
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1351 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5154#M640Goedemorgen,

    Ik heb een nieuwe computer met OSX geinstalleerd.

    Nu werkt mijn KPN Back-up niet meer.

    Ik kan er wel bij wat er in het verleden is gemaakt en kan deze ook terugzetten maar een nieuwe maakt hij niet meer.

    de foutmelding die ik krijg is: Encryption key is not specified.

    Graag een oplossing.

     Hallo 
  • ,

    Zou je ons iets meer info willen geven over je systeem en installatie van BUO?:

    1. Welke versie van OS X heb je geïnstalleerd;

    2. Of heb je een bootable/timemachine backup teruggezet?

    3. Zou je met ons de laatste log willen delen?

        a. Gebruik de toetsen-combi: [shift]+[cmd]+[g]

    /Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupFP    b. Dubbel klik op bovenstaande code en copy -> paste deze daarin:

    https://

    4. Haal wel even je inlogcode weg en vervang deze even door 10 sterretjes:

    Zo ziet mijn inlog regel in de logfile eruit:

    [/Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupFPBackupFP_2015_11_14.log]:

    [2015-11-14 14:06:33.130523] [w] [0x104100740] Application is configured to use 'https://bol.iaso.com:443' as '**********'

    Nog vragen? Stel ze gerust!

    Succes.
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1351 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5157#M643https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5156#M642https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1351 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5154#M640Goedemorgen,

    Ik heb een nieuwe computer met OSX geinstalleerd.

    Nu werkt mijn KPN Back-up niet meer.

    Ik kan er wel bij wat er in het verleden is gemaakt en kan deze ook terugzetten maar een nieuwe maakt hij niet meer.

    de foutmelding die ik krijg is: Encryption key is not specified.

    Graag een oplossing.

     test

     Hoi Berend,

    Wat bedoel je met test?

    Groet, Kees

     Hallo 
  • ,

    Omdat ik wederom problemen ondervond met het plaatsen van een bericht:

    ScreenCap 2015-11-14 at 14.20.58.jpg

    Maar goed, das een andere discussie! ;)

    Is het verder gelukt met de info in mijn bericht?
  • Reputatie 7
    Hoi Berend,Versie 10.11

    Schone installatie.

    De code die ik krijg is:

    [2015-11-14 14:31:32.705002] [l] [0x10101d060] Backup for data source 1 skipped: Encryption key is not specified.

    Ik heb net contact gehad met KPN (45 minuten wachten) en moet maandagochtend terug bellen.

    Groet, Kees

     Hallo 
  • ,

    "2015-11-14 14:31:32.705002] [l] [0x10101d060] Backup for data source 1 skipped: Encryption key is not specified." geeft al aan dat de installatie niet is voltooid!

    OS X 10.11.0/1 maakt een nieuwe installatie van BUO onmogelijk! Zie onze verder info's in deze thread:

    https:///t5/Cloud-technische-vragen/KPN-Online-backup-blijft-hangen-op-het-backupregister-wordt/m-p/4941 :S

    Jammer, je zult op een update/grade van BUO (V15) moeten wachten. Heb je een Carbon Copy Cloner /SuperDuper/Time Machine back-up met OS X 10.10.5? Je zou ook een nieuwe installatie van OS X 10.10.5 kunnen doen. BUO dan opnieuw installeren en je bent weer up-and-running! ;)

    Succes!!!
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5156#M642https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1351 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5154#M640Goedemorgen,

    Ik heb een nieuwe computer met OSX geinstalleerd.

    Nu werkt mijn KPN Back-up niet meer.

    Ik kan er wel bij wat er in het verleden is gemaakt en kan deze ook terugzetten maar een nieuwe maakt hij niet meer.

    de foutmelding die ik krijg is: Encryption key is not specified.

    Graag een oplossing.

     test

     Hoi Berend,

    Wat bedoel je met test?

    Groet, Kees
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5156#M642https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1351 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Nieuwe-installatie/m-p/5154#M640Goedemorgen,

    Ik heb een nieuwe computer met OSX geinstalleerd.

    Nu werkt mijn KPN Back-up niet meer.

    Ik kan er wel bij wat er in het verleden is gemaakt en kan deze ook terugzetten maar een nieuwe maakt hij niet meer.

    de foutmelding die ik krijg is: Encryption key is not specified.

    Graag een oplossing.

     Hallo https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1351,

    Zou je ons iets meer info willen geven over je systeem en installatie van BUO?:

    1. Welke versie van OS X heb je geïnstalleerd;

    2. Of heb je een bootable/timemachine backup teruggezet?

    3. Zou je met ons de laatste log willen delen?

        a. Gebruik de toetsen-combi: [shift]+[cmd]+[g]

    /Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupFP    b. Dubbel klik op bovenstaande code en copy -> paste deze daarin:

    ScreenCap 2015-11-14 at 14.40.41.jpg

    4. Haal wel even je inlogcode weg en vervang deze even door 10 sterretjes:

    Zo ziet mijn inlog regel in de logfile eruit:

    [/Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupFPBackupFP_2015_11_14.log]:

    [2015-11-14 14:06:33.130523] [w] [0x104100740] Application is configured to use 'https://bol.iaso.com:443' as '**********'

    Nog vragen? Stel ze gerust!

    Succes.

     Hoi Berend,

    Versie 10.11

    Schone installatie.

    De code die ik krijg is:

    [2015-11-14 14:31:32.705002] [l] [0x10101d060] Backup for data source 1 skipped: Encryption key is not specified.

    Ik heb net contact gehad met KPN (45 minuten wachten) en moet maandagochtend terug bellen.

    Groet, Kees
    Hoi Berend,

    Ik ga kijken of ik het kan oplossen.

    Bedankt voor je inzet, hou je op de hoogte.

    Groet, Kees.

    Reageer