Beantwoord

[Windows] (her-) Installatie Back-up Online 16.8.0-16325 i.c.m. MS Visual c++ lukt niet

  • 7 December 2017
  • 46 reacties
  • 1323 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 7
bij herinstallatie van backup online komt de medling: cannot install Microsoft Visual C++ redistributable package, met als detail onherstelbare fout bij installatie.
Hoe kan ik nu verder komen met de herinstallatie van backup online?

Goedemiddag @Wissink,

Welkom terug op het Zakelijk KPN Forum!

Allereerst bedankt voor deze voor mij geheel nieuwe - en dus ICT-technisch zeer interessante - vraag hier op het Back-up Online subForum. Om je goed verder te kunnen helpen, moet ik helaas jouw vraag eerst met een aantal wedervragen beantwoorden:

1. Welke versie van Windows - Build? - gebruik je?
2. Welke versie van "Microsoft Visual C++ redistributable package" heb je geïnstalleerd?
3. Welke versie van Back-up Online gebruik je zelf?
4. Heb je een Anti-virus/Firewall programma - anders dan die van Microsoft zelf - geïnstalleerd?

Ik verneem graag een antwoord op mijn vragen, ik help je graag met het oplossen van dit probleem.

Heb alvast een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag @Wissink!

Bedankt voor je snelle reactie en het beantwoorden van mijn wedervragen!

1. Welke versie van Windows - Build? - gebruik je? windows 10
Welke Build heeft jouw Windows 10?

Check dit even door het volgende commando in te geven en uit te voeren:
1. Druk op de Windows-toets van je toetsenbord
2. In het zoekveld type je "winver"
3. Geef een [enter]!

Je krijgt nu dan ook een pop-up te zien waarin alle informatie staat over je huidige Windows 10 installatie. Zou je hiervan een schermafdruk willen maken om deze hier te posten?

2. Welke versie van "Microsoft Visual C++ redistributable package" heb je geïnstalleerd? geen idee

1. Windows-toets
2. Configuratiescherm
3. Een programma verwijderen (Programma's)!

Je kunt nu in het getoonde overzicht precies zien welke additionele Microsoft - of van derden - pakketten je hebt geïnstalleerd, zie onder mijn voorbeeld:


3. Welke versie van Back-up Online gebruik je zelf? ik wil de nieuwste installeren

Welke download link gebruik je hiervoor? Is dit ook de versie die je aanvankelijk hebt aangeschaft, dit is belangrijk i.v.m. de juiste combinatie van versie en licentiesleutel.

4. Heb je een Anti-virus/Firewall programma - anders dan die van Microsoft zelf - geïnstalleerd? IOBit

Zet deze voordat je Back-up Online weer opnieuw gaat herinstalleren eens helemaal uit of nog beter, verwijder deze helemaal uit je Windows 10.

Ik verneem graag van je, bedankt alvast weer voor je snelle reactie en antwoorden.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Goedemiddag @Wissink!

Bedankt voor je snelle reactie en het beantwoorden van mijn wedervragen!

windows 10 PRO, versie 1709.
Windows 10 Professional Fall Creators Update 1709.

C++ 2015

Is er een reden dat je deze - relatief oude - versie nog gebruikt, dat zouden o.a. jouw belangrijke softwarepakketten kunnen zijn? Er is inmiddels een nieuwe versie Miscrosoft Visual Studio 2017 beschikbaar!

http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/17914; deze kreeg ik bij de melding van de back up van vandaag.

Hoe/waar heb je deze melding ontvangen? De getoonde link is nml. NIET juist.

IO Bit en windows defender zijn uitgeschakelt.

De beste tweak als je problemen ondervind tijdens het installeren van nieuwe programma's.

Tip! Ikzelf gebruik ESET Internet Security v.11, dat erg goed om kan gaan met zowel Windows Defender Security Center - WDSC - alsook het installeren van nieuwe programma's. Die keuze is en blijft natuurlijk persoonlijk.

De melding blijft komen.
Bedankt voor jouw acties.

Daar gaan we samen zeker een oplossing voor vinden, geen dank want ik help je graag.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Goedenavond @Wissink!

