Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32336 keer bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Jammer dat ik nu ook deel moet gaan nemen aan dit forum, want ook wij zijn nu zonder dit te willen klant van Voordeelregeling. Wij hebben een zakelijk Belvrij Altijd abonnement via KPN. Nu een factuur gehad van Voordeelregeling over gemaakte gesprekskosten. Na een telefoontje met voordeelregeling blijkt dat we sinds 29 mei klant zijn na een gesprek met mijn man. Helaas is sit gesprek alleen te gebruiken voor juridische doeleinden. Ook wordt mij gevraagd de factuur van KPN te mailen. Na een overleg via de chat met KPN wordt mij duidelijk dat ik altijd een opnamegesprek terug moet kunnen luisteren. Dit is zelfs wettelijk bepaald. Ook wordt geadviseerd om geen factuur te mailen aangezien dit persoonlijk is en een andere provider daar niet naar mag vragen. Vervolgens weer naar Voordeelregeling gebeld en gewezen op dit forum, waaruit blijkt dat dit een helaas bekende praktijk is van Voordeelregeling. Zowel de eerste als de tweede telefonist geeft aan dat er zoveel op internet staat en dat dat allemaal onzin is... Ook de KPN kan zoveel zeggen , krijg ik te horen. Vervolgens krijg ik een heel slecht opgenomen bandje te horen, waarop dus mijn man antwoord geeft op controle van de persoonlijke gegevens. De stem van mijn man is niet te horen, althans ontzettend vaag en voor mij nietszeggend. Helaas toch een overeenkomst. Op het bandje is te horen, door de stem van de telefoniste die wel redelijk te verstaan is, dat het contract op elk moment is te verbreken. Op mijn vraag dit dan ook direct te doen krijg ik als antwoord dat ik dan eerst de factuur moet betalen.... En de factuur van KPN opsturen zodat de kosten verrekend worden. Nu, dat wil ik niet, want dat betekent dat ik 15 % korting krijg op mijn abonnement. Dan ben ik dus alsnog klant en waarschijnlijk , zoals ik eerder op dit forum lees, met een contract wat dan pas na drie maanden opzegbaar is. Nog meer ellende dan dus... Zoals ik het nu begrijp zou ik dus een CPS regeling hebben nu... Omdat ik hoor dat ik elk moment op kan zeggen. Helaas kom ik per telefoon niet verder, dan dat ik de factuur moet betalen, mijn KPN factuur moet mailen, dan de factuur verrekend wordt en dan uiteindelijk op kan zeggen. Maar ik wil hier dus per direct van af...
Bedankt voor de reacties ! En ja zo'n mail is duidelijk. Heb vanmiddag al een mail gestuurd en wacht nu op antwoord. Met zoiets zou je willen dat er direct een oplossing was omdat het je zo razend maakt. Onbegrijpelijk dat hier geen wettelijk iets voor is om deze praktijken te stoppen...maar we wachten af en anders gaat deze bovenstaande mail er uit...
Inmiddels bovenstaande mail verstuurd, met de vraag van direct stopzetten van dit illegale contract. Weliswaar wel antwoord gekregen, maar niet naar tevredenheid. Ik krijg als antwoord dat het gesprek opgenomen is en ik dit op verzoek af kan luisteren. Dit heb ik gisteren al gedaan en die opname is zoals eerder gezegd heel onduidelijk en dus voor ons ook geen gegrond bewijs. Nu dus weer opnieuw mailen , want op ieder moment opzeggen kan dus niet, want daar krijg ik nog steeds geen bevestiging van....
Bedankt voor dit antwoord. Ik ben aan het mailen geweest met bovengenoemd mailadres. De eerste keer antwoord gehad, maar niet verder gekomen dat de opname van het gesprek terug te beluisteren is. Dit helpt ons niet verder omdat we deze al hebben beluisterd en heel onduidelijk is. Op het herhaaldelijk verzoek van opzeggen krijgen we geen antwoord. Wat KPN betreft , ook daar heb ik diverse malen contact mee gehad en ook dat verliep niet zo eenvoudig. De zakelijke afdeling snapt mijn probleem, maar wanneer ik door hen teruggehaald wordt krijg ik ook een zakelijk contract. En nu heb ik een commercieel contract wat zakelijk wordt gebruikt. De commerciële afdeling zou een formulier opsturen om ons terug te halen naar KPN. Wat ik toen kreeg toegestuurd was een verzoek om internet en bellen in één aan te vragen. Weer gebeld met de zakelijke afdeling en deze staan me goed te woord, en gingen toch regelen dat we weer naar ons oude contract terugkeren. Daar nog echter geen bevestiging van gehad. Als het goed is moet ik nu binnen 8 werkdagen dus terug naar KPN gezet worden... We wachten zowel KPN als antwoord van Voordeelregeling af.
Nu zojuist een mail ontvangen van voordeelregeling. Hierin een bevestiging dat de kortingsregeling is geannuleerd en dat het nog enige dagen kan duren voor KPN onze gesprekskosten heeft teruggenomen. Dat laatste is wel apart eigenlijk, dat ik met een Belvrijaltijd abonnement met de gesprekskosten weggehaald ben bij KPN. En in de mail staat het verzoek om wel de facturen te betalen...
Een paar berichten hierboven staat dat de betreffende persoon van VDR op vakantie is. Dus laten we hopen dat er binnenkort gereageerd gaat worden. Wat vooral belangrijk is dat het stopt en er geen nieuwe slachtoffers bij komen...
Even voor de duidelijkheid voor de gebruikers van dit forum. Avg en AvG1 zijn 2 verschillende benadeelden door VDR.

