Beantwoord

[Windows] Geen back-up, maar toch positieve melding ?

  • 3 February 2018
  • 26 reacties
  • 758 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Uw back-up van 24-Jan-2018 08:36 is voltooid
Deze melding krijg ik al dagen achter elkaar.
Een groen vinkje en 2 groene balken.
Het lijkt een positieve melding, maar ik vermoed dat er sinds 24 jan., al een week geen back-up heeft plaats gevonden, omdat ik in de nacht de computer uitzet. Waarom krijg ik een geruststellend mailtje, terwijl ik een waarschuwing had moeten krijgen dat de back-up niet uitgevoerd is. Hoe krijg ik hier duidelijkheid over of het waar is wat ik zeg.
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 3 February 2018, 18:20

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 2
Badge
Hallo Berend,

Ik krijg nu de melding: Uw back-up is nog bezig
Dat lijkt mij prima. Dank je wel voor jouw advies.
Reputatie 2
Badge



Op dit moment is er een backup in bewerking.
Maar ik zie geen voltooide back-ups sinds 24 januari.
Reputatie 2
Badge
Het beeld is erg onregelmatig. En ik vergeet steeds om de pc aan te laten staan.
Jammer dat ik niet gewaarschuwd wordt bij het in sluimerstand zetten van de computer dat er nog een back bezig is.

Reputatie 2
Badge
Hallo Berend,
Ik heb een PC met Windows 10.

Sinds gisteren krijg ik de volgende melding als ik Online Backup wil openen:
localhost:5000/auto_login/?user_token=....................&auth_token=................
(...... = een lange code van ogenschijnlijk willekeurige letters, hoofdletters en cijfers.)
Backup service is not running. Please, start it, and restart the application
Reputatie 2
Badge
Oeps.... Licentiecode.
Geen idee waar ik die heb.
Ik heb wel een licentiecode welke vermeld staat in het dagelijkse mailtje wat ik krijg.
Maar deze heeft geen 2x 10 of 12 tekens.
Reputatie 2
Badge
Vandaag had ik de back-up dan echt nodig.
Het heeft mij uren gekost om 3 kleine bestandjes te downloaden.
Ik heb gekozen voor herstellen, netjes de bestanden aangewezen.
Elke keer mislukte het, ik kreeg steeds een foutmelding.
Op een gegeven moment heb ik gekozen voor herstellen naar.
Toen lukte het wel, maar werd de hele boomstructuur naar de map gestuurd die ik gekozen had bij Herstellen naar. Vervolgens lukt het niet om de gekopieerde boomstructuur te verwijderen. Ik heb geen rechten om de map Users te verwijderen.
Reputatie 2
Badge
Het gaat om de map Users
C:\Users\xxxx\Documenten\Wegb\xxxx\httpdocs\etc.....

Reputatie 2
Badge
Bovenstaande is misschien nog niet duidelijk.
Het gaat om een kopie van users die in de volgende submap is geplaatst.
C:\Users\xxxx\Documenten\Wegb\xxxx\httpdocs\prog\105\xxxx\C\Users
Reputatie 2
Badge
Hallo Berend,