Ik ben in mijn laatste post een vraag vergeten te stellen! 😊

Welke - überhaupt geïnstalleerd? - versie van Microsoft .NET Framework is er geïnstalleerd in je Windows 10 Professional Fall Creators Update 1709?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
versienr zie ik zo niet, geinstalleerd op 27 september 2017
Goedenavond @Wissink!

Vergeet je niet me even je reactie/antwoorden te geven op mijn voorlaatste post? Bedankt alvast!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
De link kreeg ik bij de melding over mijn gemaakte backup van KPN:BackupOnlineDashboard@kpn.com
opmerkelijk dat hij dan niet goed is.

Welke versie van Back-up Online heb je? Nog de oude Fair Use Policy versie - onbeperkte data back-up - of de laatste Workstation 100 GB versie 16.8.0 - 17.325?

ook met de nieuw geinstalleerde visual c++ 2017 blijft de melding komen.

Bedoel je hiermee NA de herinstallatie van Back-up Online? Let er even op om na elke actie - installeren / uitzetten AV/Firewall - eerst je PC opnieuw op te starten, heb je dat ook steeds gedaan?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
ja Berend, ik heb hem steeds opnieuw opgestart.
Goedenavond @Wissink!

Dat is natuurlijk prima! Ik heb echter nog geen antwoord van je gekregen op mijn vraag:

Welke versie van Back-up Online heb je? Nog de oude Fair Use Policy versie - onbeperkte data back-up - of de laatste Workstation 100 GB versie 16.8.0 - 17.325?

Welke info over jouw versie van Back-up Online heb jij ooit ontvangen in de e-mailbevestiging, na je bestelling? Deze vraag is crusiaal om goed te beantwoorden, anders kan ik je op dit moment niet verder helpen.

Ik zal dan natuurlijk wel morgen een van de leden van het @Forum Team vragen om in de administratie van Back-up Online e.e.a. te controleren voor je!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Beste Berend,

ik heb nu helmaal geen versie meer op de laptop staan omdat ik die moest verwijderen a;vorens de nieuwe te kunnen installeren.
ik kan het zo niet terugvinden.
Fijn dat u het morgen probeert na te gaan.
Fijne avond verder.

Goedenavond @Wissink!

Ik ga er - persoonlijk - voor zorgen dat je morgen weer een 100% werkende Back-up Online installatie hebt draaien op jouw Windows 10 Laptop!

Ik heb daarvoor - dringend - even de hulp nodig van het @Forum Team omdat ik nml. zelf geen KPN medewerker ben! Dus ontbreekt simpelweg op dit moment voor mij de mogelijkheid om even in de systemen van KPN te duiken en dus e.e.a. snel even voor je uit te zoeken! 😊

ik werk er al mee sinds 2009, dus zal het de oude versie zijn.

Ik heb een donker oranje vermoeden dat er systeem-technisch iets fout gaat met het installeren van jouw versie van Back-up Online!

Natuurlijk heel erg graag gedaan, morgen gaan we samen gewoon met hetzelfde enthousiasme jouw probleem oplossen!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Bedankt Berend,

morgen ben ik echter de hele dag uithuizig in bespreking.
Dat wordt dan dus voor mij pas morgenavond.
hartelijke groet,

Bert (doopnaam Barend, ipv Berend.)

Hi Barend (a.k.a Bert)!

Wat super leuk dat je dit met me deelt hier! 😎

Zodra KPN de admi-check heeft gedaan, kunnen we morgenavond - natuurlijk ook aankomend weekend - gewoon weer verdergaan! Ik neem aan dat je recentelijk toch ook nog een 100% back-up hebt kunnen maken!

Geniet van je avondrust! 😉

Berend
Reputatie 7
Berend,

ik ben achter de versie gekomen: 16.8.0.16325.
Helpt je dat?

Hi Bert,

Dat is inderdaad de 'oude versie' van KPN Back-up Online die sinds mei 2017 langzaam wordt uitgefaseerd! Ik post nu even mijn verzoek aan het @Forum Team in de Mastermind Lounge. Morgenochtend zullen zij z.s.m. even die admi-check even voor ons doen!

Ondertussen ga ik zappen naar Nieuwsuur/Jinek/NOS-journaal! Ook niet onbelangrijk...

Heb nog een hele fijne avond Bert! 😎
Reputatie 7
Dag Berend,

het gaat om de letter y, qua omvang. Heb je verder nog iets kunnen bereiken vandaag?

