Beantwoord

[Windows] Back-up Online blijft hangen!

  • 22 October 2017
  • 18 reacties
  • 836 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Van de 1 op andere dag blijft op 1 laptop de backup hangen op 76%
Verwerking en upload snelheid blijft staan op 0 kbit zowel op wifi als bekabeld terwijl er wel een verbinding is.
Er zijn 2 laptops waar beide een backup online op draaien en de 2de werkt wel prima.
Een idee wat het kan zijn?

* Titel van jouw topic aangepast i.v.m. de Forum zoekmachine *
icon

Beste antwoord door Tim 7 February 2018, 09:01

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Goedemorgen @Eric Huberts,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!

Van de 1 op andere dag blijft op 1 laptop de backup hangen op 76%
Verwerking en upload snelheid blijft staan op 0 kbit zowel op wifi als bekabeld terwijl er wel een verbinding is.

Met permissie stel ik je eerst even een aantal wedervragen, om je probleem beter te kunnen begrijpen.

1. Heb je al geprobeerd Back-up Online af te sluiten en je laptop even helemaal opnieuw op te laten starten?

2. Zo nee, zou je dan alsnog even een herstart van je 'probleem' laptop willen doen en een nieuwe verbindingstest uit willen voeren en de output ervan in jouw topic hier willen delen?


Klik op Kopieer Testresultaten - deze worden automatisch gekopieerd je kunt deze dan makkelijk even plakken [ctrl]+[v] - in een reactie. Onderstaand die van mij:

Verbinding maken met cloud : 21 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 312 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 12 ms
Bestandslijst ophalen : 103 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 34.505 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 75.447 Mbit/s
Bestand verwijderen : 30 ms
Map maken : 34 ms
Naam map wijzigen : 9 ms
Map verwijderen : 15 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 27 ms
Bestandslijst ophalen : 104 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 37.961 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 133.915 Mbit/s
Bestand verwijderen : 43 ms
Map maken : 19 ms
Naam map wijzigen : 12 ms
Map verwijderen : 3 ms

3. Even ter controle - erg belangrijk voor een goede werking van Back-up Online - ben ik erg benieuwd of je met twee aparte licenties werkt op jouw laptops.

Er zijn 2 laptops waar beide een backup online op draaien en de 2de werkt wel prima.
Een idee wat het kan zijn?

Ik zie graag jouw antwoorden op mijn vragen tegemoet, ik help je graag verder om je probleem met Back-up Online z.s.m. vandaag nog op te lossen! 😎

Succes!
Reputatie 1
Badge
hallo,
Dank je voor je reactie, hieronder de antwoorden.
1. Heb je al geprobeerd Back-up Online af te sluiten en je laptop even helemaal opnieuw op te laten starten?
Ja dat heb ik. Ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd

2. Zo nee, zou je dan alsnog even een herstart van je 'probleem' laptop willen doen en een nieuwe verbindingstest uit willen voeren en de output ervan in jouw topic hier willen delen?
Hieronder de test

Verbinding maken met cloud : 20 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 271 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 10 ms
Bestandslijst ophalen : 111 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 35.541 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 73.378 Mbit/s
Bestand verwijderen : 41 ms
Map maken : 12 ms
Naam map wijzigen : 12 ms
Map verwijderen : 13 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 19 ms
Bestandslijst ophalen : 105 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 40.074 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 52.466 Mbit/s
Bestand verwijderen : 59 ms
Map maken : 14 ms
Naam map wijzigen : 14 ms
Map verwijderen : 12 ms

3. Even ter controle - erg belangrijk voor een goede werking van Back-up Online - ben ik erg benieuwd of je met twee aparte licenties werkt op jouw laptops.
Ja ik gebruik 2 aparte licenties, zoals gemeld geeft de ander geen problemen,

Bijgevoegd een foto van het scherm waar hij op blijft staan
Reputatie 7
Hallo @Eric Huberts,

Hartelijk dank voor je snelle reactie en antwoorden op mijn vragen. Ik ga nu zelf direct even een paar zaken voor je testen.

Ik kom er zo direct - z.s.m. - weer bij je op terug! 😎

Wordt vervolgd...
Reputatie 7
hallo,
Dank je voor je reactie, hieronder de antwoorden.

Graag gedaan Eric!

1. Heb je al geprobeerd Back-up Online af te sluiten en je laptop even helemaal opnieuw op te laten starten?
Ja dat heb ik. Ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Het is inderdaad altijd een goede 1e stap om Back-up Online opnieuw te installeren, hiermee voorkom je veel uitzoekwerk en het testen van diverse alternatieve scenario's.