Ik ben zelf de enige User op mijn Laptop.
En ook altijd al geweest, dus ik heb zelf de Backup gemaakt.
Ik had aangegeven dat ik de bestanden wilde resetten naar C:\Users\scooter\Documenten\Web\vuur\httpdocs\prog\105\alg\
Ik had daarbij verwacht dat het bestand dat ik aangevinkt had rechtstreeks in bovenstaande map geplaatst zou worden.
Maar wat gebeurde is dat het met de gehele boomstructuur in de door mij aangewezen map geplaatst werd. Is dat hoe het programma zou moeten werken ?
C:\Users\scooter\Documenten\Web\vuur\httpdocs\prog\105\alg\C:\Users\scooter\Documenten\Web\vuur\httpdocs\prog\105\alg\css\css_standaard.css
Reputatie 2
Badge
Probleem met verwijderen kopie map Users is opgelost.
Ik kon de moedermap (kopie van C) wel verwijderen en daarmee de kopie van Users ook.
Maar mijn vraag blijft hoe ga ik de volgende keer te werk als ik een bestand moet resetten.
Reputatie 2
Badge
Top, dat je dit even meld Berend.
Zo blijf je betrouwbaar.
Reputatie 7
Uw back-up van 24-Jan-2018 08:36 is voltooid
Deze melding krijg ik al dagen achter elkaar.
Een groen vinkje en 2 groene balken.
Het lijkt een positieve melding, maar ik vermoed dat er sinds 24 jan., al een week geen back-up heeft plaats gevonden, omdat ik in de nacht de computer uitzet. Waarom krijg ik een geruststellend mailtje, terwijl ik een waarschuwing had moeten krijgen dat de back-up niet uitgevoerd is. Hoe krijg ik hier duidelijkheid over of het waar is wat ik zeg.

Goedemiddag Scooter - @scooter66,

Welkom terug op het Zakelijk KPN Forum!

Er is sinds kort een nieuw systeem - MVP-status dwz niet helemaal af... - geïmplementeerd voor Back-up Online. Zou je daarom van de Dashboard Mail die je hebt gekregen even een schermafbeelding willen plaatsen hier? Bedankt alvast je moeite. Ik help je graag verder, om je probleem op te lossen.

Heb alvast wel een fijn weekend! 😎
Reputatie 7
Goedenavond Scooter - @scooter66!

Als dit inderdaad de allerlaatste melding - DEN *| - is over een goed gemaakte back-up, dan heeft Back-up Online inderdaad na 24-01-2018 geen back-ups meer gemaakt. Wat zie in het Dashboard van de Interface Back-up Online zelf m.b.t. alle data na deze datum. Zie onderstaand voorbeeld:


Wat je kunt proberen is om direct even je back-up schema aan te passen en wel voor een tijdstip dat je zeker weet dat je PC/Mac - wat gebruik je? - wel aanstaat voor het maken van een back-up! Zie onderstaand voorbeeld:


Stel z.s.m. even een tijdstip in, zoals vanavond om 19:00 uur. Je back-up gaat dan beginnen, afhankelijk van de grootte van je data-set kun je dan vanavond nog even controleren of je back-up is geslaagd. Morgenochtend ontvang je dan weer een Dashboard E-mail Notificatie. Dan kun je deze vergelijken met je back-up die je vanavond vroeg al hebt gemaakt.

Heb je naar aanleiding van mijn bericht verder nog vragen, stel ze me dan gerust.

*| DEN = Dashboard E-mail Notificatie

Succes met het instellen van je back-up schema en natuurlijk het maken van een succesvolle back-up, heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Goedenavond Scooter - @scooter66,

Ik heb ook een soortgelijke meldingen gekregen:


Is het je nog gelukt om een nieuw back-up schema aan te maken en natuurlijk ook een back-up? Wat was de melding vanmorgen in je nieuwe Back-up Online DEN?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Hallo Berend,

Ik krijg nu de melding: Uw back-up is nog bezig
Dat lijkt mij prima. Dank je wel voor jouw advies.

Goedenavond Scooter - @scooter66,

Bedankt voor je feedback, natuurlijk graag gedaan! Mocht je in de toekomst nog tegen (andere) issues aanlopen met betrekking tot Back-up Online, dan weet je me wel weer te vinden hier.

PS! Ik zou wel graag nog even van je willen weten, of er uiteindelijk wel een 100% goede back-up is gemaakt de afgelopen 24 uur!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7



Op dit moment is er een backup in bewerking.
Maar ik zie geen voltooide back-ups sinds 24 januari.

Goedenavond Scooter - @scooter66!

