Beantwoord

Storing Backup Online

  • 28 May 2016
  • 39 reacties
  • 1028 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ben ik de enige of hebben andere mensen daar ook last van?

Sinds enige dagen werkt Backup Online niet meer of incidenteel. Ik heb begrepen dat er een storing is. Die duurt wel erg lang.  

Als Backup Online aanstaat gebeurt er nauwelijk iets.

2 files van 4 mb in 2 uur tijd uploaden, 33 files in een hele nacht.

A / Ben ik de enige die daar last van heeft ?

B / Is er zicht op een oplossing ?

grt.

Maarten
icon

Beste antwoord door wmuller 1 July 2016, 23:06

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
 Hallo Maarten,

1. Van wie heb je vernomen dat er een (lokale) storing is voo BUO?

OS X 10.11.4

https://

2. Je upload snelheid is toch echt DE flessenhals op jouw Mac.

3. Heb je inmiddels via die glasvezel aansluiting al eens een volledige back-up gemaakt?

4. Check even je logfile of je een voltooide back-op log tegenkomt!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Berend,

Enige dagen geleden van Tim, n.a.v. een post van mij in het andere draadje over wel erg weinig upload afgelopen week.

Zie bijgaande reactie van Tim.

Morgenmiddag ga ik naar A'foort, Vathorst, daar hebben ze snel internet.

Grt,

Maarten

https://
Reputatie 7
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8049#M1534Hallo Berend,

Enige dagen geleden van Tim, n.a.v. een post van mij in het andere draadje over wel erg weinig upload afgelopen week.

Zie bijgaande reactie van Tim.

Morgenmiddag ga ik naar A'foort, Vathorst, daar hebben ze snel internet.

Grt,

Maarten

https://

 Hallo 
  • ,

    Dank voor je antwoord, ik was een tijdje off-line, dus heb ik jouw laatste post en die van 
  •  gemist! :$

    Ik ben benieuwd hoe BUO je back-up verwerkt op een snelle glasvezel aansluiting. We horen graag van je! Succes...
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Hallo Berend,

    In Logfiles geen vollgedig BU tegengekomen. Klopt wel denk ik, toen hij bijna klaar was met de eerst 71 Gb heb ik meer mappen aangekruisd om te zorgen dat hij door kon gaan als de 1e 71 Gb klaar zou zijn. Ik ben niet zo gewend in log-files te denken maar zou im=ndedaar misschien wel beter geweest zijn dat in de gaten te houden. 

    Meeste logfiles hebben maar paar regels maar op 24 mei wordt het ineens druk met starten en stoppen:

    [2016-05-24 02:38:43.431769] [l] [0x1040011e0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 02:38:48.678371] [l] [0x1040011e0] Backup Manager started
    [2016-05-24 02:38:49.018422] [l] [0x1040011e0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 02:38:49.116712] [l] [0x1040011e0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:31:07.652176] [l] [0x104606af0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:31:10.263667] [l] [0x104606af0] Backup Manager started
    [2016-05-24 03:31:10.609774] [l] [0x104606af0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 03:31:10.624321] [l] [0x104606af0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:33:16.081695] [l] [0x104506b20] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 03:33:18.211241] [l] [0x104506b20] Backup Manager started
    [2016-05-24 03:33:18.554709] [l] [0x104506b20] Backup Manager finished
    [2016-05-24 03:33:18.566805] [l] [0x104506b20] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 08:24:19.011857] [l] [0x104310ee0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 08:24:22.793924] [l] [0x104310ee0] Backup Manager started
    [2016-05-24 08:24:23.338710] [l] [0x104310ee0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 08:24:23.350094] [l] [0x104310ee0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 11:29:14.385087] [l] [0x1045010b0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 11:29:47.508689] [l] [0x1045010b0] Backup Manager started
    [2016-05-24 11:29:48.613530] [l] [0x1045010b0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 11:29:49.570403] [w] [0x161d31650] [Qt] Caller object destroyed during service message processing
    [2016-05-24 11:29:49.642127] [l] [0x1045010b0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 13:10:11.981505] [l] [0x104019f40] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 13:10:22.171480] [l] [0x104019f40] Backup Manager started
    [2016-05-24 13:10:22.492614] [l] [0x104019f40] Backup Manager finished
    [2016-05-24 13:10:22.673353] [w] [0x169562110] [Qt] Caller object destroyed during service message processing
    [2016-05-24 13:10:23.015705] [l] [0x104019f40] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 14:10:01.809325] [l] [0x1040042f0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 14:10:08.654421] [l] [0x1040042f0] Backup Manager started
    [2016-05-24 14:10:09.005309] [l] [0x1040042f0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 14:10:09.115829] [l] [0x1040042f0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 16:59:28.003265] [l] [0x104004bd0] Logging started: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)
    [2016-05-24 16:59:33.789054] [l] [0x104004bd0] Backup Manager started
    [2016-05-24 16:59:34.034702] [l] [0x104004bd0] Backup Manager finished
    [2016-05-24 16:59:34.040191] [w] [0x16de60f60] [Qt] Caller object destroyed during service message processing
    [2016-05-24 16:59:34.075220] [l] [0x104004bd0] Logging finished: KPNBackupOnline, version 15.9.1.16075 (#ebebf39f06-2008)

