Vraag

"Technical error #521 encountered. Invariant #100 is not satisfied"

  • 21 August 2016
  • 14 reacties
  • 492 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Mijn log "BackupFP_2016_08_21.log" bevat sinds 14 aug > 37.000 regels. [De logs van voor 14 augustus zijn verdwenen zonder dat ik ze heb weggehaald]
Dan wordt hij afgesloten en een nieuw log gestart: "BackupFP_2016_08_21_1.log". Deze bevat > 21.000 regels.
De tekst is ruim 50.000 keer:
[2016-08-21 00:50:39.572197] [w] [0x10190fb00] [Cleaning] Technical error #521 encountered. Invariant #100 is not satisfied (2859163, 16)
Hierbij varieert het tijdstip van 00.50.37 tot 00.50.46 , dus in zeer korte tijd.

Dat was eerder niet zo. Is er iets niet pluis bij mijn backup? Het laatste in mijn archief bewaarde normale logje had 63 regels. Er lijkt mij iets niet in orde.

14 reacties

Reputatie 7
Hallo wmuller,

De logfiles van BUO zijn een puinhoop op dit moment!!!:

[2016-08-21 02:12:24.797262] [w] [0x1040006d0] [Cleaning] Technical error #521 encountered. Invariant #100 is not satisfied (1465593, 4).

@Tim volgens mij hebben wij nog geen overzicht van de diverse meldingen in de logfiles van KNP BUO (IASO)! Zou je de logfiles nogmaals aan de techies van KNP willen overleggen. De grootte van de logfiles vliegen momenteel volledig uit de bocht!

Cheers, Berend
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Berend,
Dank voor de info.
Hoop dat KPN dit onder de knie krijgt, geeft geen veilig gevoel als het logjes-proces niet niet onder controle is. De vraag hoe het dan met de rest is wordt dan een zorg bij de klanten.
grt, wmuller
Reputatie 7
Hallo wmuller,

Inderdaad hoop ik ook dat we eens een goed overzicht krijgen van de diverse meldingen in de logfiles. Mijn logfile van slechts 1 back-up sessie is m.i. veel en veel te lang aan het worden. Vooral het aantal [w] meldingen baren mij een beetje zorgen.

Hopelijk dat @TIM morgen kan inhaken op deze topic!

Cheers, Berend
Reputatie 4
Badge +1
Hi Wmuller,

Technical error #521 komt voor wanneer de Back-up Manager een hoog CPU gebruik genereert. Mag ik in een privébericht uw abonnementsnummer? Dan kan ik uw gegevens erbij pakken.

@BerendDeMeyer Een overzicht van die foutcodes zou ik ook graag willen hebben, helaas hebben wij deze nog niet gekregen. Veel foutcodes kunt u wel googlen, zolang u IASO erbij vermeldt.
Reputatie 7
Hallo @CARAH,

Dank voor je reactie, echter een antwoord met "GooGle is your friend" verwacht ik niet bepaald van KPN.

Het zou een standaard document moeten zijn die je kunt downloaden vanaf de KPN BUO site. Zeker ook omdat het een branded versie is van de IASO Back-up Manager. Wellicht dat jullie Product Manager daarin voor de klanten van KPN BUO iets kan betekenen? @TIM heeft het ook al diverse malen onder de aandacht gebracht bij jullie intern. Ik wacht geduldig even af en zal melding blijven doen van de foutmeldingen [w] en [e], dit ter lering en vermaak voor alle forumleden van BUO.

Cheers, Berend
Reputatie 4
Badge +1
Hi @Berend,

Een standaard document zou inderdaad super zijn 🙂.
Ik weet dat Tim hier al langere tijd mee bezig is, vandaar de tijdelijke troostprijs(google).

Zodra we beet hebben, bent u de eerste die het hoort.
Reputatie 7
Hallo @CARAH / @TIM / @WMULLER,

Ik heb snel even een support ticket ingeschoten bij IASO, onderstaand het antwoord:

Hello Berend,

I can't tell you about KPN solution. The IASO solution hasn't explanation by error codes. But we have articles for error messages which can happen during backup/restore processes.
https://iaso.com/kb/
https://support.logicnow.com/kb


In deze Knowledge Base (KB) https://support.logicnow.com/kb


Title
Is there a list of Backup Event Viewer errors?

Description
Is there a list of all possible Backup Manager events written to the Event Viewer with IDs?

Environment
MAX RemoteManagement
Manged Online Backup
MAX Backup
IASO Backup
Event Viewer
Solution

No. We do not have a complete list of errors and ID's for the Backup Manager that are written to the Event Viewer.


