Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32336 keer bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1708 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6890#M423Ook wij hebben helaas te maken met voordeelregeling.nl  een van de oplichtingspraktijken van de heren / boevenduo

***** en ***** (***** te Antwerpen)  (met dank aan de KvK). Schimmige praktijken.

In ons geval probeert voordeelregeling.nl ons te overtuigen dat we een overeenkomst hebben voor 24 maanden, terwijl dit absoluut niet aan de orde is. Ze denken zelfs dat het sturen van een mailtje met een aanbieding van 2,5% extra korting bij een twee jarig contract bindend is als je hier niet binnen een maand op reageert...!!?? Dit is pure oplichting.

Nu blijkt dat deze heren ook eigenaar zijn van *****, die zit dus ook in het complot! ***** is dus van een stelletje oplichters!

Zoals hier al meer te lezen is staat voordeelregeling.nl gelijk aan oplichting ! misleiding en andere frauduleuze praktijken.

 trefw:  voordeelregeling oplichters
ervaringen voordeelregeling

 
  • , wat hebben jullie hier tegen gedaan? En zijn jullie er al vanaf?
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/317 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/2245#M1Goedenavond, ik ben vanmiddag benaderd door voordeelregeling.nl

    Zij belde omdat ik abonnee ben bij KPN, Telfort of Tele2. Mijn reactie was of ze mij kon vertellen bij welke provider ik dan zat, nee dat kon ze helaas niet vertellen. Ook wist ze niet of ik uberhaupt wel bij één van de providers geabonneerd was.

    Toen begon ik maar over het belmenietregister, nee daar hadden ze niets mee te maken want ik was toch klant bij KPN?! Ik zei nee want dat kan je niet weten. Toen kwam er een vaag verhaal over dat de adressen bij de KPN vandaan kwamen en omdat het zakelijk is, zij niets met het belmenietregister te maken hadden.

    Nog maar een moeilijke vraag gesteld over het RVV en de slecht Nederlands sprekende (was een Engelse) dame koos eieren voor haar geld en gooide de hoorn er maar op. In dit gesprek deed de dame alsof zij via/van de KPN bij mij terecht was gekomen.

    Vervolgens het hoofdkantoor maar eens gebeld in Utrecht van voordeelregeling.nl

    Ja wij zijn partners van de KPN en wij mogen bellen met hun naam hoor maar wij bellen uit onze eigen naam, het belmenietregister was helemaal niet nodig want ja, zakelijk bellen mag. Ik zei en wat te doen met ZZPers, eenmanszaken en VOF's , daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven. De adressen komen bij de KvK vandaan (iets anders dan de andere dame zei) en als ik niet gebeld wilde worden moest ik mij daar maar uitschrijven!

    Wat heeft voordeelregeling met de KPN te maken en mogen zij jullie naam in het verkoopgesprek gebruiken?

    Mvg. Annette Liefting.

     Hallo, ook ik ben zojuist opgebeld door belvoordeel.nl. Direct noemde ik dat ik aangesloten ben bij hey belmenietregister maar dit ging over de kpn. En over mijn huidige contract. Ze konden ons korting geven als kleiner bedrijf. Ze beweerden dat ze dit werkje uit handen namen vd kpn die alleen voor grote bedrijven zoals de shell deze korting kon geven. Ik heb mijn emailadres opgegeven want dan kon ik het en mijn man goed nalezen en daarna een beslissing nemen. Meerdere malen verzekerde ze dat we geen nw. contract aan zouden gaan en alleen maar korting zouden ontvangen en een andere factuurhoofd. Ze raasde over me heen en zei dat zeeen band zou opzetten. Ik kreeg toen een man aan de lijn. Deze herhaalde de telefoonnrs, emailadres, naam waarop ik bevestigend antwoordde, maar over het gedeelte dat daarna kwam heb ik afwijzend gereageerd omdat ik het per mail wilde ontvangen om na te lezen. Toen werd hij heel drammerig. Ik heb letter

    ijk gezegd dat ik er niet mee accoord ging als ik niet de kans kreeg het op mijn gemak door te lezen. Daarna heb ik het gesprek beeindigd.

    ik boel me er erg vervelend onder, vooral nu ik al deze reacties heb gelezen. 

