Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32344 keer bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Tim,

Een speciale afdeling klinkt heel goed, maar heeft deze afhandeling ook de mogelijkheden om oplossend te handelen? Kan die afdeling een ongewenste overstap ongedaan maken als blijkt dat er zuiver sprake is van slamming (geen voice log, geen getekende overeenkomst, etc.).

Met andere woorden heeft de KPN (die afdeling) wettelijke mogelijkheden om een overeenkomst op te vragen bij de nieuwe aanbieder en heeft de KPN de wettelijke mogelijkheid om een herstelactie uit te voeren, ook al werkt de slammende partij niet mee?

Of heeft de afdeling meer een adviserende en/of bemiddelende rol?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/691 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6576#M387U heeft altijd 7 dagen bedenk tijd, misschien rechtsbijstand verzekering inschakelen! Heb heel de story al gehad, pff wordt er zo moe van die oplichters.

 Ze sturen dan dus heel slim de eerste factuur nadat de bedenktijd is verlopen. Eerder kom je er niet achter dat je ongewenst bent over gestapt.

Punt van kritiek op KPN: we hebben contact gehad met de helpdesk van KPN, nadat we bericht kregen dat we overgestapt waren. Daar konden ze ons niet vertellen wie dan de nieuwe aanbieder was (kan KPN dat echt niet nagaan, staat toch in het porteer verzoek...) en we kregen het advies maar even af te wachten...
Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6567#M383

Ook wij zijn slachtoffer geworden van slamming. Dit keer door belgarant.nl

Uit KvK gegegens blijkt dat Belgarant.nl gelieerd is aan Belvoordeel en Voordeelregeling.

Ze werken allemaal volgens hetzelfde principe: ongewenst je nummer gijzelen op basis van een niet bestaande overeenkomst (KPN moet meewerken aan porteren van het nummer). Daarna het slachtoffer facturen sturen, afkoopsommen laten betalen en dreigen met afsluiten. Uit wanhoop betalen bedrijven de facturen maar om in ieder geval het nummer terug te krijgen en bereikbaar te blijven.

Oorzaak ligt in het feit dat KPN wettelijk verplicht is mee te werken aan het porteren van nummers ook al houdt de nieuwe provider (zoals belgarant) zich niet aan de wet omdat ze een dergelijk verzoek indienen zonder dat ze een geldige overeenkomst hebben van de klant.

Helaas blijft dit doorgaan. Steeds weer met nieuwe trucjes, steeds weer onder een andere naam.

De oplossing zou zijn om voor porteren van het nummer ook de oude aanbieder het recht te geven een geldige overeenkomst in te zien, zodat deze pas toestemming geeft voor het porteren nadat zij zich verzekerd hebben van het bestaan van een overeenkomst.

Helaas is dat niet zo geregeld, omdat de Tweede Kamer vindt dat daarmee een extra drempel wordt opgeworpen om over te stappen en daarmee de 'monopolie' positie van KPN wordt versterkt.

Procederen tegen belgarant.nl en consorten resulteert wel in een gelijk voor de gedupeerden, maar gaat gepaard met hoge kosten en veel tijd. Bedrijven betalen vaak maar om er (snel) van af te zijn.

Al met al bloedirritante praktijken blijkens de vele klachten die op internet te vinden zijn. Er is zelfs een site die uitlegt wat slamming is en laat zien dat belgarant zich hier schuldig aan maakt. Dit kun je vinden op belgarant.com Je zou zeggen dat het de site van belgarant is, maar dat is het zeker niet gezien de informatie die er op staat.

 

Beste Luuk, 

Ik adviseer u de stappen van mijn collega Tim door te lezen. Klik https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/5814#M363 om zijn bericht te lezen.

Met vriendelijke groet,
Burhan
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1627 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6469#M381Ondertussen heel veel problemen met voordeelregeling.nl

Na een opzegging van het abonnement omdat ik een belvrij zakelijk abonnement heb bij KPN hebben ze het gehele gebouw afgesloten omdat de laatste factuur van mij niet betaald is.