Wij AvG1 hebben in diverse e-mails aan VDR aangegeven dat wij geen overeenkomst met hun hebben en ook niet gaan betalen. verder hebben we een creditnota geeist voor de openstaande facturen bij VDR.

Wij hebben de gedeeltelijke bandopname beluisterd welke VDR liet horen. Hierin is ook niet te horen dat wij akkoord gaan met een overeenkomst met VDR. In deze opname laten ze alleen horen dat onze gegevens worden gecontroleerd.

De medewerking bij VDR is zeer slecht zij blijven ondanks dat ze geen overeenkomst er aan vast houden dat we de openstaande facturen moeten betalen. Wij gaan dit dus niet doen. Wij hebben een allin abbonement bij KPN ik ga dus geen 2 keer betalen voor onze gesprekken.

Verder spreek degene "Tiffany Vieira" die de e-mails bij VDR beantwoord zich tegen in de ene e-mail van 24/7 zegt ze "De kortingsregeling is inderdaad voor u geannuleerd. Uw gesprekken staan sinds de annulering weer op het netwerk van uw oude provider" Vervolgens schrijft ze in een e-mail van 28/7 "De kortingsregeling is inderdaad al voor u geannuleerd. Zoals aangegeven neemt dit een aantal werkdagen in beslag. Op het moment dat er nog openstaande facturen zijn kan dit consequenties hebben voor uw bereikbaarheid."

 
Vandaag ben ik gebeld door VDR. Mevr. Claster dit werd een zeer onplezierig gesprek omdat mevr. alleen maar praat en niet luisterd. Nogmaals het bandje beluisterd zij zeggen dat je geen abonnement afsluit en luizen je er vervolgens op een slinkse manier in. Omdat Mevr. Claster vast blijft houden aan de betaling van openstaande facturen contact opgenomen met KPN via 0800-0403 de medewerker die ik aan de lijn kreeg gaf mij een tip om de provider te controleren en te wijzigen.

Bel met je toestel waar het omgaat 0800-1273 men vraagt dan om je 9 cijferig klant nummer van KPN in te toetsen. Vervolgens moet je het telefoon nummer intoetsen waar het om gaat. dan krijg je de mogelijkheid om te controleren en te wijzigen.
Vandaag ook klacht in gediend bij ACM. Als alle benadeelden hier dat ook doen kunnen we die oplichters van VDR misschien uit de markt krijgen.

https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm/
Interessant, waar las je dat?
Ik heb inmiddels sinds april problemen met voordeelregeling. De problemen zal ik niet herhalen. Op dit forum blijkt een patroon. Ook bij mij deden zij zich voor als KPN. Ik heb nota bene gezegd dat ik alleen zaken doe met KPN desondanks heben zij mij hun product opgelegd. 

Ik heb de overeenkomst schriftelijk opgezegd wegens dwaling. Ik was niet op de hoogte dat de telefoon en faxlijnen worden overgenomen en VDR de in en uitgaande gesprekken overneemt. Dit middels aangetekend schrijven, e-mails en telefonisch contact. Ik heb VDR blijft oost indisch doof en doet hier helemaal niets mee.

Ik heb het probleem gemeld bij KPN. KPN heeft mij laten weten dat de zaak is gemeld bij de OPTA en dat zij proberen iets tegen deze praktijken te doen. Intussen blijven kleine ondernemrs in de greep van VDR terwijl telefonie etc het hart is van veel bedrijven. 

Ik blijf intussen rekeningen, herinneringen krijgen en ben zelfs twee weken afgesloten geweest van telefonisch verkeer. Onder protest heb ik de betaling gedaan maar daarmee is de ellende niet klaar. Ik blijf rekeningen krijgen en VDR doet niets met mijn rechtsgeldige opzegging. 

Omdat het hier een advocatenkantoor betret heeft ConsuWijzer niets met deze klacht gedaan. Onbegrijpelijk want het gaat hier ook om een eenmanszaak. Nog steeds ben ik genoodzaakt niet meer te bellen van mijn kantoor.    