2. Zo nee, zou je dan alsnog even een herstart van je 'probleem' laptop willen doen en een nieuwe verbindingstest uit willen voeren en de output ervan in jouw topic hier willen delen?
Hieronder de test

Bedankt voor het delen van deze info, dit geeft altijd een goed beeld van de status van jouw specifieke verbindingssnelheden, maar ook eventuele foutmeldingen die kunnen worden gegenereerd in dit overzicht:

Verbinding maken met cloud : 20 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 271 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 10 ms
Bestandslijst ophalen : 111 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 35.541 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 73.378 Mbit/s
Bestand verwijderen : 41 ms
Map maken : 12 ms
Naam map wijzigen : 12 ms
Map verwijderen : 13 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 19 ms
Bestandslijst ophalen : 105 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 40.074 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 52.466 Mbit/s
Bestand verwijderen : 59 ms
Map maken : 14 ms
Naam map wijzigen : 14 ms
Map verwijderen : 12 ms

Dit ziet er natuurlijk verder prima uit Eric, dus dat is geen oorzaak van jouw issue op dit moment.

3. Even ter controle - erg belangrijk voor een goede werking van Back-up Online - ben ik erg benieuwd of je met twee aparte licenties werkt op jouw laptops.
Ja ik gebruik 2 aparte licenties, zoals gemeld geeft de ander geen problemen

Goed om te lezen! Ik heb wel eens gebruikers geholpen in het verleden die - tegen alle adviezen van KPN in - toch proberen 1 licentie op meerdere PC's/Mac's te gebruiken, vandaar even deze checkvraag. Dit geeft natuurlijk standaard veel problemen, omdat Back-up Online simpelweg hier niet geschikt voor is.

Om toch nog even verder te zoeken naar de oorzaak van jouw issue, heb ik nog een aanvullende vraag:

Heb je in de tussentijd - goed en niet werkend Back-up Online - een Virusscanner met eventueel een softwarematige FireWall geïnstalleerd? Deze kunnen ervoor zorgen dat de connectie en dus de communicatie van en naar de back-up servers van KPN wordt geblokkeerd.
Reputatie 1
Badge
Nee, er is in de tussentijd niets veranderd. Op deze laptop (op de ander ook trouwens) staat KPN veilig van KPN... Ik heb deze en de (windows) firewall al uitgezet maar zonder resultaat.
Reputatie 7
Goed dat je deze mogelijke probleemveroorzakers tijdelijk even hebt uitgeschakeld! We moeten dus verder zoeken.

1. Heeft je huidige back-up - 76% - inmiddels nog enige progressie gemaakt?

2. Zou je een foto willen maken en hier delen van jouw selectie voor de data-set voor het maken van een back-up, mogelijk zijn er mappen en bestanden geselecteerd die een issue kunnen geven omdat Back-up Online die op dit moment niet goed kan verwerken?

3. Zou je ook even willen controleren of in de tab Voorkeuren > Prestaties de Beperkte bandbreedte niet of op de juiste manier is ingesteld? Zie onderstaand mijn schermafbeelding als voorbeeld:

Reputatie 7
Badge +11
Beste @Eric Huberts, geweldig dat u al zeer fijn geholpen wordt door @BerendDeMeyer! Zelf heb ik misschien ook een idee, gezien de back-up vast blijft lopen op hetzelfde bestand, in de afbeelding lijkt het te gaan om "UsrClass.dat.LOG1".

Als ik meer informatie zoek over dit bestand, kom ik uit bij de map "AppData\Local\Microsoft\Windows\".

Dit betreft uw Windows gebruikersprofiel welke meestal niet toegankelijk is voor programma's zoals Back-up Online. Mijn advies aan u is om deze map(pen) uit te sluiten van uw back-up, dit zijn verder geen persoonlijke bestanden en kan bij een herstel op een nieuwe windows computer zelfs problemen geven.
Reputatie 7
Hallo @Tim en @Eric Huberts,

Die "UsrClass.dat.LOG1" is een interessante! Ik heb deze link nog even zelf niet gemaakt realiseer ik me nu... mea culpa! 😊

De foto van Eric laat zien, dat er een issue ontstaat tijdens het proces: "Het back-up register wordt geüpload" doordat deze dan ook bij 76% blijft hangen. Eric, hoe lang heeft jouw back-up / uploaden van het register in totaal geduurd of is deze nooit voltooid?