De laatste link heb ik geprobeerd en heeft een betere KB, deze heb ik gebruikt voor:

[2016-08-23 10:42:37.172797] [e] [0x101a02c20] [Cleaning] Technical error #511 encountered. Unsatisfied invariant(s): #5 (104 times):


Resultaat:

Error: 'Technical error #511 encountered. Unsatisfied invariant(s): #8 (3454 times)'

Title
Error: 'Technical error #511 encountered. Unsatisfied invariant(s): #8 (3454 times)'

Description
Error: 'Technical error #511 encountered. Unsatisfied invariant(s): #8 (3454 times)'
Error is found in BackupFP logs located at C:\ProgramData\MXB\Backup Manager\logs\BackupFP
Used storage is high
Cleaning stage is running
Environment

IASO Backup
MAX Backup
Backup Manager
Solution

Update the Backup Manager to v15.11 or higher.
Stop Backup Service Controller service
Open services.msc
Right-click Backup Services Controller
Select Stop
Delete *.x files from the reg folder
For Location of 'reg' folder: How to find the locations of the reg folder, cache, revision and config.ini files for Backup
Start the Backup Service Controller service
Open services.msc
Right-click Backup Services Controller
Select Start
Start the backup session


En de link er naar toe:

https://support.logicnow.com/kb/remote-management/Error-Technical-error-511-encountered-Unsatisfied-invariant-s-8-3454-times?q=Technical%20error%20&product=&repos=

Conclusie: met deze KB zullen we het voorlopig moeten doen!

@TIM zou je willen navragen wanneer KPN BUO ook wordt ge-update naar versie 15.11?

Cheers, Berend
Reputatie 4
Badge +1
@Berend / @CARAH / @TIM /,

Als ik het goed lees ben je er na een update naar 15.11 nog niet.
Er staat verder:


Zitten klanten van KPN BUO te wachten op dat soort gesleutel?


Groet,
wmuller
Reputatie 7
@WMULLER,

Goede aanvulling, bedankt!

Zowiezo zal KPN zelf met een goede versie moeten komen en/of een goed beschreven work-around bij het updaten naar v15.11. Omdat BUO v15 een branded versie is van IASO Backup Manager zijn de mapnamen natuurlijk ook anders.

Laten we even de reactie van @TIM afwachten.

Cheers, Berend
Reputatie 4
Badge +1
@WMULLER / @BEREND

Wij zijn inderdaad nu bij versie 15,9. Morgen ga ik contact opnemen met de productmanager van Back-up online. Jullie horen van mij!
Reputatie 7
Hallo @CARAH / @WMULLER,

Ik heb nog even navraag gedaan, de allerlaatste versie van IASO is Backup Manager versie 15.12!

Fijne avond beiden,

Cheers, Berend
Reputatie 4
Badge +1
Heren, Back-up online versie 16 wordt dit jaar nog uitgerold! Volgens de productmanager verhelpt de update ook het probleem met de log files. In theorie is daar dus geen work around meer voor nodig.

@WMULLER, als u het niet prettig vindt om te wachten op de update, kan ik de technische afdeling er alvast naar laten kijken 🙂.
Reputatie 7
Hi Carah,

Wow, das pas een snelle terugkoppeling en wat een goed nieuws m.b.t. een upgrade naar KPN BUO v16! :)

1. Zou je wel nog even met de PM van BUO willen bespreken dat er een roep is om in de tab "Prestaties" weer de tweak van de in te stellen gebruikte bandbreedte weer toe te voegen? Dat zou voor de gebruikers van KPN BUO het pakket nog completer maken -> USP!





2. Zou je ook de roep voor een betere retentie die door @CVELD is gepost ook willen voorleggen aan de PM? Dat zou voor de gebruikers van KPN BUO een hele verbetering zijn! Zie verder de post van @CVELD voor de inhoudelijk reacties van KPN

https://zakelijkforum.kpn.com/back-up-online-back-up-online-voor-servers-27/backup-online-graag-langere-retentie-8334

Op naar BUO v16.x dan maar, ook voor het oplossen van al die meldingen in de logfiles (MacOS/Windows), dat scheelt weer een boel troubleshooten en tickets voor de techies van KPN! -> interne USP!

Goed bezig KPN! 🆒

Cheers, Berend
Reputatie 4
Badge +1
@Berend,

Het weer mogelijk maken om de maximaal gebruikte bandbreedte in te stellen en een langere/betere retentie van de back-ups.
Ik zal navragen of deze verbeterpunten zijn verwerkt in versie 16.x. Mocht dat niet het geval zijn, zal ik de voorstellen nogmaals indienen.

We zijn u weer enorm dankbaar voor de input! 🆒

Reageer