    grt,

    Maarten
    Reputatie 7
    Hallo 
  • ,

    Voor BUO zijn er 3 folders waar de logs naartoe worden geschreven.

    1. Die je hebt gepost is die van de Back-up Manager zelf:

    /Users/berenddemeyer/Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/KPNBackupOnline/2. Kijk even in de BackupFP log folder, daar zal je meer info zien over het back-up proces zelf:

    /Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupFP/3. En de laatste BakupUP voor het update proces van BUO zelf:

    /Library/Logs/KPN/KPN Back-up Online/BackupUP/
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Hallo Berend,

    Via Vathorst-Glas gaat het heel rap, zie schermafbeelding. Maar ook nu stopt het op enig moment. Programma sluiten en opnieuw starten, dan gaat hij weer. 

    Valt op: de temperatuur blijft laag, 50 – 65 graden en de fans draaien in de laagste stand, 2000 rpm.

    Pad 1 kan ik wel vinden pad 2 en 3 niet. Via Console heb ik wel 3 logs gevonden. Deze staan in een Word document (9 pagina's). Ik ben benieuwd of je er iets opvallends in kan zien.

    Hoe kan je hier een Word-bestand uploaden of moet ik dat op andere manier sturen?

    Groet,

    Maarten

    https://
    Reputatie 7
    Hallo 
  • ,

    Via glas gaat het inderdaad rappo-klappo! ;)

    Vreemd dat je de paden 2 en 3 zelf niet kan vinden. Heb je de instellingen van Finder gewijzigd? Het pad is jouw MacHDD/Bibliotheek/enz (NL)

    https://

    https://

    Je .log files kun je hier als bijlage plaatsen:

    https://

    Ik kan ze dan zelf openen in mijn eigen console. Let wel even op dat je je loggegevens weghaalt!
  • Reputatie 7
    Door een 'slip of the mind', heb ik per ongeluk 
  •  gespamd over dit draadje. De reacties waren natuurlijk voor
  •  bestemd. Mijn excuses voor de verwarring! :$
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Hallo Berend,

    Er zijn 2 ingangen naar 2 bibliotheken zie ik. Via het 'huisje' en via Macintosch HD., inmiddels beide bibliotheken weer boven water.

    Bijgaand alle logs van gisteren.

    Grt,

    Maarten
    Reputatie 4
    Badge +1
    Ik heb het bewerkte log van gisteren in Word opgeslagen. Inmiddels nu 4 x via 'Bijlage toevoegen" dat doc aan het bericht gehangen. Komt niet over, althans ik zie het niet terug in mijn bericht.

    Wat doe ik fout?
    Reputatie 7
    Badge +11
  • , het lukt mij inderdaad ook niet om een word document als bijlage toe te voegen..
  • Reputatie 7
    Badge +11
    Een PDF is wel gelukt (zie boven). Wellicht kunt u het bestand opslaan als PDF of ergens anders uploaden?

    In dit bericht test ik tevens of een .txt bestand wel toegevoegd kan worden.

    EDIT: in mijn eerste bericht is het bestand niet meegekomen..

    TEST2: ik ga nu wederom een bijlage toevoegen (bij het bewerken van dit bericht)

    EDIT2: bij het bewerken is het gelukt om de .txt toe te voegen, het lukt niet om een Word bestand te uploaden vreemd genoeg!