Het pand waar ik zit daar zit ik gehuurd en nu zijn naast mij ook de eigenaar gedupeert en loopt schade op.

volgens voordeelregeling.nl hebben ze het complete abonnement overgenomen, wat totaal niet zo is. Van de eigenaar moest ik de voice log opvragen maar deze weigeren ze.

Volgens mij zijn ze wel juridisch strafbaar volgens de wet, wij willen ons toch juridisch gaan verzetten wat er ontstaat daadwerkelijk schade. Inmiddels ook gemeld bij ACM en gaan toch ook aangifte doen bij de politie. Zij moeten gewoon met deze praktijken stoppen

 Bij KPN kunt u de code opvragen, suc6
U heeft altijd 7 dagen bedenk tijd, misschien rechtsbijstand verzekering inschakelen! Heb heel de story al gehad, pff wordt er zo moe van die oplichters.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6572#M385Basser, het kantoor van voordeelregeling zit op Churchillaan 11, Utrecht. In alle correspondentie staat alleen een postbus, maar gelukkig is er nog de KvK :-)  Succes!

 Dat hadden we inderdaad ook gevonden. Het blijkt ook het adres te zijn van een callcenter; gotothemax. Zij blijken ook een aandeel van ellende te zijn. 
Reputatie 1
Badge
Basser, het kantoor van voordeelregeling zit op Churchillaan 11, Utrecht. In alle correspondentie staat alleen een postbus, maar gelukkig is er nog de KvK :-)  Succes!
Als er dan toch een topic over belcentrale wordt aangemaakt en wordt toegelicht wie/wat belcentrale is, meld dan meteen dat deze partij (en gelieerde partijen als belvoordeel, belgarant.nl en voordeelregeling.nl) zich schuldig maken aan slamming: het aansmeren van zakelijke telefonie abonnementen en daarmee een ongewenste overstap forceren.

Je nummer wordt gegijzeld en alleen tegen betaling van losgeld (facturen van ongevraagde geleverde diensten en afkoopsommen) krijg je je nummer terug.

Wanstaltige praktijken waar je als gedupeerde helemaal niets aan kunt doen. Voldoende reden lijkt me om in ieder geval zoveel mogelijk mensen te informeren en te waarschuwen.

Er is een website waar ze laten zien wat belgarant.nl voor bedrijf is en wat ze doen (slamming). Bekijk maar eens belgarant.com
Ook wij zijn slachtoffer geworden van slamming. Dit keer door belgarant.nl

Uit KvK gegegens blijkt dat Belgarant.nl gelieerd is aan Belvoordeel en Voordeelregeling.

Ze werken allemaal volgens hetzelfde principe: ongewenst je nummer gijzelen op basis van een niet bestaande overeenkomst (KPN moet meewerken aan porteren van het nummer). Daarna het slachtoffer facturen sturen, afkoopsommen laten betalen en dreigen met afsluiten. Uit wanhoop betalen bedrijven de facturen maar om in ieder geval het nummer terug te krijgen en bereikbaar te blijven.

Oorzaak ligt in het feit dat KPN wettelijk verplicht is mee te werken aan het porteren van nummers ook al houdt de nieuwe provider (zoals belgarant) zich niet aan de wet omdat ze een dergelijk verzoek indienen zonder dat ze een geldige overeenkomst hebben van de klant.

Helaas blijft dit doorgaan. Steeds weer met nieuwe trucjes, steeds weer onder een andere naam.

De oplossing zou zijn om voor porteren van het nummer ook de oude aanbieder het recht te geven een geldige overeenkomst in te zien, zodat deze pas toestemming geeft voor het porteren nadat zij zich verzekerd hebben van het bestaan van een overeenkomst.

Helaas is dat niet zo geregeld, omdat de Tweede Kamer vindt dat daarmee een extra drempel wordt opgeworpen om over te stappen en daarmee de 'monopolie' positie van KPN wordt versterkt.