Hi Bert!

Ik heb - zoals beloofd - vandaag informatie gekregen van het @Forum Team! Ik kom er morgen zsm bij je op terug en dan gaan we weer verder met het zoeken naar de oplossing!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Alvast bedankt Berend!
Goedemiddag Bert!

Onderstaand de informatie die ik van het Forum Team teruggekoppeld heb gekregen:


Backup status
Files and folders: *** GB 11/28/17 In process

Operating system Windows 10 (16299), 64-bit
Client version 16.8.0.16325

Ik zie niet veel bijzonders. De laatste back-up was in juli, tijdje geleden dus, maar ging gewoon goed. Iets zal er lokaal niet goed gaan

Om direct dan ook maar even weer verder te gaan, heb ik de volgende opmerking en/of vragen:

Over je huidige Windows 10 OS

BELANGRIJK!: Volgens het Back-up Online admi-systeem staat jouw PC geregistreerd op de server met het OS Windows 10 Insider Preview 10 (16299) 64-bit!!! Klopt dit wel Bert, omdat je eerder aangaf dat je inmiddels al op de Windows 10 Pro Fall Creators Update (1709) zou zitten?

Elke Windows Insider Preview versie zou kunnen verklaren waarom je al langer problemen hebt met je Back-up Online i.c.m. je Microsoft Visual c++ installatie en/of andere onderdelen van Windows 10. Microsoft Insider Previews dien je dat ook NOOIT op je werk-PC te installeren, simpelweg omdat het bèta versies zijn die altijd tjokvol bugs en met andere zeer onprettige niet werkende OS-systeembestanden 'besmet' zijn.

Over Back-up Online - NU even niet van toepassing!

1. Klopt de datum van jouw laatste back-up Bert, zie jij dit ook terug in jouw Back-up Online Dashboard status terug?

2. Controleer ook even in de tab Herstel Modus, wanneer er voor het laatste een volledige back-up is gemaakt?

3. Heb je in de tussen tijd wel elke dag een e-mailnotificatie ontvangen, dat jouw laatste back-up toch behoorlijk lang geleden is gemaakt?
Check voor alle mogeljke meldingen ook even het volgende KPN-KB - Knowledge Base - topic over de meldingen die je per e-mail allemaal kunt ontangen, afhankelijk van de (fout)meldingen:

[Algemeen] Kleurschema's die kunnen voorkomen in de e-mail notificaties voor Back-up Online

4. De mogelijke snelste oplossing - i.v.m. de meldingen i.c.m. Microsoft Visual c++ - is natuurlijk dan ook, om eerst Windows 10 opnieuw te installeren, zorg dan wel eerst voor een hele goede lokale data-back-up van je huidige bestanden op je PC. Een kloon - 1:1 kopie van je schijf - hoef je in ieder geval niet te maken, omdat hoogstwaarschijnlijk je huidige versie van Windows 10 niet helemaal kosjer meer is.

5. Als je dan toch bezig gaat met een nieuwe installatie, dan zou ik je ook nog eens het onderstaande advies ter overweging willen meegeven.

[Advies voor later!] Om te voorkomen dat we terecht gaan komen in een dusdanig groot onderzoekstraject om jouw probleem op te lossen, zou ik je willen adviseren in overweging te nemen een nieuwe licentie voor Back-up Online Workstation 100 GB 16.8.0-17325 aan te schaffen ter vervanging van je huidige 'oude' FUP versie 16.8.0-16325. Dat is natuurlijk geheel aan jou, gezien de grootte van de data-set gaat je dat natuurlijk ook meer geld kosten, t.w. euro 6 (exl. BTW) per 100 GB/maand.

Voordat je hiertoe overgaat, zou ik wel nog willen wijzen op een aantal zeer belangrijke voorzorgsmaatregelen:

1. Heb je van je huidige data (documenten/foto's/video's e.d. wel een hele goede - 100% dekkende- back-up lokaal gemaakt, bijvoorbeeld op een externe harde schijf?

Laat me even z.s.m. weten wat de status bij jou op dit moment is, want ik help je natuurlijk graag weer verder!

