Beantwoord

[Windows] (her-) Installatie Back-up Online 16.8.0-16325 i.c.m. MS Visual c++ lukt niet

  • 7 December 2017
  • 46 reacties
  • 1323 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
bij herinstallatie van backup online komt de medling: cannot install Microsoft Visual C++ redistributable package, met als detail onherstelbare fout bij installatie.
Hoe kan ik nu verder komen met de herinstallatie van backup online?

* Onderwerp van je topic aangepast i.v.m. de vindbaarheid en naar het juiste subForum verplaatst *
icon

Beste antwoord door Dennis Hoogstad 21 December 2017, 09:45

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
bij herinstallatie van backup online komt de medling: cannot install Microsoft Visual C++ redistributable package, met als detail onherstelbare fout bij installatie.
Hoe kan ik nu verder komen met de herinstallatie van backup online?

Goedemiddag @Wissink,

Welkom terug op het Zakelijk KPN Forum!

Allereerst bedankt voor deze voor mij geheel nieuwe - en dus ICT-technisch zeer interessante - vraag hier op het Back-up Online subForum. Om je goed verder te kunnen helpen, moet ik helaas jouw vraag eerst met een aantal wedervragen beantwoorden:

1. Welke versie van Windows - Build? - gebruik je?
2. Welke versie van "Microsoft Visual C++ redistributable package" heb je geïnstalleerd?
3. Welke versie van Back-up Online gebruik je zelf?
4. Heb je een Anti-virus/Firewall programma - anders dan die van Microsoft zelf - geïnstalleerd?

Ik verneem graag een antwoord op mijn vragen, ik help je graag met het oplossen van dit probleem.

Heb alvast een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
1. Welke versie van Windows - Build? - gebruik je? windows 10
2. Welke versie van "Microsoft Visual C++ redistributable package" heb je geïnstalleerd? geen idee
3. Welke versie van Back-up Online gebruik je zelf? ik wil de nieuwste installeren
4. Heb je een Anti-virus/Firewall programma - anders dan die van Microsoft zelf - geïnstalleerd? IOBit
Reputatie 7
Goedemiddag @Wissink!

Bedankt voor je snelle reactie en het beantwoorden van mijn wedervragen!

1. Welke versie van Windows - Build? - gebruik je? windows 10
Welke Build heeft jouw Windows 10?

Check dit even door het volgende commando in te geven en uit te voeren:
1. Druk op de Windows-toets van je toetsenbord
2. In het zoekveld type je "winver"
3. Geef een [enter]!

Je krijgt nu dan ook een pop-up te zien waarin alle informatie staat over je huidige Windows 10 installatie. Zou je hiervan een schermafdruk willen maken om deze hier te posten?

2. Welke versie van "Microsoft Visual C++ redistributable package" heb je geïnstalleerd? geen idee

1. Windows-toets
2. Configuratiescherm
3. Een programma verwijderen (Programma's)!

Je kunt nu in het getoonde overzicht precies zien welke additionele Microsoft - of van derden - pakketten je hebt geïnstalleerd, zie onder mijn voorbeeld:


3. Welke versie van Back-up Online gebruik je zelf? ik wil de nieuwste installeren

Welke download link gebruik je hiervoor? Is dit ook de versie die je aanvankelijk hebt aangeschaft, dit is belangrijk i.v.m. de juiste combinatie van versie en licentiesleutel.

4. Heb je een Anti-virus/Firewall programma - anders dan die van Microsoft zelf - geïnstalleerd? IOBit

Zet deze voordat je Back-up Online weer opnieuw gaat herinstalleren eens helemaal uit of nog beter, verwijder deze helemaal uit je Windows 10.

Ik verneem graag van je, bedankt alvast weer voor je snelle reactie en antwoorden.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
windows 10 PRO, versie 1709.
C++ 2015
http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/17914; deze kreeg ik bij de melding van de back up van vandaag.
IO Bit en windows defender zijn uitgeschakelt.

De melding blijft komen.

Bedankt voor jouw acties.
Reputatie 7
Goedemiddag @Wissink!

