Beantwoord

[Windows] Waar zijn mijn backups gebleven?

  • 17 March 2017
  • 20 reacties
  • 502 keer bekeken

Ik heb kpn backup online al ruim 1 jaar.
Alle foto's stonden erop.
Ruim 97GB.
Nu moet ik alles opnieuw doen, want alles was weg.
Hoe kan nou alles zomaar weg zijn?
Heb ik dat hele jaar voor niets zitten uploaden?
Eerst stond het wel bij herstel opties, en vanaf vorige week was daar alles verdwenen.
Dus ben ik opnieuw begonnen, maar duurt zo lang.
Heb ik dus eigenlijk een jaar voor niets betaald, krijg ik dat bedrag terug? Nee denk het niet.
Moet nog even goed over nadenken of ik dit nog blijf doen.
Hoe kan het dat alles weg was???
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 20 March 2017, 17:38

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Cobweb,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Wat ontzettend balen zeg! Dat je back-up ineens leek te verdwijnen. Wat bedoel je precies met dat je opnieuw bent begonnen? Als je geen nieuwe licentie hebt, kunnen we laten onderzoeken wat er met de back-up is gebeurd. Misschien verstopt die zich gewoon goed.:)

Ik hoor het graag!
Nee heb geen nieuwe licentie, gewoon dezelfde als anders hoor.
Ik ben opnieuw begonnen met alles te uploaden, want er is niets meer.
Ik ging naar de herstel optie, en alles was gewoon weg.
Alles wat ik vorig jaar geupload had is er niet meer. En dat was heel veel.
Ben nu weer opnieuw begonnen met de foto's.
Daarna de rest. Maar als dit nog 1 keer gebeurt zeg ik mijn abo op helaas, want dit mag toch niet gebeuren. En btw, wat een kinderachtig antwoord zeg.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Cobweb,

Jammer dat u mijn antwoord direct wegzet als kinderachtig. Mijn vraag betreft de licentie was onderzoekend bedoeld, zodat ik support kan leveren. Als de oorzaak niet onderzocht kan worden, kan ik natuurlijk geen uitspraken doen over het probleem.

Als u geen support van mij wenst, zal ik het hierbij laten. Als u wel wilt dat ik het probleem onderzoek en uitvogel wat er met de back-up is gebeurd, dan ontvang ik graag de licentiecode waar het om gaat via een privébericht. U kunt dan maandag een reactie van mij verwachten.
Ik zal de code zo prive doorsturen.
Ik wil weten waar mijn mappen zijn gebleven.
Gaat om heel veel bestanden van vorig jaar.
Reputatie 7
Ik heb kpn backup online al ruim 1 jaar.
Alle foto's stonden erop.
Ruim 97GB.
Nu moet ik alles opnieuw doen, want alles was weg.
Hoe kan nou alles zomaar weg zijn?
Heb ik dat hele jaar voor niets zitten uploaden?
Eerst stond het wel bij herstel opties, en vanaf vorige week was daar alles verdwenen.
Dus ben ik opnieuw begonnen, maar duurt zo lang.
Heb ik dus eigenlijk een jaar voor niets betaald, krijg ik dat bedrag terug? Nee denk het niet.
Moet nog even goed over nadenken of ik dit nog blijf doen.
Hoe kan het dat alles weg was???

Hallo Cobweb,

Wellicht dat ik je kan helpen! Zou je onderstaande beeldscherm afbeelding zelf ook willen maken van jouw Back-up Online Herstellen tab en deze hier met mij willen delen?

Hallo,
Heb ik gedaan, maar we kunnen er zelf niets uit wijs worden, staan dingen in waarvan we niet weten waar ze vandaan komen. Maar de mappen idee ik zou willen herstellen zijn er niet meer.

Reputatie 7
Hallo,
Heb ik gedaan, maar we kunnen er zelf niets uit wijs worden, staan dingen in waarvan we niet weten waar ze vandaan komen. Maar de mappen idee ik zou willen herstellen zijn er niet meer.


Bedankt voor je afbeelding. Kijk, nu komen we al weer een stuk dichterbij de oplossing:


1. Maak op je desktop/bureaublad even een tijdelijke map - om nu even te testen - aan zoals bijvoorbeeld "Fotografie Cobweb".
2. Groen = hier selecteer je de datum van de (laatste) back-up die je wilt gaan herstellen.
3. Rood = dit zijn alle mappen die je voor de bij 2. gekozen back-up heb geselecteerd en waarvan je een of meerdere/alle mappen kunt terugzetten. Dus selecteer de (laatste) datum die je wilt herstellen, om vervolgens het hokje naast de map ! FOTO'S ! te selecteren.
4. Paars = selecteer hier bij Bladeren je nieuw aangemaakt tijdelijke map "Fotografie Cobweb". Zie mijn voorbeeld: LET OP! Deze afbeelidng is van macOS, maar de strekking is hetzelfde.