Bedankt voor je snelle reactie en informatie over de status van je Back-up Online. Laten we even afwachten - laat jij je computer vannacht aanstaan? - welke informatie de DEN je morgen laat zien. Laat je het me even weten, zodra je back-up helemaal klaar is, in je getoonde dashboard kun je dat natuurlijk ook makkelijk zien.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Het beeld is erg onregelmatig. En ik vergeet steeds om de pc aan te laten staan.
Jammer dat ik niet gewaarschuwd wordt bij het in sluimerstand zetten van de computer dat er nog een back bezig is.


Goedemorgen Scooter - @scooter66!

Om je te kunnen helpen mbt de sluimerstand moet ik eerst even van je weten - daar heb je nml nog geen antwoord op gegeven - of je een PC of Mac hebt, graag ook even de versie van Windows of macOS vermelden. Ik help je graag weer verder met het oplossen van deze issue.

Heb een fijne dinsdag! 😎
Reputatie 7
Hallo Berend,
Ik heb een PC met Windows 10.

Sinds gisteren krijg ik de volgende melding als ik Online Backup wil openen:
localhost:5000/auto_login/?user_token=....................&auth_token=................
(...... = een lange code van ogenschijnlijk willekeurige letters, hoofdletters en cijfers.)
Backup service is not running. Please, start it, and restart the application

Goedemorgen Scooter - @scooter66!

Vervelend dat je Back-up Online niet goed (meer) werkt. Zou je eens naar onderstaand topic willen kijken, daar staat uitgebreid beschreven hoe je deze issue kunt tackelen en oplossen!

https://zakelijkforum.kpn.com/back-up-online-27/windows-backup-service-is-not-running-please-start-it-and-restart-the-application-9066

Mocht je er toch niet uitkomen of nog meer (andere) vragen hebben, stel ze me dan gerust. Ik help je ook dan graag weer verder.

Succes en heb een fijne woensdag! 😎
Reputatie 7
Oeps.... Licentiecode.
Geen idee waar ik die heb.
Ik heb wel een licentiecode welke vermeld staat in het dagelijkse mailtje wat ik krijg.
Maar deze heeft geen 2x 10 of 12 tekens.

Goedemiddag Scooter - @scooter66!

Aha, ja zonder wordt het moeilijk iets te herstellen. Voor het opvragen van je licentiecode zijn er twee opties:

1. In de klant beheerpagina inloggen van je KPN account! - deze vindt je dan vervolgens onder het Product KPN Back-up Online - dit geniet de voorkeur!

2. Even in een Persoonlijk Bericht aan het Forum Team aangeven - Stuur Bericht - dat je je licentiecode niet meer hebt.

Waarschuwing: zonder wachtwoord kun je geen (her)installatie meer doen, het FT heeft geen mogelijkheid je wachtwoord naar boven te toveren = veiligheid!

Mocht je er toch niet uitkomen of nog meer (andere) vragen hebben, stel ze me dan gerust. Ik help je ook dan graag weer verder.

Succes en heb alvast een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag Scooter - @scooter66!

Amai, foutmeldingen tijdens herstellen is nooit goed! Met welke user heb je de back-up gemaakt en met welke user probeer je de bestandjes te herstellen?

Algemeen: dat je niet zomaar USER(mappen) kunt verwijderen is maar goed ook! Dat noemt men systeembeveiliging.

Laat me ook snel even weten welke foutmelding(en) je krijgt - plaatjes zijn altijd makkelijker - want ik help je natuurlijk ook hiermee graag weer verder.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Goedenavond Scooter - @scooter66!

Fijn dat het verwijderen van de kopieën is gelukt. Ik zal vrijdag even een tutorial posten over de twee manieren voor het herstellen van (losse) mappen en/of bestanden.

Heb een fijne avond, tot vrijdag! 😎
Reputatie 7
Goedenavond Scooter - @scooter66!

Helaas moet ik mijn belofte - korte handleiding selectief herstellen - breken, want mijn eigen Back-up Online wil niet meer opstarten:

https://zakelijkforum.kpn.com/back-up-online-27/macos-back-up-online-register-error-codebase-file-find-error-opening-file-10323

Heb je nog even geduld....?

