Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32333 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Goedenavond, ik ben vanmiddag benaderd door voordeelregeling.nl

Zij belde omdat ik abonnee ben bij KPN, Telfort of Tele2. Mijn reactie was of ze mij kon vertellen bij welke provider ik dan zat, nee dat kon ze helaas niet vertellen. Ook wist ze niet of ik uberhaupt wel bij één van de providers geabonneerd was.

Toen begon ik maar over het belmenietregister, nee daar hadden ze niets mee te maken want ik was toch klant bij KPN?! Ik zei nee want dat kan je niet weten. Toen kwam er een vaag verhaal over dat de adressen bij de KPN vandaan kwamen en omdat het zakelijk is, zij niets met het belmenietregister te maken hadden.

Nog maar een moeilijke vraag gesteld over het RVV en de slecht Nederlands sprekende (was een Engelse) dame koos eieren voor haar geld en gooide de hoorn er maar op. In dit gesprek deed de dame alsof zij via/van de KPN bij mij terecht was gekomen.

Vervolgens het hoofdkantoor maar eens gebeld in Utrecht van voordeelregeling.nl

Ja wij zijn partners van de KPN en wij mogen bellen met hun naam hoor maar wij bellen uit onze eigen naam, het belmenietregister was helemaal niet nodig want ja, zakelijk bellen mag. Ik zei en wat te doen met ZZPers, eenmanszaken en VOF's , daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven. De adressen komen bij de KvK vandaan (iets anders dan de andere dame zei) en als ik niet gebeld wilde worden moest ik mij daar maar uitschrijven!

Wat heeft voordeelregeling met de KPN te maken en mogen zij jullie naam in het verkoopgesprek gebruiken?

Mvg. Annette Liefting.

294 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik krijg langzaam het vermoeden dat zowel Voordeelregeling.nl al Belgarant nauwere banden hebben met KPN dan ze ons vertellen !!

Het is toch niet toevallig dat het bijna altijd klanten van KPN zijn die door dat soort bedrijven worden lastig gevallen !!

Ik denk dat KPN bewust de abonnee nummers door geeft aan andere partijen, oftewel ze hebben boter op hun hoofd !

KPN is ook erg sterk in het versturen van spookfacturen die hebben de zaakjes ook niet helemaal opeen rijtje.

Ben er dan bijna van overtuigd dat alle problemen door KPN worden veroorzaakt als ik alle hier geposte reacties ziet !!
Reputatie 7
Badge +11
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7825#M460

Op 26 april 2016 benaderd door Belgarant. Technisch zou alles hetzelfde blijven, alleen 15% korting op ISDN abonnement. Wij hebben er twee.

Helaas pas dit weekend op internet gaan zoeken en enorm geschrokken. Heb gisteren een e-mail gestuurd om de telefonisch order te annuleren, maar kreeg als antwoord dat het pas over 5 dagen in het systeem staat. Ook telefonisch en dan zeggen ze over 2 dagen terugbellen.

Vandaag een aangetekende brief gestuurd. Ik hoop dat het lukt.

Vanmorgen ook naar KPN 0800-0403 gebeld, maar daar weten ze van niets. Op mijnkpn staat nl. dat het contract per 21 april 2016 (dus 5 dagen vóór het telefoongesprek) is beëindigd.

Op dit forum lees ik over een speciaal team bij KPN, maar hoe kan ik deze benaderen.

Help!!

 

Beste 
  • , aangezien uw order nog in de voorbereidende fase zit en u nog binnen annuleringstermijn bent, kunt u de order annuleren bij de provider. De provider is verplicht om u te helpen bij dit verzoek.
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7833#M462https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7825#M460Op 26 april 2016 benaderd door Belgarant. Technisch zou alles hetzelfde blijven, alleen 15% korting op ISDN abonnement. Wij hebben er twee.

    Helaas pas dit weekend op internet gaan zoeken en enorm geschrokken. Heb gisteren een e-mail gestuurd om de telefonisch order te annuleren, maar kreeg als antwoord dat het pas over 5 dagen in het systeem staat. Ook telefonisch en dan zeggen ze over 2 dagen terugbellen.

    Vandaag een aangetekende brief gestuurd. Ik hoop dat het lukt.

    Vanmorgen ook naar KPN 0800-0403 gebeld, maar daar weten ze van niets. Op mijnkpn staat nl. dat het contract per 21 april 2016 (dus 5 dagen vóór het telefoongesprek) is beëindigd.

    Op dit forum lees ik over een speciaal team bij KPN, maar hoe kan ik deze benaderen.

    Help!!

     Beste https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879, aangezien uw order nog in de voorbereidende fase zit en u nog binnen annuleringstermijn bent, kunt u de order annuleren bij de provider. De provider is verplicht om u te helpen bij dit verzoek.

     Ondanks een telefonische toezegging dat Belgarant de zgn. order geannuleerd heeft (dit zouden ze schriftelijk bevestigen, maar niet gekregen), krijg ik vandaag een brief van KPN d.d. 31-5-16 dat voor 1 van de 2 ISDN-telefoniepakketten het contract is opgezegd per 31-5-16 en overgenomen door Belgarant. 