Succes!
Hallo en bedankt, maar ik weet hoe het werkt.
Maar er zijn datums weg.
Die kan jij ook niet terug halen.
Alles wat je nu ziet staan is opnieuw gedaan.
Alles van 2016 is weg, alles was leeg, er stond helemaal niets meer in.
Reputatie 7
Hallo en bedankt, maar ik weet hoe het werkt.
Maar er zijn datums weg.
Die kan jij ook niet terug halen.
Alles wat je nu ziet staan is opnieuw gedaan.
Alles van 2016 is weg, alles was leeg, er stond helemaal niets meer in.

KPN Back-up Online (Workstations) heeft een retentie (aantal dagen en/of aantal back-ups) van 28!

1. Welke bestanden staan er in je oudste back-up?
2. Heb je de selectie van de te back-uppen mappen vaak gewijzigd?
3. Wat is de reden dat je een gehele/gedeeltelijke back-up wilt terugzetten?
4. Zou je onderstaande afbeelding van jouw back-up geschiedenis ook even willen delen hier?


Zoals blijkt uit mijn eigen afbeelding, heb ik zelf dus al 28 back-ups - verdeeld over slechts 10 dagen - gebruikt. Wat wel erg belangrijk is, dat je niet te vaak nieuwe/andere selecties hebt geselecteerd van jouw data.

Ik hoor graag van je!
Ik heb geen 28 dagen, ik kan maar 5 dagen terug, helaas.
Reputatie 7
Ik heb geen 28 dagen, ik kan maar 5 dagen terug, helaas.
Om een volledig en juist beeld te krijgen van wat er is gebeurd, ben ik benieuwd naar je antwoorden op mijn vragen 1-3.
Vraag 3? Waarom?
Als er iets mis gaat op je pc en je bent iets kwijt wil je het terug halen toch?
Daarom heb je een backup.
Maar laat maar, ik wacht morgen het antwoord af van een kpn medewerker.
Bedankt voor de moeite,
Reputatie 7
Vraag 3? Waarom?
Als er iets mis gaat op je pc en je bent iets kwijt wil je het terug halen toch?
Daarom heb je een backup.
Maar laat maar, ik wacht morgen het antwoord af van een kpn medewerker.
Bedankt voor de moeite,

Graag gedaan natuurlijk! Daar is dit forum dan ook voor. 🆒

De reden om dat te vragen, ligt gelegen in het feit of je mogelijk een her-installatie hebt gedaan van Back-up Online. Maak je dan vervolgens een verkeerde keuze bij deze installatie - maken nieuwe selectie van mappen - dan kan er inderdaad wel iets fout zijn gegaan met je oude back-ups.

Ik hoop voor je dat iemand van het Forum Team je morgen even duidelijkheid kan verschaffen.

Tot dan wens ik je een fijne zondag!
Ik heb Linday al een prive bericht gedaan of ze me kan helpen met het opzeggen van mijn account.
Bedankt voor de moeite en tot ziens misschien.
Reputatie 7
Ik heb Linday al een prive bericht gedaan of ze me kan helpen met het opzeggen van mijn account.
Bedankt voor de moeite en tot ziens misschien.

Graag gedaan. Jammer dat je hebt besloten je Back-up Online op te zeggen. Mocht je in de nabije toekomst toch weer klant willen worden, dan weet je ons hier op het forum hopelijk snel te vinden. We helpen je dan natuurlijk graag bij het goed inregelen van je Back-up Online! 🆒

Succes!
Reputatie 7
Ik heb Linday al een prive bericht gedaan of ze me kan helpen met het opzeggen van mijn account.
Bedankt voor de moeite en tot ziens misschien.

Hallo @Cobweb,

Is de opzegging van je Back-up Online al succesvol voltooid?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @BerendDeMeyer

@Cobweb en ik hebben in privé contact gehad en de opheffing voltooid :)
Hopelijk zien we haar in de toekomst nog eens terug, maar voor nu heeft zij besloten om afscheid te nemen.

Uiteraard is ze altijd weer welkom bij ons op het Zakelijk KPN Forum!
Reputatie 7

@Cobweb en ik hebben in privé contact gehad en de opheffing voltooid :)
Hopelijk zien we haar in de toekomst nog eens terug, maar voor nu heeft zij besloten om afscheid te nemen.

Uiteraard is ze altijd weer welkom bij ons op het Zakelijk KPN Forum!


Hallo @Lindsay,

Fijn dat de opzegging naar haar tevredenheid is voltooid en jij bedankt voor deze terugkoppeling.
Dank jullie allemaal voor het helpen.
Stel ik zeer op prijs.

Tot ziens, Conny
Reputatie 7
Dank jullie allemaal voor het helpen.
Stel ik zeer op prijs.

Tot ziens, Conny

Hallo Conny, graag gedaan en natuurlijk hopen we je spoedig weer als klant van Back-up Online te kunnen begroeten. Meld je dan even weer hier op ons forum, we kunnen je dan door het gehele installatie- en instelproces heen loodsen!

Tot ziens? Afgesproken! 😳

Reageer