Echter, de bestandsnaam "UsrClass.dat.LOG1" die wordt getoond - inderdaad verwarrend - is nml het laatste bestand dat is verwerkt en al reeds is geüpload door Back-up Online. Deze blijft zichtbaar totdat het uploaden van het back-up register helemaal is voltooid.

Zie mijn onderstaande time-lapse video:


Vanaf 0:45 kun je goed zien dat na de upload van bestanden, het laatste bestand zichtbaar blijft, ook tijdens het uploaden van het back-up register.

Note: @Tim Het niet meer laten zien van het laatst geüploade bestand tijdens het uploaden van het back-up register, zou dus ook een "change request" kunnen zijn voor een volgende update van Back-up Online 😉

De bestanden voor het updaten van de registers op de servers van het KPN NLDC zijn niet (altijd) groot genoeg, waardoor deze waarschijnlijk niet door het dashboard worden getoond.

Laten we even afwachten wat de verdere terugkoppeling van Eric is, naar aanleiding van mijn laatste post! 😎
Reputatie 7
Badge +11
@BerendDeMeyer Daar heb je helemaal gelijk in, het uploaden van het bestand lijkt klaar te zijn en is wellicht de oorzaak niet. Ik ben benieuwd naar de verdere bevindingen van @Eric Huberts!

PS. handige / leuke timelaps video Berend! 😊
Reputatie 7
Badge +11
Inmiddels heb ik ook met @Eric Huberts contact gehad in een privébericht. Het probleem hebben we gemeld bij de technische dienst voor verder onderzoek!
Reputatie 7
Inmiddels heb ik ook met @Eric Huberts contact gehad in een privébericht. Het probleem hebben we gemeld bij de technische dienst voor verder onderzoek!
Hallo @Tim,

Bedankt voor je reactie en fijn om te lezen, dat je de issue van @Eric Huberts inmiddels ook intern hebt besproken en voor nader onderzoek hebt aangekaart bij de technische dienst van Back-up Online! ??

Ik hoop dat we spoedig een terugkoppeling hierop krijgen, want ik ben natuurlijk erg benieuwd wat de mogelijke oorzaak is van zijn issue!

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag Tim - @Tim & Eric - @Eric Huberts!

Ik ben even erg benieuwd naar de status van dit topic.

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag Tim - @Tim & Eric - @Eric Huberts!

Ik ben - nog steeds! - erg benieuwd naar de status van dit topic.

Heb een fijne woensdag! 😎
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Eric Huberts & @BerendDeMeyer,

Ik zie dat de 2e lijn geen contact heeft gekregen met @Eric Huberts. Voor mij niet te zien maar ik neem aan dat een afmelding per e-mail is verstuurd. De conclusie was als volgt:
"Probleem is op te lossen door een goede herinstallatie uit te voeren. Op dit moment is bij de klant op de pc nog een corrupte installatie aanwezig. Verwijder de software, hernoem de KPN backup online map in de program data (%allusersprofile% en daarna de software (downloaden van kpn.com/downloadbackuponline ) opnieuw installeren. Volg de instructies en zodra je de software opent, zul je zien hoe oud de oude backup is. Als dit is gelukt, dan nieuwe backup laten maken."

Ik moet eerlijk bekennen niet de beste case regie gevoerd te hebben in dit topic voor @Eric Huberts. Hopelijk werkt Back-up Online inmiddels weer goed bij u?

Het topic sluiten we dan voor nu, tenzij @Eric Huberts kan aangeven of er nog aandacht vereist is. Dan pakken we het gewoon weer op!
Reputatie 1
Badge
Een herinstallatie is al een aantal keer uitgevoerd voor en na dat ik contact hier heb gehad. Zal het dan nu anders gaan?
Reputatie 7
Een herinstallatie is al een aantal keer uitgevoerd voor en na dat ik contact hier heb gehad. Zal het dan nu anders gaan?
Goedenavond Eric - @Eric Huberts!

Ik kan je reactie niet helemaal goed op waarde inschatten, dus ik vraag toch nog maar even of je nog issues hebt op dit moment met Back-up Online?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 1
Badge
Mensen hebben inmiddels opgezegd, topic kan gesloten worden.
Reputatie 7
Mensen hebben inmiddels opgezegd, topic kan gesloten worden.
Goedenavond Eric - @Eric Huberts!

Bedankt voor je feedback. Erg jammer om te vernemen van je, dat Back-up Online is opgezegd.

Heb een fijne avond! 😎

Reageer