Bijgewerkt: april 2022
Dit is een vraag, die wij regelmatig voorbij horen komen. Tot begin april konden domeinregistraties alleen via een KPN medewerker opgeheven worden, daar is nu verandering in gekomen. Om de opheffing van domeinen te vereenvoudigen is het sinds april 2017 mogelijk om dit zelf te regelen. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe dit in zijn werk gaat.
Opheffen van uw domeinnaam
Vanuit de Zelfservice portaal is het al mogelijk abonnementen en gegevens te beheren. De uitbreiding van deze zelfservice omgeving heeft het nu mogelijk gemaakt om zelf een domeinnaam registratie op te heffen. Hieronder een stappenplan voor het opheffen via de Zelfservice cloud:
- Login op uw Zelfservice cloud
- Klik op de tegel ‘Domeinen’ of ga via de menubalk aan de linkerkant naar ‘Domeinen’
- Kies de domeinnaam die opgeheven moet worden
- Vervolgens gaat u naar ‘Acties’ in de tabel ‘Domeinregistratie’
- In het dropdown menu dat verschijnt kiest u voor ‘Automatische vernieuwing sluiten’
- De domeinnaam komt te vervallen op de vervaldatum die u hier ziet staan
Hold periode
Nu kan het natuurlijk gebeuren dat er een opheffing ingevoerd wordt waarbij men er later toch achter komt dat het abonnement moet blijven bestaan. Om te voorkomen dat de dienst direct helemaal afgesloten wordt is er een ‘hold’ periode ingebouwd. Het terugdraaien van de opheffing kan alleen binnen deze periode. De ‘hold’ periode voor domeinnamen is 30 dagen.
Meer informatie
Het opzeggen van uw Cloud-diensten kan grote gevolgen hebben voor uw dienstverlening. Daarom helpen we u graag met extra informatie over deze gevolgen. Op de pagina Opzeggen Clouddiensten leggen we per dienst uit wat de gevolgen zijn. Als u aanvullende vragen heeft kunt u natuurlijk ook altijd een nieuw topic aanmaken.
Interessant voor u:
- MKB Cloud diensten: De MKB Clouddiensten van KPN
- MKB Cloud diensten: Bewaar uw bestanden veilig met Acronis Cyber Protect
- MKB Cloud diensten: Hoe wijzig ik de WHOIS-gegevens van mijn domeinnaam