Procederen tegen belgarant.nl en consorten resulteert wel in een gelijk voor de gedupeerden, maar gaat gepaard met hoge kosten en veel tijd. Bedrijven betalen vaak maar om er (snel) van af te zijn.

Al met al bloedirritante praktijken blijkens de vele klachten die op internet te vinden zijn. Er is zelfs een site die uitlegt wat slamming is en laat zien dat belgarant zich hier schuldig aan maakt. Dit kun je vinden op belgarant.com Je zou zeggen dat het de site van belgarant is, maar dat is het zeker niet gezien de informatie die er op staat.
weet iemand het adres van het kantoor van voordeelrgeling.nl??
Ondertussen heel veel problemen met voordeelregeling.nl

Na een opzegging van het abonnement omdat ik een belvrij zakelijk abonnement heb bij KPN hebben ze het gehele gebouw afgesloten omdat de laatste factuur van mij niet betaald is.

Het pand waar ik zit daar zit ik gehuurd en nu zijn naast mij ook de eigenaar gedupeert en loopt schade op.

volgens voordeelregeling.nl hebben ze het complete abonnement overgenomen, wat totaal niet zo is. Van de eigenaar moest ik de voice log opvragen maar deze weigeren ze.

Volgens mij zijn ze wel juridisch strafbaar volgens de wet, wij willen ons toch juridisch gaan verzetten wat er ontstaat daadwerkelijk schade. Inmiddels ook gemeld bij ACM en gaan toch ook aangifte doen bij de politie. Zij moeten gewoon met deze praktijken stoppen
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Bart,

Mijn dank voor uw inzet in op het forum!

Het is absoluut goed nieuws dat de klachten nu door een specialist opgepakt worden. Dit geeft inderdaad de mogelijkheid om een beter inzicht te krijgen in de klachten en daar de nodige acties voor uit te zetten.
Reputatie 1
Badge
Tim,

Vooral dat laatste, een speciale afdeling voor deze ellende, is heel goed nieuws want het toont aan dat het KPN ernst is om dit goed aan te pakken. Tegelijk geeft het ook aan dat het een groot en structureel probleem is. Ik hoop daarom dat deze nieuwe focus dit soort oneerlijke praktijken een halt kan toeroepen.

Bart
Reputatie 7
Badge +11
Beste volgers van dit topic,

Wanneer een aansluiting is "overgenomen" door een andere provider moet de klacht in de eerste instantie kenbaar gemaakt worden bij deze provider. Mogelijk kunt u beroep doen op de annuleringstermijn of weet de nieuwe provider de klacht met u naar tevredenheid af te handelen. De nieuwe provider is verantwoordelijk om uw klacht op te lossen.

Indien u niet tevreden bent over de klachtafhandeling dan is het mogelijk om een klacht in te dienen bij KPN. Bijvoorbeeld wanneer het u niet duidelijk was over te stappen naar een andere provider en de nieuwe provider geen medewerking verleent. Binnen onze organisatie is sinds kort een speciale afdeling actief om deze klachten op te pakken!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1062 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/4647#M317Ik ga per 17 Oktober over naar KPN als alles goed gaat........

 En ik werd een uur geleden ook alweer gebeld door voordeelregeling.. Hoezo honds brutaal!

 Ik hoop dat je succes hebt. Als zakelijke klant ben je helaas minder goed beschermt. Bij mij is op den duur zelfs de telefoon afgesloten geweest voor een aantal weken. KPN heeft dat niet kunnen voorkomen. Uiteindelijk via het escalatieteam van KPN is alles goed gekomen en heb ik mijn nummer kunne behouden. Procederen had geen zin, vertelde mijn advocaat, omdat niet duidelijk is hoeveel klanten ik ben misgelopen.
Reputatie 1
Badge
Voordeelregeling en Belvoordeel Nederland zijn hetzelfde bedrijf. Op beide websites staat bijv. Postbus 386 als adres opgegeven. Zelfde onbetrouwbare club, andere naam en ander KvK nummer.

