Geef uw mening over de nieuwe factuur

  • 15 November 2016
  • 11 reacties
  • 757 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Het is zover: de facturen voor een aantal zakelijke bedrijfstelefonie, data- en IT-diensten zijn makkelijker en overzichtelijker gemaakt! Denk bijvoorbeeld aan de facturen van diensten rondom PABX, Hosting & Security.

De belangrijkste wijzigingen:
  • Uniforme en duidelijke factuur inhoud en lay-out
  • Een ander rekeningnummer
  • Uw klantnummer wijzigt
Uw mening wordt gewaardeerd
Wij zijn erg benieuwd naar uw ervaringen met de nieuwe opbouw en lay-out van de factuur.

Is alles duidelijk en begrijpt u wat er met alle info wordt bedoeld?
Of mist u nog iets en heeft u suggesties?

Wij stellen het op prijs als u uw mening met ons deelt. Dit kan door via het reactieveld helemaal onderaan deze pagina de bovenstaande vragen te beantwoorden.

Belangrijk: Like met het duimpje reacties van anderen.
Zo weten wij met welke opmerkingen u het eens bent.

Uw reacties helpen ons om onze dienstverlening te verbeteren.

11 reacties

Op het nieuwe factuur mist het telefoonnummer van KPN voor Factuur vragen. wellicht vergeten?
De omschrijving op het nieuwe factuur is er niet beter op geworden. Op het oude factuur werd duidelijk omschreven waar het om ging en welke periode het betreft. Op het nieuwe factuur is het een nietszeggende code geworden waarbij je geen idee hebt waar het omgaat om welke periode het gaat.

kortom, factuur nieuwe stijl, geen verbetering.
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen DSMoens,

Bedankt voor uw feedback! U bent niet zo weg van de nieuwe stijl begrijp ik. We proberen altijd te verbeteren en zijn dus benieuwd wat we anders kunnen doen.

Op het nieuwe factuur is het een nietszeggende code geworden waarbij je geen idee hebt waar het omgaat om welke periode het gaat.

Wat bedoelt u precies met die code?

En, ook heel belangrijk, wat zou u zelf heel prettig vinden op uw factuur, wat u nu mist? We horen het graag:)
Goedemorgen DSMoens,

Bedankt voor uw feedback! U bent niet zo weg van de nieuwe stijl begrijp ik. We proberen altijd te verbeteren en zijn dus benieuwd wat we anders kunnen doen.

Op het nieuwe factuur is het een nietszeggende code geworden waarbij je geen idee hebt waar het omgaat om welke periode het gaat.

Wat bedoelt u precies met die code?

En, ook heel belangrijk, wat zou u zelf heel prettig vinden op uw factuur, wat u nu mist? We horen het graag:)


Hi Lindsay,
Dank voor je reactie.

Op de facturen in oude stijl hadden we omschrijvingen staan in de vorm:

Service over periode 01.11.2016 -> 30.11.2016
0050 Service Comfort Kantoor
Betreft: Netwerkcomponenten locatie xxxxx


Op de nieuwe facturen is de omschrijving:

L803DCAN2KRE-_226062 - Netwerkcomponenten

Voor KPN is dit wellicht een begrijpelijke code, maar voor ons niet, wij hebben vele service contracten en een omschrijving als deze zegt ons niets. het is ons onduidelijk waar het om gaat, en om welke periode.

In het verleden kregen we ook alles op een verzamel factuur, nu krijgen we voor elk service contract een apart factuur.

Als ik aanpassingen voor de factuur nieuwe stijl zou mogen aangeven zou dat het volgende zijn:
* Duidelijke omschrijving van het artikel, om welk component gaat het, lokatie van het component.
* Maak duidelijk waar je terecht kan met factuur vragen, een webadres is niet genoeg, geef een telefoonnummer of e-mail (wel een e-mail adres waar op gereageerd wordt mails aan BC@kpn.com worden doorgaans niet beantwoord is onze ervaring)

*Geef duidelijk het rekening nummer en betalingstermijn weer, in de nieuwe stijl staat het in een alinea waar makkelijk overheen gelezen wordt.
* De oude stijl had gewoon 1 factuur nummer, öns kenmerk en factuurkenmerk zijn hiervoor in de plaats gekomen, dit werkt verwarrend bij vragen over facturen 2 verschillende nummers.


Visueel is het factuur er misschien op vooruit gegaan maar het lijkt er op dat men voorbij geschoten is aan het doel.

Met vriendelijke groet,

DS Moens
Inmiddels een reactie ontvangen van Disputes Operations

Door een fout in het systeem zijn deze gegevens niet op de factuur meegenomen.
KPN is druk bezig om de problemen in de factuur lay-out op te lossen. Op de volgende factuur zou dit opgelost moeten zijn.
Namens KPN biedt ik u mijn excuses voor deze onduidelijke factuur.
Tevens mail ik hierbij de correcte factuur.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxxx
Medewerker
Disputes Operations Team x
Reputatie 6
Badge +5
Wow, wat een fantastisch uitgebreide reactie! Dankuwel DS Moens! 🙂
We zijn hier superblij mee. Uw feedback is doorgestuurd naar de dames en heren achter onze facturen. Zij willen graag uw huidige factuursituatie even onder de loep nemen.

Zou u mij een privé berichtje willen sturen met uw factuurnummer? Dan gaan wij aan de slag.

Update: Ik zie nu uw nieuwe reactie. Super dat u zo snel bericht heeft ontvangen!
Wanneer de gegevens van de KvK overgenomen worden ben ik benieuwd of de niet bestaande contact persoon uit de correspondentie verdwijnt. Misschien dat dat dan eindelijk lukt.
Reputatie 6
Badge +5
Beste @Abraham,

Welkom op het Zakelijke Forum van KPN!

Heeft u vandaag toevallig contact opgenomen via Social Media hierover? Ik herken uw melding namelijk, deze komt overeen met een klant die ik heb gesproken op Twitter. Ik ben benieuwd!
Hallo Lindsay,
Hier heb ik geen contact over opgenomen via Social Media. Blijkbaar komt het dus meer voor dat de contactpersoon niet bij klant hoort.
Groet.
Reputatie 6
Badge +5
Hm, u bent in ieder geval de 2e, @Abraham!

Zou u mij alstublieft een privé bericht willen sturen met de contractnaam en het postcode/huisnummer?
Ik wil graag onderzoeken of er nog meer mensen zijn met zo'n gekke contactpersoon.:)
Reputatie 6
Badge +5
Beste @Abraham,

Bij de tweede klant waar ik over sprak is de persoon inmiddels gevonden :)

Bij u nog niet, maar het is wel doorgegeven aan de juiste afdeling. Er is mij aangegeven dat het weleens voorkomt en dat ze eraan werken op dit op te lossen.

Reageer