Fijn weekend! 😎
Reputatie 7
Top, dat je dit even meld Berend.
Zo blijf je betrouwbaar.
😊

Goedemiddag Scooter - @scooter66!

Gelukkig is het me gelukt mijn Back-up Online weer up-and-running te krijgen. Door wat aanpassingen aan/in mijn Mac Pro, moest het register flink zijn best doen (uren-en-uren) om alle 'ballen' weer te verzamelen. Het was dus - voor zover ik de logfiles goed heb kunnen interpreteren - geen fout in de werking van Back-up Online, maar een systeemaanpassing die zoveel impact had, dat het BackupFP proces zich even heeft verslikt in mijn nieuwe configuratie.

EDIT: Nog wel even belangrijk om te vermelden! Omdat ik veel netwerk-shares gebruik, duurt de consistentie-check zo lang, omdat deze shares niet gemount/verbonden zijn, op het moment dat het BackupFP proces van Back-up Online (automatisch) wordt opgestart. In principe gaat Back-up Online dan een geheel nieuw register opbouwen. Dat was in mijn geval dan ook het euvel. Nu heb ik dan ook een auto-mount gemaakt voor alle shares die ik in mijn Back-up Online voor macOS heb geselecteerd!

Omdat ik lees, dat jij zelf een Windows 10 gebruiker ben, zal ik de korte handleiding even voor je maken met mijn testaccount Back-up Online voor Windows 10!

Even geduld AUB....

Heb een fijne middag! 😎
Reputatie 7
Goedenavond Scooter - @scooter66!

Herstelmodus Back-up Online


A. Terugzetten naar precies dezelfde plaats - mappen- en bestandsstructuur - waar het bestand oorspronkelijk stond:

Open de interface van Back-up Online
1. Selecteer Herstellen
2. Selecteer de datum van de te herstellen mappen/bestanden
3. Selecteer de te herstellen mappen/bestanden
4. Om het terugzetten van je back-up te versnellen, kun je hier aangeven alle ongewijzigde mappen/bestanden over te slaan.
5. LET OP!
5.1 Als je dit veld leeg laat, dan worden de geselecteerde mappen/bestanden precies op dezelfde plaats hersteld op basis van wat Back-up Online in de registers kan vinden. De
C:\Users\..\..\..\..\..\map(pen)\bestand(en)" worden dan overschreven met de versie uit de back-up.

B. Terugzetten naar een andere plaats - mappen- en bestandsstructuur - dan waar het bestand oorspronkelijk stond:

Open de interface van Back-up Online
1. Selecteer Herstellen
2. Selecteer de datum van de te herstellen mappen/bestanden
3. Selecteer de te herstellen mappen/bestanden
4. Om het terugzetten van je back-up te versnellen, kun je hier aangeven alle ongewijzigde mappen/bestanden over te slaan - in geval je het voor een tweede keer doet.
5. LET OP!
5.2 Als je hier een willekeurige map - liefst van dezelfde eigenaar/gebruiker - selecteert om je te herstellen mappen/bestanden naar terug te zetten, dan wordt er in die map C:\Users\..\..\..\..\..\map(pen)\bestand(en)" aangemaakt. De reden hiervoor is, dat je dan altijd weet waar het originele map/bestand heeft gestaan. Je kunt dan bijvoorbeeld - in geval van documenten e.d. - deze map/bestand(en) selecteren om ze vervolgens in een andere map te kopiëren.

Ik hoop dat bovenstaande uitleg je een beter inzicht geeft, wat de twee verschillen zijn voor de Herstelmodus van Back-up Online!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Top, dat je dit even meld Berend.
Zo blijf je betrouwbaar.

Goedemiddag Scooter - @scooter66!

Ik ben erg benieuwd, of je mijn laatste bericht nog hebt gelezen en/of je er iets aan hebt gehad?

Heb een fijne dag! 😎

Reageer