    Margreeth. 
    Reputatie 1
    Badge
    Dit is precies zoals ze te werk gaan, hoewel ze in uw geval in ieder geval zo eerlijk waren om zich niet voor te doen als een onderdeel van KPN. De rest is precies zoals velen het schip in gegaan zijn.

    Wat er nu waarschijnlijk gebeurt of al gebeurd is: ze zetten u nu ongevraagd over en over een poos ontvangt uw een eerste factuur. Ook kan het zijn dat ze uw bandopname aanpassen zodat uw positieve antwoorden op de contactgegevens wordt geplakt achter een toestemming. Dit gaan ze mogelijk tegen u gebruiken als u hierover uw beklag gaat doen.

    Heel naar dat u er zoals velen bent ingeluisd. Ik raad u aan om direct een aangetekende brief naar belvoordeel te sturen waarin u duidelijk nogmaals stelt geen contact te zijn aangegaan en belvoordeel aansprakelijk stelt voor alle schade en.of kosten die kunnen voortvloeien uit een eventueel toch onvrijwillige verhuizing.

    Verder zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met KPN om overzetten te voorkomen dan wel terug te laten draaien.

    Wees heel voorzichtig met elke contact wat u nu legt met belvoordeel en neem elk gesprek zelf ook vast. Dat kan in de meeste mobiele telefoons zeer eenvoudig.

    Sterkte en succes!

    Disclaimer: bovenstaande is geen weerslag van de daadwerkelijke procedure maar alleen een persoonlijke inschatting.
    Reputatie 1
    Badge
    p.s.: lijkt mij ook goed als de slammingdesk niet wacht tot margreeth contact legt maar proactief contact legt met haar en belvoordeel om dit direct en zo snel mogelijk op te lossen. Het komt namelijk niet zo vaak voor dat een slachtoffer zo vroeg in de procedure zich meldt. Op die manier kunnen de vervolgstappen van het slachtoffer en belvoordeel gemonitored worden.

    Disclaimer: 'slachtoffer' is een emotioneel omschrijvende term op persoonlijke titel en duidt niet noodzakelijker wijs op een misdrijf of overtreding.
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1627 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6920#M428

    Tim,

    Dat ziet er heel goed uit echter is bij ons dan echt alles verkeerd gegaan. Medewerkers van KPN wisten echt niet waar we het over hadden en wisten ook niets van een aparte afdeling. Van de gesproken KPN medewerkers heb ik ook de naam en email gekregen voor eventueel wederhoor.

    Ook heb ik te horen gekregen van een KPN medewerker dat er intern iets fout was gegaan en dat de terugzetting daardoor is geannuleerd. Dus KPN maakt de fout en de klant is de dupe.

    Met KPN komen wij dus echt niet verder om dit probleem op te lossen, heel erg triest dat wij het uit handen hebben moeten geven.

     

    Dat is niet fijn om te horen, Basser. De slammingdesk is nog maar actief sinds december en mogelijk zijn daardoor sommige medewerkers hier niet van bewust. Fouten kunnen helaas gemaakt worden maar het is niet de bedoeling dat u als klant daar de dupe van bent. Ik hoop dat u stappen weet te zetten en het probleem opgelost kunt krijgen. Indien ik iets voor u kan doen verneem ik graag een bericht van u, u kunt mij ook een privébericht sturen.
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6964#M433

    p.s.: lijkt mij ook goed als de slammingdesk niet wacht tot margreeth contact legt maar proactief contact legt met haar en belvoordeel om dit direct en zo snel mogelijk op te lossen. Het komt namelijk niet zo vaak voor dat een slachtoffer zo vroeg in de procedure zich meldt. Op die manier kunnen de vervolgstappen van het slachtoffer en belvoordeel gemonitored worden.

    Disclaimer: 'slachtoffer' is een emotioneel omschrijvende term op persoonlijke titel en duidt niet noodzakelijker wijs op een misdrijf of overtreding.

     

    Daar hebben we te maken met de wet- en regelgeving. Wanneer een aansluiting door een andere provider wordt overgenomen mag de huidige provider geen contact op nemen met de klant om deze bijvoorbeeld proberen te behouden als haar klant.

