Beantwoord

Storing Backup Online

  • 28 May 2016
  • 39 reacties
  • 1028 keer bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8066#M1543https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859, het lukt mij inderdaad ook niet om een word document als bijlage toe te voegen..

 Hoi 
  • ,

    Mijn voorstel is om gewoon de .log files te posten.

    EDIT: ik denk dat jullie even naar die upload documenten moet kijken, ik kan ook geen .log toevoegen. Wellicht staan niet alle soorten documenten aangevink in jullie website CMS?
  • Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8042#M1531

    Ben ik de enige of hebben andere mensen daar ook last van?

    Sinds enige dagen werkt Backup Online niet meer of incidenteel. Ik heb begrepen dat er een storing is. Die duurt wel erg lang.  

    Als Backup Online aanstaat gebeurt er nauwelijk iets.

    2 files van 4 mb in 2 uur tijd uploaden, 33 files in een hele nacht.

    A / Ben ik de enige die daar last van heeft ?

    B / Is er zicht op een oplossing ?

    grt.

    Maarten

     

    Hallo 
  • , de storing is verholpen! Dit mag geen aanleiding zijn voor de problemen die u ervaart. Raar dat de backup client opeens ermee stopt. Kunt u ook zien bij de waarschuwingen in BUO of bijvoorbeeld een bepaald bestand geen toegang heeft en daardoor de boel vast loopt? Hopelijk is hier iets van terug te zien in de logs!
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Een PDF is wel gelukt (zie boven). Wellicht kunt u het bestand opslaan als PDF of ergens anders uploaden?

    In dit bericht test ik tevens of een .txt bestand wel toegevoegd kan worden.

    EDIT: in mijn eerste bericht is het bestand niet meegekomen..

    TEST2: ik ga nu wederom een bijlage toevoegen (bij het bewerken van dit bericht)

    EDIT2: bij het bewerken is het gelukt om de .txt toe te voegen, het lukt niet om een Word bestand te uploaden vreemd genoeg!

    Kan het in een txt bestand? Als het toevoegen niet lukt, bewerk uw bericht en voeg de bijlage nogmaals toe.
    Reputatie 7
    Badge +11
  • , het lukt mij inderdaad ook niet om een word document als bijlage toe te voegen..
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Ik heb het bewerkte log van gisteren in Word opgeslagen. Inmiddels nu 4 x via 'Bijlage toevoegen" dat doc aan het bericht gehangen. Komt niet over, althans ik zie het niet terug in mijn bericht.

    Wat doe ik fout?
    Reputatie 4
    Badge +1
    Hallo Berend,

    Er zijn 2 ingangen naar 2 bibliotheken zie ik. Via het 'huisje' en via Macintosch HD., inmiddels beide bibliotheken weer boven water.

    Bijgaand alle logs van gisteren.

    Grt,

    Maarten
    Reputatie 7
    Door een 'slip of the mind', heb ik per ongeluk 
  •  gespamd over dit draadje. De reacties waren natuurlijk voor
  •  bestemd. Mijn excuses voor de verwarring! :$
  • Reputatie 7
    Hallo 
  • ,

    Via glas gaat het inderdaad rappo-klappo! ;)

    Vreemd dat je de paden 2 en 3 zelf niet kan vinden. Heb je de instellingen van Finder gewijzigd? Het pad is jouw MacHDD/Bibliotheek/enz (NL)

    https://

    https://

    Je .log files kun je hier als bijlage plaatsen:

    https://

    Ik kan ze dan zelf openen in mijn eigen console. Let wel even op dat je je loggegevens weghaalt!
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Hallo Berend,

    Via Vathorst-Glas gaat het heel rap, zie schermafbeelding. Maar ook nu stopt het op enig moment. Programma sluiten en opnieuw starten, dan gaat hij weer. 

    Valt op: de temperatuur blijft laag, 50 – 65 graden en de fans draaien in de laagste stand, 2000 rpm.

    Pad 1 kan ik wel vinden pad 2 en 3 niet. Via Console heb ik wel 3 logs gevonden. Deze staan in een Word document (9 pagina's). Ik ben benieuwd of je er iets opvallends in kan zien.

    Hoe kan je hier een Word-bestand uploaden of moet ik dat op andere manier sturen?

    Groet,

    Maarten

    https://
    Reputatie 7
    Hallo 
  • ,

    Voor BUO zijn er 3 folders waar de logs naartoe worden geschreven.