Bedankt voor je snelle reactie en het beantwoorden van mijn wedervragen!

windows 10 PRO, versie 1709.
Windows 10 Professional Fall Creators Update 1709.

C++ 2015

Is er een reden dat je deze - relatief oude - versie nog gebruikt, dat zouden o.a. jouw belangrijke softwarepakketten kunnen zijn? Er is inmiddels een nieuwe versie Miscrosoft Visual Studio 2017 beschikbaar!

http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/17914; deze kreeg ik bij de melding van de back up van vandaag.

Hoe/waar heb je deze melding ontvangen? De getoonde link is nml. NIET juist.

IO Bit en windows defender zijn uitgeschakelt.

De beste tweak als je problemen ondervind tijdens het installeren van nieuwe programma's.

Tip! Ikzelf gebruik ESET Internet Security v.11, dat erg goed om kan gaan met zowel Windows Defender Security Center - WDSC - alsook het installeren van nieuwe programma's. Die keuze is en blijft natuurlijk persoonlijk.

De melding blijft komen.
Bedankt voor jouw acties.

Daar gaan we samen zeker een oplossing voor vinden, geen dank want ik help je graag.

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 7
Goedenavond @Wissink!

Ik ben in mijn laatste post een vraag vergeten te stellen! 😊

Welke - überhaupt geïnstalleerd? - versie van Microsoft .NET Framework is er geïnstalleerd in je Windows 10 Professional Fall Creators Update 1709?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
versienr zie ik zo niet, geinstalleerd op 27 september 2017
Reputatie 7
versienr zie ik zo niet, geinstalleerd op 27 september 2017
Goedenavond @Wissink!

Vergeet je niet me even je reactie/antwoorden te geven op mijn voorlaatste post? Bedankt alvast!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
De link kreeg ik bij de melding over mijn gemaakte backup van KPN:BackupOnlineDashboard@kpn.com
opmerkelijk dat hij dan niet goed is.
Reputatie 3
Badge
ook met de nieuw geinstalleerde visual c++ 2017 blijft de melding komen.
Reputatie 7
De link kreeg ik bij de melding over mijn gemaakte backup van KPN:BackupOnlineDashboard@kpn.com
opmerkelijk dat hij dan niet goed is.

Welke versie van Back-up Online heb je? Nog de oude Fair Use Policy versie - onbeperkte data back-up - of de laatste Workstation 100 GB versie 16.8.0 - 17.325?

ook met de nieuw geinstalleerde visual c++ 2017 blijft de melding komen.

Bedoel je hiermee NA de herinstallatie van Back-up Online? Let er even op om na elke actie - installeren / uitzetten AV/Firewall - eerst je PC opnieuw op te starten, heb je dat ook steeds gedaan?

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
ja Berend, ik heb hem steeds opnieuw opgestart.
Reputatie 7
ja Berend, ik heb hem steeds opnieuw opgestart.
Goedenavond @Wissink!

Dat is natuurlijk prima! Ik heb echter nog geen antwoord van je gekregen op mijn vraag:

Welke versie van Back-up Online heb je? Nog de oude Fair Use Policy versie - onbeperkte data back-up - of de laatste Workstation 100 GB versie 16.8.0 - 17.325?

Welke info over jouw versie van Back-up Online heb jij ooit ontvangen in de e-mailbevestiging, na je bestelling? Deze vraag is crusiaal om goed te beantwoorden, anders kan ik je op dit moment niet verder helpen.

Ik zal dan natuurlijk wel morgen een van de leden van het @Forum Team vragen om in de administratie van Back-up Online e.e.a. te controleren voor je!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
Beste Berend,

ik heb nu helmaal geen versie meer op de laptop staan omdat ik die moest verwijderen a;vorens de nieuwe te kunnen installeren.
ik kan het zo niet terugvinden.
Fijn dat u het morgen probeert na te gaan.
Fijne avond verder.
Reputatie 3
Badge
ik werk er al mee sinds 2009, dus zal het de oude versie zijn.
Reputatie 7
Beste Berend,

ik heb nu helmaal geen versie meer op de laptop staan omdat ik die moest verwijderen a;vorens de nieuwe te kunnen installeren.
ik kan het zo niet terugvinden.
Fijn dat u het morgen probeert na te gaan.
Fijne avond verder.