Heb een fijne dag Bert! 😎
Reputatie 7
De laatste BU is van donderdag 7 december met 1 foputmelding.
Ik werk op een nieuwe laptop met Windows 10 Pro, hoe kan dan dat er bij KPN wat anders geregistreerd staat? Ik ga morgen een complete backup op een externe drive maken. Dat lukt me vandaag niet meer.

Hi Bert!

Pfff, nou gelukkig maar! 😉

Jouw info stelt me weer iets meer gerust gelukkig.


Ik heb inmiddels aan het @Forum Team gevraagd jouw account nogmaals te checken. Excuses voor de verwarring op dit moment!. Helaas zal de terugkoppeling niet eerder dan aanstaande maandagochtend zijn!

Heb een fijn weekend! 😎
Reputatie 3
Badge
Prachtig he, Maestro. Wat een geweldenaars.
Ik heb het programma nog op de oude computer staan, maar daar ik geen backup mee.
Ik dacht alleen dat ik het programma zo naar de nieuwe kon kopieren, maar dat werkt niet.
dus er worden geen 2 back ups vanaf 2 laptops gemaakt.
Fijne avond verder.

tot morgen.
Reputatie 3
Badge
Beste Berend,

is er al meer duid3lijkheid over mijn probleem?
Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
Goedemorgen Rene,

tot mijn verbazing krijg ik om 6 uur de melding dat er een back-up wordt uitgevoerd.
Echter ik kan het programma wat ik van mijn oude laptop op mijn nieuwe laptop heb geïnstalleerd nergens openen.
Waar moet ik klikken om dat te realiseren?
Odf moet dat helemaal anders?

Hartelijke groeten,

Bert Wissink🤐
Reputatie 3
Badge
dag Tim,

ik heb de visual c++ van uw bericht geinstalleerd en daarna de link gevolgd die in de back up melding van vanmorgen stond weer gevolgd. Na installatie van de software kreeg ik weer de melding van de error.
Een vraag van mijn kant isis of dit wel de juiste software voor mij is, want ik lees dat het is voor backups groter dan 100 GB.
Is er ook een link naar andere software?
Verder heb ik de oude software van mijn oude laptop weer geinstalleerd, maar ik krijg hem niet geopend.
Moet ik heel wat anders gaan doen? bijvoorbeeld de software verwijderen en van u een nieuwe link krijgen om he trogramma opnieuw te installeren?
De back up die gemaakt moet worden is groter dan 100 GB, kan ik dan wel het programma gebruiken dat ik tot nu toe steeds gebruikt heb?

Vanmorgen kreeg ik de melsding dat er geback up wordt, maar dat de back up nog bezig is.
Er is dus wel verbinding, alleen kan ik het nu niet zien.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Hartelijke groet,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
dit is het bericht wat ik krijg, maar hoe nu verder:



De back-up die u op 7 december 2017 hebt gestart is gereed. In onderstaand dashboard ziet u een overzicht van deze back-up. Ga in het dashboard op het onderwerp staan waar u meer informatie over wenst.



Uw Back-up Online software is verouderd. Er is een nieuwere versie voor u beschikbaar.
U kunt de laatste versie downloaden via kpn.com/downloadbackuponline.




Dashboard Back-up Online 7-Dec-2017 02:06



Aantal bestanden gekopieerd en opgeslagen
71802

Totale grootte van deze backup 313 GB




________________________________________
Aantal bestanden overgeslagen
0

Leer hoe u dit kunt voorkomen.








Groen
: Uw back-up is goed gegaan

Oranje
: Controleer uw back-up

Rood
: Uw back-up is niet goed gegaan

Blauw
: Uw back-up is nog bezig



Wilt u meer weten over het gebruik van Back-up Online klik hier.

________________________________________
Wilt u geen dashboardmails meer ontvangen? Ga dan naar uw Back-up Online vervolgens naar instellingen.
Reputatie 3
Badge
Beste Tim,

jouw voorstel voor een melding van de storing lijkt me het beste.
Een remote kan goed, maar niet eerder dan in de loop van volgende week, bijvoorbeeld op dinsdag de 19e.

Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
Beste Tim,

gaat de technische dienst mij vandaag benaderen voor een remote? Graag voor 4 uur vanmiddag.
Of werkt dat anders?

Hartelijke groeten,

Bert Wissink
Reputatie 3
Badge
Hi Tim,

het liefst tussen 1 en 2 uur.
Bedankt. 😀

Reageer