Mensen, let op!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/4819#M324Kort samengevat:

- brief sturen (voor uzelf)

- aangifte doen (voor uzelf)

- niets betalen aan VDR (voor uzelf)

- klacht indienen bij Autoriteit Consument en Markt (samen staan we sterk)

- klacht indienen bij KPN Zakelijke Markt (samen staan we sterk)

- alle verdere telefooncontact met VDR zelf ook opnemen (voor uzelf)

- in alle verdere telefooncontact positieve antwoorden als ja, jazeker en prima vermijden want dit wordt misbruikt (voor uzelf)

- nergens mee akkoord gaan, ook niet als ze een slecht verstaanbaar knip-en-plak gesprek laten horen (voor uzelf)

- laat uw negatieve maar onderbouwde kritiek in combinatie met VDR breed horen. Op dit forum en social media (samen staan we sterk)

Succes!

Voor zoekmachines: voordeelregeling.nl of VDR kan door sommigen als oplichterij en oplichters gezien worden die illegale of strafbare feiten plegen en aangepakt zouden moeten worden.

 Vandaag door een persoon van Belvoordeel Nederland telefonisch benaderd. Hij begon met het voordeel van 15% te benadrukken, waarop ik heb verteld dat ik geen zakelijk abonnement heb maar een privé abonnement. Dat maakte volgens hem niets uit, hij begon met het gesprek op te nemen, waarbij ik heb onderbroken om te vertellen dat ik een privé abonnement heb, dat dit zou  worden geaccepteerd en dat er verder geen consequenties aan zouden zitten. Daarop werd e.e.a. opnieuw gestart omdat de opname niet verstoord mocht worden volgens de beller. Dat heb ik geaccepteerd tot het moment dat de term "zakelijk abonnement" viel, waarop ik heb gezegd dat ik ermee stopte en dat ik niet verder mee wilde werken. NB: voor een voordeeltje van 15 % dat is in 2 maanden hooguit 15 euro ga ik geen risico lopen. (ik heb nu een privé all in abonnement bij KPN (m.u.v. 0900 nummers en buitenlandse gesprekken) van Euro 96 in de 2 maanden (ISDN Belvrij altijd).

Trap er niet in en let goed op wat Belvoordeel op de band opneemt!!!
Reputatie 1
Badge
Kort samengevat:

- brief sturen (voor uzelf)

- aangifte doen (voor uzelf)

- niets betalen aan VDR (voor uzelf)

- klacht indienen bij Autoriteit Consument en Markt (samen staan we sterk)

- klacht indienen bij KPN Zakelijke Markt (samen staan we sterk)

- alle verdere telefooncontact met VDR zelf ook opnemen (voor uzelf)

- in alle verdere telefooncontact positieve antwoorden als ja, jazeker en prima vermijden want dit wordt misbruikt (voor uzelf)

- nergens mee akkoord gaan, ook niet als ze een slecht verstaanbaar knip-en-plak gesprek laten horen (voor uzelf)

- laat uw negatieve maar onderbouwde kritiek in combinatie met VDR breed horen. Op dit forum en social media (samen staan we sterk)

Succes!

Voordeelregeling.nl of VDR kan door sommigen als oplichterij en oplichters gezien worden die illegale of strafbare feiten plegen en aangepakt zouden moeten worden.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/750 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/3596#M230Ik zou niet wachten en direct aangifte doen. Samen staan we sterk. 100% mee eens! Dit moet niet kunnen! KPN moet hier ook niet mee geassocieerd willen worden
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/840 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/4001#M250https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1057 Ik begrijp al deze klachten niet meer ik heb hier een voorbeeld brief ge posts op 30-6 2015 die ik zelf ook gebruikt hebt en waarmee ik binnen 24 uur van de oplichters verlost was maar als iedereen zelf wat wil frobelen ga vooral je gang of gebruikt de voorbeeld brief voor een echt resultaat .

Hier is hij nog een keer.