    Van 
  •  begrijp ik dat er geen overeenkomst is afgesloten. Mocht u twijfels hebben of vragen, stel ze gerust! U kunt mij eventueel een privébericht sturen met uw gegevens zodat ik uw gegevens kan raadplegen.
  • Reputatie 1
    Badge
    Ook als die klant duidelijk stelt dat het niet uit haar eigen vrije wil gebeurt? Heeft juridisch gezien de 'nieuwe' provider meer gewicht dan de klant zelf?
    Beetje vervelend maar klachten ook melden bij: ACM.nl en bureau@mkb.nl onder vermelding van slamming, ongewenste overstap telecom
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6991#M436

    Ook als die klant duidelijk stelt dat het niet uit haar eigen vrije wil gebeurt? Heeft juridisch gezien de 'nieuwe' provider meer gewicht dan de klant zelf?

     

    KPN kan ten alle tijde een herstelorder inleggen maar kan/mag geen orders van andere providers annuleren. De klant kan altijd zelf binnen de wettelijke bedenktijd een order annuleren. Vanuit de speciale klachtenprocedure bij de slammingdesk kunnen er andere acties worden uitgezet.
    Reputatie 1
    Badge
    Ok, helder.
    Beste Tim,

    Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7065#M441

    Beste Tim,

    Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 

     

    Natuurlijk 
  • !
    KPN kan/mag geen orders van andere providers aanpassen of annuleren. Wij kunnen alleen eigen orders invoeren. Een herstelorder is een order om de aansluiting weer terug te halen, vergelijkbaar met een nieuwe order voor een nieuwe klant.
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7068#M442https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7065#M441Beste Tim,

    Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 

     Natuurlijk https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648!
    KPN kan/mag geen orders van andere providers aanpassen of annuleren. Wij kunnen alleen eigen orders invoeren. Een herstelorder is een order om de aansluiting weer terug te halen, vergelijkbaar met een nieuwe order voor een nieuwe klant.

     Ok, maar bij een herstelorder ben je dus afhankelijk van de andere provider (voordeelregeling, belgarant, etc.) of je je telefoonnummer terug krijgt?

    Of krijg je je nummer altijd terug en hou je alleen nog claims van de andere provider voor de kosten van de (ongewenst  en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst?

    Deze laatste variant zou natuurlijk prachtig zijn als je zeker weet dat je geen geldige overeenkomst met ze hebt. In dat geval gaan zij maar lekker kosten maken (herinneringen, deurwaarder, rechtzaak, etc.).
    Reputatie 7
    Badge +11
    Hallo @Luuk,

    Bij een geldig porteer verzoek, t.b.v. nummerbehoud, dient de andere provider altijd mee te werken om het telefoonnummer af te staan. Dit betekent dat een eventuele overeenkomst wordt opgezegd en een afkoopsom in rekening gebracht kan worden.
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7071#M444Hallo https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/td-p/2245/page/27,

    Bij een geldig porteer verzoek, t.b.v. nummerbehoud, dient de andere provider altijd mee te werken om het telefoonnummer af te staan. Dit betekent dat een eventuele overeenkomst wordt opgezegd en een afkoopsom in rekening gebracht kan worden.

     KPN zal het niet mogen zeggen, maar dan is voor mij de oplossing tegen slamming duidelijk: gewoon weer een nieuwe abonnement afsluiten bij KPN (of een andere gewenste provider) met nummerbehoud mits voldaan wordt aan de twee volgende voorwaarden:

    - zeker weten dat je geen geldige overeenkomst hebt bij de slammende provider (voordeelregeling, belgarant, etc.)