Goedenavond @Wissink!

Ik ga er - persoonlijk - voor zorgen dat je morgen weer een 100% werkende Back-up Online installatie hebt draaien op jouw Windows 10 Laptop!

Ik heb daarvoor - dringend - even de hulp nodig van het @Forum Team omdat ik nml. zelf geen KPN medewerker ben! Dus ontbreekt simpelweg op dit moment voor mij de mogelijkheid om even in de systemen van KPN te duiken en dus e.e.a. snel even voor je uit te zoeken! 😊

ik werk er al mee sinds 2009, dus zal het de oude versie zijn.

Ik heb een donker oranje vermoeden dat er systeem-technisch iets fout gaat met het installeren van jouw versie van Back-up Online!

Natuurlijk heel erg graag gedaan, morgen gaan we samen gewoon met hetzelfde enthousiasme jouw probleem oplossen!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
Bedankt Berend,

morgen ben ik echter de hele dag uithuizig in bespreking.
Dat wordt dan dus voor mij pas morgenavond.
hartelijke groet,

Bert (doopnaam Barend, ipv Berend.)
Reputatie 7
Bedankt Berend,

morgen ben ik echter de hele dag uithuizig in bespreking.
Dat wordt dan dus voor mij pas morgenavond.
hartelijke groet,

Bert (doopnaam Barend, ipv Berend.)

Hi Barend (a.k.a Bert)!

Wat super leuk dat je dit met me deelt hier! 😎

Zodra KPN de admi-check heeft gedaan, kunnen we morgenavond - natuurlijk ook aankomend weekend - gewoon weer verdergaan! Ik neem aan dat je recentelijk toch ook nog een 100% back-up hebt kunnen maken!

Geniet van je avondrust! 😉

Berend
Reputatie 3
Badge
Berend,

ik ben achter de versie gekomen: 16.8.0.16325.
Helpt je dat?
Reputatie 7
Berend,

ik ben achter de versie gekomen: 16.8.0.16325.
Helpt je dat?

Hi Bert,

Dat is inderdaad de 'oude versie' van KPN Back-up Online die sinds mei 2017 langzaam wordt uitgefaseerd! Ik post nu even mijn verzoek aan het @Forum Team in de Mastermind Lounge. Morgenochtend zullen zij z.s.m. even die admi-check even voor ons doen!

Ondertussen ga ik zappen naar Nieuwsuur/Jinek/NOS-journaal! Ook niet onbelangrijk...

Heb nog een hele fijne avond Bert! 😎
Reputatie 3
Badge
nogmaals bedankt Berend.
Jij ook een fijne avond verder.
Reputatie 7
nogmaals bedankt Berend.
Jij ook een fijne avond verder.

Hi Bert!

Graag gedaan, mag ik je vragen hoeveel data - (x) 0-100 GB / (y) >101-999 GB / (z) >1 TB - je hebt geselecteerd voor het maken van een back-up met Back-up Online? Wellicht is jouw licentie nu ook aan de beurt om uitgefaseerd te worden/zijn en is dit dan ook een mogelijke oorzaak van jouw (her)installatie probleem.

Mocht je niet het exacte getal willen noemen hier op het openbaar! Forum, benoem dan even de letter die ervoor staat! 😉

Mij even een Persoonlijk Bericht (PB) sturen mag natuurlijk ook altijd!

Heb een goede nacht! 😎
Reputatie 3
Badge
Dag Berend,

het gaat om de letter y, qua omvang. Heb je verder nog iets kunnen bereiken vandaag?
Reputatie 7
Dag Berend,

het gaat om de letter y, qua omvang. Heb je verder nog iets kunnen bereiken vandaag?

Hi Bert!

Ik heb - zoals beloofd - vandaag informatie gekregen van het @Forum Team! Ik kom er morgen zsm bij je op terug en dan gaan we weer verder met het zoeken naar de oplossing!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 3
Badge
Alvast bedankt Berend!

Reageer