Op 00-00-00 ontving ik van uw bedrijf een mail . Omdat u mij telefonisch heeft benaderd met als doel een nieuwe overeenkomst te sluiten met betrekking tot korting op gesprekskosten had u mij een contract moeten sturen waarmee ik eerst schriftelijk had moeten instemmen.
Ik heb hier geen schriftelijke instemming voor gegeven. Er is dus geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. Ik ben daarom ook niet gebonden aan een overeenkomst en weiger om die reden iets aan u te betalen.
Omdat er geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen en u wel bent overgegaan tot levering verzoek ik u verdere levering te staken. Omdat de geleverde dienst ongevraagd geleverd is, ben ik u hiervoor ook geen vergoeding verschuldigd.
Meent u dat er wel sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst? Dan verzoek ik u daarvan het bewijs aan mij toe te sturen.
Ik verzoek u om een reactie binnen twee weken na datum van deze brief en verwacht geen verdere rekeningen van uw bedrijf meer te ontvangen.
Met vriendelijke groet.

 Dank voor deze brief! ga hem morgen direct posten! 
Ook ik ben bennaderd door voordeelregeling en heb hen gevraagd informatie toe te sturen. Inmiddels is mijn contract bij KPN opgezegd ?!? en ben ik klant bij voordeelregeling volgens hen en is de 1ste factuur ook binnen. Zou meerdere keren teruggebeld worden, maar dat gebeurt niet. Op mails reageert men niet, krijg enkel een bevestiging dat er een ticket is aangemaakt. 

Sorry maar volgens mij betekent informatie aanvragen geen contract aangaan. En volgens mij ben ik ook de enige die mijn contract bij KPN moet kunnen opzeggen als ik dat al zou willen, want ben het ook zelf met hen aangegaan.

Snap sowieso niet dat ze contracten opzeggen, terwijl zij op hun website vermelden dat : u met uw zakelijk abonnement bij uw provider blijft. Dit is ook de reden dat ik informatie heb opgevraagd, omdat ik volgens hen via mijn huidige zakelijk abonnenment korting zou kunnen krijgen in een collectief.

IK WIL DAT HIER IETS AAN GEDAAN GAAT WORDEN!
Ik ga per 17 Oktober over naar KPN als alles goed gaat........

 En ik werd een uur geleden ook alweer gebeld door voordeelregeling.. Hoezo honds brutaal!
Beste VDR,

Nadat we eindelijk van voordeelregeling af zijn gekomen, worden we continue nog gebeld (lees: gestalked) om weer een contract met hen aan te gaan. Kunnen we aub niet meer gebeld worden? Dit begint nu vrij irritant te worden en om elke keer die dame aan de telefoon af te snauwen dat we geen interesse hebben, is op den duur ook niet meer zo aardig.

Alvast bedankt!
Reputatie 1
Badge
Ik zou niet wachten met een juridische procedure. Waarop? Hoeveel slechter moet het nog gaan met uw bereikbaarheid voordat u dat wel doet? Mij dunkt dat u al voorbij de grens bent van wachten en het hopen op een oplossing. Acht maanden, ik heb het oprecht met u en uw bedrijf te doen.

Het wordt overigens nu echt tijd dat KPN zichtbaar VDR aanpakt.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/317 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/2245#M1

Goedenavond, ik ben vanmiddag benaderd door voordeelregeling.nl

Zij belde omdat ik abonnee ben bij KPN, Telfort of Tele2. Mijn reactie was of ze mij kon vertellen bij welke provider ik dan zat, nee dat kon ze helaas niet vertellen. Ook wist ze niet of ik uberhaupt wel bij één van de providers geabonneerd was.

Toen begon ik maar over het belmenietregister, nee daar hadden ze niets mee te maken want ik was toch klant bij KPN?! Ik zei nee want dat kan je niet weten. Toen kwam er een vaag verhaal over dat de adressen bij de KPN vandaan kwamen en omdat het zakelijk is, zij niets met het belmenietregister te maken hadden.