    1. Die je hebt gepost is die van de Back-up Manager zelf:

    /Users/berenddemeyer/Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/KPNBackupOnline/2. Kijk even in de BackupFP log folder, daar zal je meer info zien over het back-up proces zelf:

    /Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupFP/3. En de laatste BakupUP voor het update proces van BUO zelf:

    /Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupUP/
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Hallo Berend,

    In Logfiles geen vollgedig BU tegengekomen. Klopt wel denk ik, toen hij bijna klaar was met de eerst 71 Gb heb ik meer mappen aangekruisd om te zorgen dat hij door kon gaan als de 1e 71 Gb klaar zou zijn. Ik ben niet zo gewend in log-files te denken maar zou im=ndedaar misschien wel beter geweest zijn dat in de gaten te houden. 

    Meeste logfiles hebben maar paar regels maar op 24 mei wordt het ineens druk met starten en stoppen:

    [2016-05-24 02:38:43.431769] [l] [0x1040011e0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 02:38:48.678371] [l] [0x1040011e0] Backup Manager started
    [2016-05-24 02:38:49.018422] [l] [0x1040011e0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 02:38:49.116712] [l] [0x1040011e0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:31:07.652176] [l] [0x104606af0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:31:10.263667] [l] [0x104606af0] Backup Manager started
    [2016-05-24 03:31:10.609774] [l] [0x104606af0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 03:31:10.624321] [l] [0x104606af0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:33:16.081695] [l] [0x104506b20] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:33:18.211241] [l] [0x104506b20] Backup Manager started
    [2016-05-24 03:33:18.554709] [l] [0x104506b20] Backup Manager finished
    [2016-05-24 03:33:18.566805] [l] [0x104506b20] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 08:24:19.011857] [l] [0x104310ee0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 08:24:22.793924] [l] [0x104310ee0] Backup Manager started
    [2016-05-24 08:24:23.338710] [l] [0x104310ee0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 08:24:23.350094] [l] [0x104310ee0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 11:29:14.385087] [l] [0x1045010b0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 11:29:47.508689] [l] [0x1045010b0] Backup Manager started
    [2016-05-24 11:29:48.613530] [l] [0x1045010b0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 11:29:49.570403] [w] [0x161d31650] [Qt] Caller object destroyed during service message processing
    [2016-05-24 11:29:49.642127] [l] [0x1045010b0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 13:10:11.981505] [l] [0x104019f40] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 13:10:22.171480] [l] [0x104019f40] Backup Manager started
    [2016-05-24 13:10:22.492614] [l] [0x104019f40] Backup Manager finished
    [2016-05-24 13:10:22.673353] [w] [0x169562110] [Qt] Caller object destroyed during service message processing
    [2016-05-24 13:10:23.015705] [l] [0x104019f40] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 14:10:01.809325] [l] [0x1040042f0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 14:10:08.654421] [l] [0x1040042f0] Backup Manager started
    [2016-05-24 14:10:09.005309] [l] [0x1040042f0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 14:10:09.115829] [l] [0x1040042f0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 16:59:28.003265] [l] [0x104004bd0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 16:59:33.789054] [l] [0x104004bd0] Backup Manager started
    [2016-05-24 16:59:34.034702] [l] [0x104004bd0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 16:59:34.040191] [w] [0x16de60f60] [Qt] Caller object destroyed during service message processing
    [2016-05-24 16:59:34.075220] [l] [0x104004bd0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)

    grt,

    Maarten
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8049#M1534Hallo Berend,

    Enige dagen geleden van Tim, n.a.v. een post van mij in het andere draadje over wel erg weinig upload afgelopen week.

    Zie bijgaande reactie van Tim.

    Morgenmiddag ga ik naar A'foort, Vathorst, daar hebben ze snel internet.

    Grt,

    Maarten

    https://

     Hallo 
  • ,

    Dank voor je antwoord, ik was een tijdje off-line, dus heb ik jouw laatste post en die van 
  •  gemist! :$

    Ik ben benieuwd hoe BUO je back-up verwerkt op een snelle glasvezel aansluiting. We horen graag van je! Succes...
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Hallo Berend,

    Enige dagen geleden van Tim, n.a.v. een post van mij in het andere draadje over wel erg weinig upload afgelopen week.

    Zie bijgaande reactie van Tim.

    Morgenmiddag ga ik naar A'foort, Vathorst, daar hebben ze snel internet.

    Grt,

    Maarten

    https://
    Reputatie 7
     Hallo Maarten,

    1. Van wie heb je vernomen dat er een (lokale) storing is voo BUO?

    OS X 10.11.4

    https://

    2. Je upload snelheid is toch echt DE flessenhals op jouw Mac.

    3. Heb je inmiddels via die glasvezel aansluiting al eens een volledige back-up gemaakt?

    4. Check even je logfile of je een voltooide back-op log tegenkomt!

    Reageer