    - bestand zijn tegen de incasso terreur die de slammende provider zal starten voor de kosten van de (ongewenst en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst

    In mijn specifieke geval heb ik daarnaast de keuze gemaakt om totaal geen contact op te nemen met de slammende provider (belgarant in dit geval). Niet om melding te maken van 'de fout' en niet met het verzoek iets terug te draaien. Ik speel hun spelletje niet mee en laat ze dus volledig in hun eigen sop gaar koken.
    Reputatie 1
    Badge
    Aks je het aandurft is die laatste aanpak slim.
    Ook de Haagse politiek 2de kamer en verantwoordelijke ministeries,  worden op de hoogte gebracht van de praktijken van voordeelregeling.nl. De oproep aan de gedupeerde ondernemers is om officieel een klacht in te dienen bij bureau@mkb.nl. Zij zijn inmiddels ook op de hoogte en gaan in gesprek met de 2de kamer over de klachten die binnen komen en gaan zorg dragen voor een oplossing.
    Goedemiddag,

    Is Belgarant ook een onderdeel van jullie, de werkwijze van deze organisatie is nogal agrassief. je krijgt niet de mogelijkheid om echte vragen te stellen waardan ook geen echt antwoord op krijgt.
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1808 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7415#M448

    Goedemiddag,

    Is Belgarant ook een onderdeel van jullie, de werkwijze van deze organisatie is nogal agrassief. je krijgt niet de mogelijkheid om echte vragen te stellen waardan ook geen echt antwoord op krijgt.

     

    Hallo 
  • , Belgarant is geen onderdeel van de KPN. Belgarant is wel een partner van KPN-Wholesale om gebruik te maken van de infrastructuur van KPN.
  • Reputatie 1
    Badge
  • , belgarant is ook voordeelregeling. De Kamer van Koophandel heeft op hetzelfde adres Voordeelregeling, Belgoedkoopnederland en Belgarant

     
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7419#M450

    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1808, belgarant is ook voordeelregeling. De Kamer van Koophandel heeft op hetzelfde adres Voordeelregeling, Belgoedkoopnederland en Belgarant

     

    ja dat dacht ik al en als ik al de recensies lees zijn die niet al te best...
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7072#M445https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7071#M444Hallo https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/td-p/2245/page/27,

    Bij een geldig porteer verzoek, t.b.v. nummerbehoud, dient de andere provider altijd mee te werken om het telefoonnummer af te staan. Dit betekent dat een eventuele overeenkomst wordt opgezegd en een afkoopsom in rekening gebracht kan worden.

     KPN zal het niet mogen zeggen, maar dan is voor mij de oplossing tegen slamming duidelijk: gewoon weer een nieuwe abonnement afsluiten bij KPN (of een andere gewenste provider) met nummerbehoud mits voldaan wordt aan de twee volgende voorwaarden:

    - zeker weten dat je geen geldige overeenkomst hebt bij de slammende provider (voordeelregeling, belgarant, etc.)

    - bestand zijn tegen de incasso terreur die de slammende provider zal starten voor de kosten van de (ongewenst en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst

    In mijn specifieke geval heb ik daarnaast de keuze gemaakt om totaal geen contact op te nemen met de slammende provider (belgarant in dit geval). Niet om melding te maken van 'de fout' en niet met het verzoek iets terug te draaien. Ik speel hun spelletje niet mee en laat ze dus volledig in hun eigen sop gaar koken.

     Inmiddels heb ik bovenstaande oplossing uitgevoerd om af te komen van Belgarant. Gewoon weer een abonnement afgesloten bij een andere provider en Belgarant is inderdaad verplicht mee te werken aan nummerportering. We bellen nu dus weer met ons eigen nummer.

    Dit werkt dus bij alle varianten van Belgarant, Belcentrale, Voordeelregeling, etc.

    We krijgen nog wel steeds facturen en herinneringen van Belgarant, maar aangezien wij nooit iets overeen zijn gekomen laten we dat lekker gaan en reageren niet. Totdat misschien een incasso bureau ingeschakeld wordt. Dan vragen we om de overeenkomst en dan zal het incasso bureau snel afdruipen (is ook de ervaring van andere gedupeerden).
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/2262#M3Beste Annette Liefting,

    Ik kan mij goed voorstellen dat u vragen heeft over deze situatie. Hopelijk kan ik u enige opheldering geven. Via KPN Wholesale zijn veel partners aangesloten. Voordeelregeling komt niet voor in deze lijst maar dat hoeft niets te zeggen. Daar ik niet werk voor KPN Wholesale kan ik dit niet bevestigen.

    Partners van KPN Wholesale mogen niet bellen uit naam van KPN. In feite zijn deze partners op zichzelf staande providers die enkel gebruik maken van de infrastructuur van KPN. Ook mogelijk is dat voordeelregeling een CPS aanbieder is. Aangezien er technisch niets wordt gewijzigd, lijkt mij dit het meest voor de hand liggende. Anders moet er namelijk technisch gezien wel een nieuwe order worden verwerkt.

    Ook heeft een medewerker van voordeelregeling zelf gereageerd op dit topic en geeft aan inderdaad een Wholesalepartner van KPN te zijn. Hoe deze aan uw gegevens komen is een goede vraag, via de KvK is een goede mogelijkheid. Uit ervaring kan ik u zelfs ook vertellen dat er soms puur vanuit de Gouden Gids verkoop gesprekken worden gevoerd. Smiley Erg vrolijk

     En nog steeds schermt Belgarant een partner van KPN te zijn en slechts de facturering overneemt . 
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1830 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7517#M453https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/2262#M3Beste Annette Liefting,

    Ik kan mij goed voorstellen dat u vragen heeft over deze situatie. Hopelijk kan ik u enige opheldering geven. Via KPN Wholesale zijn veel partners aangesloten. Voordeelregeling komt niet voor in deze lijst maar dat hoeft niets te zeggen. Daar ik niet werk voor KPN Wholesale kan ik dit niet bevestigen.

    Partners van KPN Wholesale mogen niet bellen uit naam van KPN. In feite zijn deze partners op zichzelf staande providers die enkel gebruik maken van de infrastructuur van KPN. Ook mogelijk is dat voordeelregeling een CPS aanbieder is. Aangezien er technisch niets wordt gewijzigd, lijkt mij dit het meest voor de hand liggende. Anders moet er namelijk technisch gezien wel een nieuwe order worden verwerkt.

    Ook heeft een medewerker van voordeelregeling zelf gereageerd op dit topic en geeft aan inderdaad een Wholesalepartner van KPN te zijn. Hoe deze aan uw gegevens komen is een goede vraag, via de KvK is een goede mogelijkheid. Uit ervaring kan ik u zelfs ook vertellen dat er soms puur vanuit de Gouden Gids verkoop gesprekken worden gevoerd. Smiley Erg vrolijk

     En nog steeds schermt Belgarant een partner van KPN te zijn en slechts de facturering overneemt . 

     Voordeelregeling valt net als Belgarant onder de oplichtersclub Belcentrale. Belcentrale is wel partner van KPN Wholesale (eenvoudig te checken via de website van KPN Wholesale).

    Voordeelregeling, Belgarant en Belcentrale zijn geen CPS (carrier pre select) aanbieders. Dat deed Belcentrale vroeger wel, maar dat kon je zelf eenvoudig weer wijzigen en dan werkt hun businessmodel (misleiding en nummergijzeling) natuurlijk niet zo lekker.

    Tegenwoording maken ze misbruik van het feit dat iedere provider mee moet werken aan nummerportering (er vanuit gaande dat er een geldige overeenkomst is, maar die er bij gedupeerden natuurlijk niet is).

    Belgarant is dus een handelsnaam van Belcentrale BV. Belcentrale is parnter van KPN Wholesale. Klanten sluiten een contract af met Belgarant/Belcentrale en Belgarant/Belcentrale sluit zelf een contract met KPN Wholesale.

    Inderdaad dus niet slechts overnemen van facturering.
    Op 26 april 2016 benaderd door Belgarant. Technisch zou alles hetzelfde blijven, alleen 15% korting op ISDN abonnement. Wij hebben er twee.

    Helaas pas dit weekend op internet gaan zoeken en enorm geschrokken. Heb gisteren een e-mail gestuurd om de telefonisch order te annuleren, maar kreeg als antwoord dat het pas over 5 dagen in het systeem staat. Ook telefonisch en dan zeggen ze over 2 dagen terugbellen.

    Vandaag een aangetekende brief gestuurd. Ik hoop dat het lukt.

    Vanmorgen ook naar KPN 0800-0403 gebeld, maar daar weten ze van niets. Op mijnkpn staat nl. dat het contract per 21 april 2016 (dus 5 dagen vóór het telefoongesprek) is beëindigd.

    Op dit forum lees ik over een speciaal team bij KPN, maar hoe kan ik deze benaderen.

    Help!!

    Reageer