Ik ben fan van KPN

  • 14 November 2018
  • 7 reacties
  • 998 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Ik ben fan van KPN.
Fan zijn van een bedrijf, dat is toch een raar idee, zeker omdat je jezelf natuurlijk nooit moet blindstaren op een enkele marktpartij. Ik heb mijzelf eigenlijk nooit echt een fan genoemd van een bedrijf (Hoogstens van producten), tot voor kort.

Imperfect
Laten we eerlijk zijn, geen enkel bedrijf is perfect en er worden genoeg fouten gemaakt, van verkeerde toezeggingen (Dit worden er telkens minder) en natuurlijk het overbekende stukje bureaucratie dat zo nu en dan roet in het eten gooit. Desalniettemin is dit niet genoeg om mijn klantervaring te bederven.

Maar, waarom ben je dan alsnog fan?
De kracht van KPN zit in de mensen, ik heb vaak genoeg met de klantenservice contact gehad en heb het voorrecht gehad om achter de schermen te mogen kijken en mij valt een ding op – Er lopen een aantal geweldige mensen rond met een groot hart voor de zaak. Ik zal geen namen noemen omdat ik niemand te kort wil doen maar als je jezelf aangesproken voelt, dan mag dat 😉

Vrijwel elke “echte” KPN’er die ik ken heeft een groot groen kloppend hart, de passie om alles te doen wat ze kunnen doen om toch net dat ene extra stapje voor de klant te zetten.

KPN Luistert echt naar Feedback
Ik heb het voorrecht om zo nu en dan even achter de schermen van KPN te kijken (En wat daar gebeurd is natuurlijk geheim 😉 ). Maar ik kan wel vertellen dat KPN echt probeert om naar haar klanten te luisteren, feedback over te nemen en te implementeren. Soms gaat het wat langzamer dan gewenst (Tot frustratie van menig KPN’er), maar de drive zit er wel dergelijk in en dit zie ik aan alles.

Veilige en stabiele netwerken
KPN verbind, en dat doen ze goed door middel van zowel het vaste als mobiele netwerk. Het mobiele netwerk is echt state of the art en over het vaste netwerk mopper ik zo nu en dan over de snelheid, maar ik moet wel nageven dat dit het meest stabiele netwerk is die ik heb mogen ervaren.

Sterker nog, KPN staat achter haar eigen netwerk en bied altijd de middelen en de tools om storingen op te lossen en de klant zo snel mogelijk weer up een running te krijgen. Eerlijk gezegd mogen de andere netwerkeigenaren hier wel van leren, je wilt niet weten hoe vaak ik bij de grote concurrent een monteur over de stoep heb gehad omdat hun netwerk instabiel/niet genoeg signaal heeft en men de kosten naar mij wou factureren (En uiteraard: Altijd voorrijkosten).

Bij KPN heb ik genoeg “twijfelachtige” situaties gehad maar men koos altijd mijn kant. Ik ken weinig firma’s die zo erg achter hun eigen netwerk staan en het zo goed ondersteunen als KPN dat doet.

Ga zo door!
Ik ken geen ander bedrijf dat zo achter hun eigen dienstverlening staat als KPN, Iedereen spreekt klare taal en gaat er echt voor het uiterste (Mits het redelijk is uiteraard). Natuurlijk zal het niet altijd lukken om iedereen tevreden te stellen maar ik probeer zo nu en dan jullie voorbeeld over te nemen voor mijn eigen werk.

Full Disclosure:
Mijn observaties gebaseerd op mijn ervaringen en ervaringen die ik bij andere klanten heb gezien. KPN heeft mij niet gevraagd om dit bericht te schrijven en ik verwacht hier geen compensatie voor in welke vorm dan ook.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hi @SjorsK ,

Wat ontzettend tof dat je de moeite hebt genomen om dit stuk te schrijven!
En ik moet zeggen dat mijn groene hart hier toch wat sneller van gaat kloppen. Zoals je omschrijft proberen we altijd de beste oplossing voor de klant te vinden en denken we daarbij echt aan het belang van de klant. Het klopt dat we dit niet alle situaties kunnen bereiken, maar we gaan in ieder geval altijd tot het uiterste. Daar ligt dan ook direct de uitdaging die ons elke dag vol energie aan het werk zet. We willen namelijk echt van elke KPN klant een fan maken 😁
Reputatie 5
Badge +10
Hi @SjorsK,

Wat een onwijs leuk stuk heb je geschreven!

Bedankt voor de mooie woorden. Wij waarderen jou bijdrage als actief forum gebruiker en als klant enorm! De uitdaging is om van elke klant een fan te maken en daar werken wij hard aan om dat werkelijkheid te maken 😁.
Reputatie 7
Badge +6
Jullie hebben het ook verdiend! Heel stiekem leer ik ook elke keer als ik contact heb met jullie want tja, als techneut in de IT wil ik het ook elke keer beter doen 🙂 Ga vooral zo door!
Reputatie 7
Badge +6
We'll do!😁
Reputatie 5
Badge +3
Mooi stukje @SjorsK 👍
Reputatie 5
Badge +5
Hoi @SjorsK

Mijn collega's van de Customer Experience Center zijn zo enthousiast over je stuk dat het is opgenomen in de NPS kwartaal reportage welke wordt gedeeld binnen de top van KPN.

Groet Mark
Reputatie 7
Badge +6
Supercool, die had ik echt niet zien aankomen 🙂 Ik sta er overigens nog steeds volledig achter, KPN is en blijft een topbedrijf 🙂

Reageer