De schade is ongekend en ik zie geen andere oplossing dan VDR in rechte te betrekken en aangifte te doen.  
Beste allemaal, ik kom na wat zoeken op deze site... ik heb nu twee keer onder druk van voordeelregeling.nl facturen betaald, terwijl ik meerdere malen heb aangegeven geen gebruik te willen maken van hun diensten... maar mijn kinderen kunnen niet meer uitbellen. Dat vind ik igv nood erg kwalijk. Ik wil van deze organisatie af en een klacht indienen. Kan iemand me helpen en aangeven waar ik dat kan doen? vriendelijke groet, Adriaan
Ik heb vandaag ook een klacht ingediend bij ACM. Ze hadden er vaker van gehoord dus als iedereen dat doet, kunnen we deze oplichters mss een halt toe roepen! Zij adviseerde ook een aangetekend schrijven omdat er op emails niet wordt gereageerd!

Ze halen je binnen omdat ze bellen als zijnde KPN. Van KPN kreeg ik een boete van ong 700€ wegens contract breuk en toen bleek mij dus dat dit een malafide organisatie is...... Schande!

Ik heb ook nog contact opgenomen vandaag met een schade bedrijf die de zelfde ervaring had met deze oplichters, bekend op dit forum.

Ik ga dus weer een aangetekende brief schrijven en via mijn rechtsbijstand verzekering juridische stappen ondernemen. Ben beniewd...

Dit geintje kost serieus veel geld en dit vind ik ook zo raar:

Top 10 meest gebeld:

nummer provider gesprekken tijd

31676000114 06760-13 349 02:13:21 €

68,40

 

31676000115 06760-13 285 01:55:29 €

56,19

Als ik deze o6 nummers bel bestaan ze doodeenvoudig niet....
Beste KPN,

ook wij zijn zogenaamd overgestapt naar voordeelregeling.nl.. Wij bleven echter zowel van hen als van jullie facturen ontvangen en hebben nooit een contract ondertekend. Hoe kunnen wij hier van af komen en onder behoud van ons nummer bij jullie terugkomen? Wij hebben de facturen van voordeelregeling.nl niet betaald en hen vandaag een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om alle facturen per direct te stoppen.

Kunnen jullie ons helpen dit terug te draaien?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Carolina Holzweissig
Een medewerker van Voordeelregeling belde (onder naam van KPN) mijn moeder en preste haar zodanig dat ze uiteindelijk instemde om een e-mail met info te ontvangen. Vervolgens bleek meteen de telefoonlijn door hen te worden overgenomen en werden de gesprekskosten daarna via Voordeelregeling gefactureerd en de volledige abonnementskosten (Belvrij Altijd) nog fijn via KPN. Niets voordeel dus, want bij KPN waren gesprekskosten inbegrepen in het abonnement.

Gelukkig had ik meteen dezelfde dag via e-mail geannuleerd, maar daarmee was het niet klaar. Nu, 2,5 maand later en vele e-mails verder, waarin ik steeds moest reageren op dreigingen met blokkade telefoonlijn, incassobureau etc. heb ik nu de oplossing gevonden:  Meld hen dat je een klacht indient bij Consuwijzer.

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/vaste-telefonie/slamming/zonder-toestemming-van-telefonieaanbieder-veranderd

Ik heb dit gisteravond gedaan en krijg vandaag al een e-mail van Voordeelregeling met excuses, facturen zijn inmiddels gecrediteerd en alles lijkt geregeld. Het is ongelooflijk. DUS: MELDEN BIJ CONSUWIJZER en mogelijk ook bij Geschillencommissie Telecom.

Ik begrijp overigens totaal niet dat KPN blijkbaar een relatie heeft met een dergelijk bedrijf.
Admin: Bericht verwijderd in verband met overtreding huisregels.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/4595#M303

Het bericht van https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1196 is verwijderd.

  Mooi dat iedereen om hulp vraagt en als dat geboden wordt, KPN het nota bene verwijderd. Chapeau
Hoe was dat oneerlijk te noemen? Ik wijs mensen op een wijziging die ze zelf hebben doorgevoerd en wat een wettelijk gevolg heeft. Ik zie werkelijk niet in wat er oneerlijk aan zou zijn. Nadelig wellicht wel maar dat is slechts een gevolg....
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1062 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/4647#M317Ik ga per 17 Oktober over naar KPN als alles goed gaat........

 En ik werd een uur geleden ook alweer gebeld door voordeelregeling.. Hoezo honds brutaal!

 Ik hoop dat je succes hebt. Als zakelijke klant ben je helaas minder goed beschermt. Bij mij is op den duur zelfs de telefoon afgesloten geweest voor een aantal weken. KPN heeft dat niet kunnen voorkomen. Uiteindelijk via het escalatieteam van KPN is alles goed gekomen en heb ik mijn nummer kunne behouden. Procederen had geen zin, vertelde mijn advocaat, omdat niet duidelijk is hoeveel klanten ik ben misgelopen.

Reageer