KPN EEN MKB

Waar vind ik de verhuiscode (EPP) van mijn domeinnaam?

  • 31 October 2017
  • 0 reacties
  • 4027 keer bekeken
Waar vind ik de verhuiscode (EPP) van mijn domeinnaam?
Reputatie 7
Badge +6
  • KPN Community Manager
  • 2465 reacties

Het verhuizen van een domeinnaam is als een estafette tussen providers. Het stokje wordt overgepakt en uw domeinnaam staat bij de nieuwe provider, mét de juiste registratie gegevens. Om dit veilig en snel te laten verlopen werken we met een verhuiscode (ook wel bekend als EPP code of AUTH code ). Met deze code toont u aan dat u de officiële houder van het abonnement bent en geeft u toestemming voor de verhuizing.
 

Het verhuisproces

De eerste stap bij de verhuizing van een domeinnaam is het controleren van uw contract. In tegenstelling tot andere cloud-diensten krijgt u bij Domeinnaam Online namelijk een contract voor één jaar (daarna maandelijks opzegbaar). De tweede stap is vervolgens om een bestelling te plaatsen bij de nieuwe provider. Bij de aanvraag wordt er dan geconstateerd dat de domeinnaam niet meer vrij is. Hierbij geeft u aan dat het om een verhuizing van het domein gaat. Na het plaatsen van de order ontvangt u een mail waarin gevraagd wordt om een verhuiscode in te voeren. Zodra u dit gedaan heeft wordt de verhuizing voltooid.

Om een overstap met uw domeinnaam zo gemakkelijk mogelijk te maken is het mogelijk om zelf de verhuiscode die bij uw domeinnaam hoort op te zoeken. Zo hoeft u geen contact te zoeken met ons en heeft u zelf de touwtjes in handen. Via onderstaande stappen vindt u de verhuiscode van uw domeinnaam:

  • Login bij MijnKPN Zakelijk
  • Klik op het tabblad Producten
  • Scroll helemaal naar beneden en ga naar Domeinnaam
     

     

  • Klik links in het menu op Domeinnaambeheer 

     

  • Klik op de 3 puntjes rechts van de domeinnaam waar het omgaat en klik op Domeinnaaminstellingen
  • Onder de optie Verhuiscode opvragen vind u vervolgens de verhuiscode
     

     

Na het verhuizen van uw domeinnaam is het erg belangrijk om niet te vergeten uw abonnement bij de ‘oude’ provider zelf op te zeggen. Het feit dat u de verhuiscode opvraagt betekent niet automatisch dat u de verhuizing direct uit gaat voeren. 

Mocht u naar aanleiding van deze instructies toch nog ergens tegen aan lopen of er niet uitkomen, stel uw vraag op het forum. Wij helpen u graag verder!

 


 

Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer