Beantwoord

[Windows] Back-up Online doet erg lang over het controleren van de consistentie

  • 5 March 2017
  • 34 reacties
  • 938 keer bekeken

Badge
Zes maanden lang probleemloos KPN Backup kunnen gebruiken. Nu blijft backup eindeloos staan met de melding "Consistentie Controleren"
icon

Beste antwoord door Tim 9 March 2017, 12:25

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
De groote van jouw data-set bevestigd mijn vermoeden over een mogelijke oorzaak. Zie ook mijn verzoek aan Tim / OTC in andere draadjes. We zullen rustig het antwoord van Tim / OTC moeten afwachten.
Badge
Begin toch het vermoeden te krijgen dat het dus niet aan mij lag.
Reputatie 7
Ik ga altijd ernstig twijfelen als iets dat maanden goed werkt, plotseling - zonder dat ikzelf echt grote aanpassingen aan mijn systeem heb gedaan - kuren gaat vertonen!
Reputatie 7
Off-topic:

Hi Tim, zou je dit draadje willen verplaatsen naar het Back-up Online subforum en de titel ook even aan willen passen:

[Windows] Back-up Online doet erg lang over het controleren van de consistentie.

Dan is dit draadje ook weer goed herkenbaar voor de overige gebruikers van Back-up Online voor Windows! DankU. 🆒
Reputatie 1
Badge
@Tim en @BerendDeMeyer,

Wat er precies is veranderd, weet ik niet.
Maar zonder dat ik wat veranderd heb, is de backup van dinsdag 7 maart wel goedgegaan.
Alhoewel hij er lang over heeft gedaan (ruim 2u).
Het viel mij 's avond op dat de pc weer lekker snel afsloot, dat deed hij een week lang niet.

Bedankt voor de medewerking!

Johan
Reputatie 7
Badge +11
Beste Tim,

Ik heb hetzelfde probleem als Ranger: Tot en met 3 maart 2017 heeft het (al jaren) perfect gewerkt, sinds die tijd blijft hij op consistentie controleren staan.
Na 3 maart is er niets veranderd aan mijn pc.
Wat kan er loos zijn?

Hi johanpater, (ook @Ranger & @Berend)

In korte tijd hebben we meerdere meldingen ontvangen over het op 'Consistentie controleren'. Er is een incident ingeschoten bij de leverancier om dit te laten onderzoeken.

Er is een grote kans dat dit probleem aan de server zijde ligt. Wellicht zijn er 1 of meerdere nodes die niet goed werken of is het probleem alleen bij grotere data sets. Mijn advies om berichtgeving hierover af te wachten! :S
Reputatie 7
Badge +11
Update:
De leverancier heeft e.e.a. aangepast en het lijkt er op dat de accounts die we als voorbeeld hebben doorgegeven weer doorlopen. Ik hoor graag of het bij jullie ook weer goed gaat.
Badge
Ik was al opnieuw begonnen.
Reputatie 7
Badge +11
Dank voor je reactie @Ranger!

Reageer