    Kan het in een txt bestand? Als het toevoegen niet lukt, bewerk uw bericht en voeg de bijlage nogmaals toe.
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8042#M1531

    Ben ik de enige of hebben andere mensen daar ook last van?

    Sinds enige dagen werkt Backup Online niet meer of incidenteel. Ik heb begrepen dat er een storing is. Die duurt wel erg lang.  

    Als Backup Online aanstaat gebeurt er nauwelijk iets.

    2 files van 4 mb in 2 uur tijd uploaden, 33 files in een hele nacht.

    A / Ben ik de enige die daar last van heeft ?

    B / Is er zicht op een oplossing ?

    grt.

    Maarten

     

    Hallo 
  • , de storing is verholpen! Dit mag geen aanleiding zijn voor de problemen die u ervaart. Raar dat de backup client opeens ermee stopt. Kunt u ook zien bij de waarschuwingen in BUO of bijvoorbeeld een bepaald bestand geen toegang heeft en daardoor de boel vast loopt? Hopelijk is hier iets van terug te zien in de logs!
  • Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8066#M1543https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859, het lukt mij inderdaad ook niet om een word document als bijlage toe te voegen..

     Hoi 
  • ,

    Mijn voorstel is om gewoon de .log files te posten.

    EDIT: ik denk dat jullie even naar die upload documenten moet kijken, ik kan ook geen .log toevoegen. Wellicht staan niet alle soorten documenten aangevink in jullie website CMS?
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Ok, nu als PDF, 7 pagina's. 
    Reputatie 4
    Badge +1
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8068#M1545https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8042#M1531Ben ik de enige of hebben andere mensen daar ook last van?

    Sinds enige dagen werkt Backup Online niet meer of incidenteel. Ik heb begrepen dat er een storing is. Die duurt wel erg lang.  

    Als Backup Online aanstaat gebeurt er nauwelijk iets.

    2 files van 4 mb in 2 uur tijd uploaden, 33 files in een hele nacht.

    A / Ben ik de enige die daar last van heeft ?

    B / Is er zicht op een oplossing ?

    grt.

    Maarten

     Hallo https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859, de storing is verholpen! Dit mag geen aanleiding zijn voor de problemen die u ervaart. Raar dat de backup client opeens ermee stopt. Kunt u ook zien bij de waarschuwingen in BUO of bijvoorbeeld een bepaald bestand geen toegang heeft en daardoor de boel vast loopt? Hopelijk is hier iets van terug te zien in de logs!

     
  • ,

    Dank voor de terugtkoppeling, ik had al zo'n vermoeden. De BU verliep afgelopen nacht voor het eerst weer zonder onderbrekingen. De logjes van 2016_05_30 zijn ook veel korter dan die van 2016_05_29. 

    Laten we hopen dat hte vanaf nu probleemloos loopt.

  • ,
  • ,

    Bijgaand de logjes als PDF printejs vanuit Console.

    Groet,

    Mrtrn
  • Ook ik kan nog steeds geen backup maken

    de foutmelding is

    Schijfquota overschreden, terwijl ik nog giga overheb.
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1312 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8077#M1552Ook ik kan nog steeds geen backup maken

    de foutmelding is

    Schijfquota overschreden, terwijl ik nog giga overheb.

     Hallo 
  • ,

  • , zou je de logs en meldingen van Maarten door jullie techies bij KPN willen laten checken, ik vind dat Maarten ONNODIG veel problemen ondervind met zijn BUO!

    EDIT 23:52/ Ondestaande opmerking/aanpassing nav opmerking naamgenoot
  • ! Dank voor je melding 
  • ! ;)

    Is dat een LOKALE melding op de Mac/PC of van de servers van KPN BUO? Dat laatste zou ONMOGELIJK moeten zijn omdat
  •  onbeperkte data-opslag heeft bij het huidige KPN BUO abbo! Ik kan er onderhand ook geen chocolade meer van maken, zeker als de BUO servers aangeven dat (als dat zo is) ook de datalimiet hebben bereikt.

    Ik zie in mijn logs ook veel foutmeldingen de laatste tijd - ik zou graag eens een overzicht willen zien wat de diverse "[w] & [e]" meldingen in de logs betekenen - ik neem aan dat jullie daar van IASO een whitepaper van hebben ontvangen... :@
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Berend, 

    Sorry, ik volg het even niet. Er lijken 2 Berenden te zijn of zie ik dat niet goed?