Nog maar een moeilijke vraag gesteld over het RVV en de slecht Nederlands sprekende (was een Engelse) dame koos eieren voor haar geld en gooide de hoorn er maar op. In dit gesprek deed de dame alsof zij via/van de KPN bij mij terecht was gekomen.

Vervolgens het hoofdkantoor maar eens gebeld in Utrecht van voordeelregeling.nl

Ja wij zijn partners van de KPN en wij mogen bellen met hun naam hoor maar wij bellen uit onze eigen naam, het belmenietregister was helemaal niet nodig want ja, zakelijk bellen mag. Ik zei en wat te doen met ZZPers, eenmanszaken en VOF's , daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven. De adressen komen bij de KvK vandaan (iets anders dan de andere dame zei) en als ik niet gebeld wilde worden moest ik mij daar maar uitschrijven!

Wat heeft voordeelregeling met de KPN te maken en mogen zij jullie naam in het verkoopgesprek gebruiken?

Mvg. Annette Liefting.

 Ongeveer 8 maanden geleden een gesprek gehad met een zeer agressieve verkoper van 

Voordeelregeling.nl. Ik heb toen aangegeven geen contract te willen. Ik heb mondeling, noch schriftelijk iets toegezegd.

Vanaf die tijd hebben wij facturen van hen ontvangen. Zij hebben 2x aangegeven dat het ongedaan gemaakt zou worden en facturen gecrediteerd zouden worden. Vervolgens bleef ik weer facturen ontvangen met de dreiging dat de telefoonlijn afgesloten zou worden als er niet betaald zou worden.

Gisteren, dinsdag 13 oktober is onze telefoonlijn door KPN afgesloten. Tele2 probeert alles nu te herstellen. Ons bedrijf loopt hierdoor aanzienlijke schade op. Wij overwegen een juridische procedure te starten. Overigens vreemd dat KPN een lijn afsluit op verzoek van Voordeelregeling.nl terwijl er geen contract ligt of er een mondelinge toezegging is gedaan. Ik heb inmiddels contact met consumentenprogramma Kassa opgenomen om deze praktijken een halt toe te roepen.

Voordeelregeling blijft facturen sturen. 

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/317 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/2245#M1

Goedenavond, ik ben vanmiddag benaderd door voordeelregeling.nl

Zij belde omdat ik abonnee ben bij KPN, Telfort of Tele2. Mijn reactie was of ze mij kon vertellen bij welke provider ik dan zat, nee dat kon ze helaas niet vertellen. Ook wist ze niet of ik uberhaupt wel bij één van de providers geabonneerd was.

Toen begon ik maar over het belmenietregister, nee daar hadden ze niets mee te maken want ik was toch klant bij KPN?! Ik zei nee want dat kan je niet weten. Toen kwam er een vaag verhaal over dat de adressen bij de KPN vandaan kwamen en omdat het zakelijk is, zij niets met het belmenietregister te maken hadden.

Nog maar een moeilijke vraag gesteld over het RVV en de slecht Nederlands sprekende (was een Engelse) dame koos eieren voor haar geld en gooide de hoorn er maar op. In dit gesprek deed de dame alsof zij via/van de KPN bij mij terecht was gekomen.

Vervolgens het hoofdkantoor maar eens gebeld in Utrecht van voordeelregeling.nl

Ja wij zijn partners van de KPN en wij mogen bellen met hun naam hoor maar wij bellen uit onze eigen naam, het belmenietregister was helemaal niet nodig want ja, zakelijk bellen mag. Ik zei en wat te doen met ZZPers, eenmanszaken en VOF's , daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven. De adressen komen bij de KvK vandaan (iets anders dan de andere dame zei) en als ik niet gebeld wilde worden moest ik mij daar maar uitschrijven!

Wat heeft voordeelregeling met de KPN te maken en mogen zij jullie naam in het verkoopgesprek gebruiken?

Mvg. Annette Liefting.

 

Reageer