    Berend (7 berichten sinds 7-11-15) meldt "Ook ik kan nog steeds geen backup maken, de foutmelding is Schijfquota overschreden, terwijl ik nog giga over heb.".

    BerendDeMeyer (265 berichten sinds 6-03-15) reageert dan naar@wmuller met de vraag of dat een lokale melding is .... etc.

    Voor alle duidelijkheid wmuller heeft die melding niet ontvangen maar heeft gezien de logjes van gisteren ook een ander type probleem.

    Laten we proberen de problemen niet te mengen.

    Overigens kreeg ik 4 x dezelfde mail dat er een reactie was op ons forum.https://

    groet

    wmuller (Maarten)
    Reputatie 7
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8087#M1554Berend, 

    Sorry, ik volg het even niet. Er lijken 2 Berenden te zijn of zie ik dat niet goed?

    Berend (7 berichten sinds 7-11-15) meldt "Ook ik kan nog steeds geen backup maken, de foutmelding is Schijfquota overschreden, terwijl ik nog giga over heb.".

    BerendDeMeyer (265 berichten sinds 6-03-15) reageert dan naar@wmuller met de vraag of dat een lokale melding is .... etc.

    Voor alle duidelijkheid wmuller heeft die melding niet ontvangen maar heeft gezien de logjes van gisteren ook een ander type probleem.

    Laten we proberen de problemen niet te mengen.

    Overigens kreeg ik 4 x dezelfde mail dat er een reactie was op ons forum.Schermafbeelding 2016-05-30 om 23.10.36.png

    groet

    wmuller (Maarten)

     Hallo 
  •  (Maarten),

    Tekst gecorrigeerd!
  • Reputatie 4
    Badge +1
    Heren,

    Afgelopen nacht heeft BUO zonder problemen gedraaid tot ik hem vanochtend heb uitgeschakeld.

    Bijgaand schermafbeelding en 3 logjes van 31 mei.

    Grt,

    wmuller

    https://
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1312 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8077#M1552

    Ook ik kan nog steeds geen backup maken

    de foutmelding is

    Schijfquota overschreden, terwijl ik nog giga overheb.

     

    Hoi 
  • , Maarten maakte per ongeluk de fout om u te noemen i.p.v. 
  •  :D

    Leuk dat u alsnog reageert. In dit topic gaat het over Back-up Online van KPN. Ik begrijp dat uw opmerking gaat over webhosting? Graag wil ik daar nog een keer met u naar kijken!

    De quota staat nu op 500,4 MB gebruikt van 1.000 MB. Ik kan mij voorstellen dat het maken van een back-up daardoor niet werkt. Wellicht proberen om wat data te verwijderen en de back-up opnieuw te laten uitvoeren? Als het dan nog niet werkt, zoek ik het graag verder voor u uit.
  • Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8093#M1557

    Heren,

    Afgelopen nacht heeft BUO zonder problemen gedraaid tot ik hem vanochtend heb uitgeschakeld.

    Bijgaand schermafbeelding en 3 logjes van 31 mei.

    Grt,

    wmuller

    Super, dat is goed nieuws! Hopelijk blijft het goed gaan de komende dagen, ik verneem het graag.
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/265 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8089#M1556

    Hallo https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 (Maarten),

    Tekst gecorrigeerd!

     

     Bij elke bewerking of correctie van een forum post met een @mention erin, wordt een nieuwe e-mail gestuurd.
    Reputatie 4
    Badge +1
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8109#M1566https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1859 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Storing-Backup-Online/m-p/8093#M1557Heren,

    Afgelopen nacht heeft BUO zonder problemen gedraaid tot ik hem vanochtend heb uitgeschakeld.

    Bijgaand schermafbeelding en 3 logjes van 31 mei.

    Grt,

    wmuller

    Super, dat is goed nieuws! Hopelijk blijft het goed gaan de komende dagen, ik verneem het graag.

     Hallo Tim,

    Ik zal, zolang het goed gaat, niet dagelijks logjes posten denk ik.

    Hebben de logjes, vooral die van 29 mei, nog iets opgeleverd?

    Heeft het zin de logjes van 23 en 24 mei, toen het fout begon te gaan, nog op te sturen?

    Grt

    Wmuller

    Reageer