    Weer gebeld met Belgarant en gemaild en ze hebben nu een herstelorder gemaakt om ons terug te zetten naar KPN, maar dit duurt 15 werkdagen!!!

    Ook bij KPN gereclameerd, want op 10-5-16 kreeg ik van KPN het volgende bericht: 

    "Zonder uw toestemming kan belgarant de nummers niet overnemen. Wat ik vanuit hier kan  zien is dat de nummers op dit moment gewoon nog bij KPN actief zijn.

    In verdere processen van BelGarant kan ik helaas niks inzien. Daar zult u zelf met Belgarant contact over moeten opnemen.

    Als belgarant alsnog een porteringsverzoek indiend dan zult u hiervan bericht krijgen van ons."

    Ja ik krijg bericht van KPN, maar niet dat er een porteringsverzoek is ingediend, nee dat het contract al is overgenomen!!
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/8128#M470https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7833#M462https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7825#M460Op 26 april 2016 benaderd door Belgarant. Technisch zou alles hetzelfde blijven, alleen 15% korting op ISDN abonnement. Wij hebben er twee.

    Helaas pas dit weekend op internet gaan zoeken en enorm geschrokken. Heb gisteren een e-mail gestuurd om de telefonisch order te annuleren, maar kreeg als antwoord dat het pas over 5 dagen in het systeem staat. Ook telefonisch en dan zeggen ze over 2 dagen terugbellen.

    Vandaag een aangetekende brief gestuurd. Ik hoop dat het lukt.

    Vanmorgen ook naar KPN 0800-0403 gebeld, maar daar weten ze van niets. Op mijnkpn staat nl. dat het contract per 21 april 2016 (dus 5 dagen vóór het telefoongesprek) is beëindigd.

    Op dit forum lees ik over een speciaal team bij KPN, maar hoe kan ik deze benaderen.

    Help!!

     Beste https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879, aangezien uw order nog in de voorbereidende fase zit en u nog binnen annuleringstermijn bent, kunt u de order annuleren bij de provider. De provider is verplicht om u te helpen bij dit verzoek.

     Ondanks een telefonische toezegging dat Belgarant de zgn. order geannuleerd heeft (dit zouden ze schriftelijk bevestigen, maar niet gekregen), krijg ik vandaag een brief van KPN d.d. 31-5-16 dat voor 1 van de 2 ISDN-telefoniepakketten het contract is opgezegd per 31-5-16 en overgenomen door Belgarant. 

    Weer gebeld met Belgarant en gemaild en ze hebben nu een herstelorder gemaakt om ons terug te zetten naar KPN, maar dit duurt 15 werkdagen!!!

    Ook bij KPN gereclameerd, want op 10-5-16 kreeg ik van KPN het volgende bericht: 

    "Zonder uw toestemming kan belgarant de nummers niet overnemen. Wat ik vanuit hier kan  zien is dat de nummers op dit moment gewoon nog bij KPN actief zijn.

    In verdere processen van BelGarant kan ik helaas niks inzien. Daar zult u zelf met Belgarant contact over moeten opnemen.

    Als belgarant alsnog een porteringsverzoek indiend dan zult u hiervan bericht krijgen van ons."

    Ja ik krijg bericht van KPN, maar niet dat er een porteringsverzoek is ingediend, nee dat het contract al is overgenomen!!

     Belgarant is de grootste boosdoener, omdat ze gewoon maling hebben aan de regels en klantvriendelijkheid. KPN heeft gezegd dat 'belgarant zonder toestemming geen nummers over kan nemen'? Dat is onjuist, ze mogen het niet, maar kunnen het wel. En ze doen het dus ook gewoon.

    KPN is wat mij betreft ook laks. Ze verschuilen zich achter de regels die zijn opgesteld om de (voormalige) monopoly positie van KPN te doorbreken door overstappen eenvoudig te maken, maar als blijkt dit hier in de praktijk veel misbruik van gemaakt wordt (door Belgarant en andere (zuster-)bedrijven) zou je zeggen dat KPN hier actief iets aan moet doen. Dat gebeurt blijkbaar niet, anders hadden we dat ergens wel vernomen. Bijvoorbeeld op dit forum zou hier iets over gezegd kunnen worden.

    KPN heeft feitelijk ook weinig belang bij het oplossen van dit probleem: ze verdienen nog steeds aan bellen omdat ze betaald krijgen voor het beschikbaar stellen van het netwerk (ze verdienen alleen niet meer aan belkosten) en al het gerommel van Belgarant zorgt er voor dat KPN in stand blijft als de partij die kwaliteit levert.

    Gewoon de instructie zo veel mogelijk bekend maken:

    - Heb je niet ingestemd met het afnemen van een dienst van Belgarant (of vergelijkbaar bedrijf), dus is er geen overeenkomst, kun je eenvoudig terug naar je vorige leverancier (of een ander) door daar weer een abonnement af te sluiten. KPN porteert je nummer(s) weer terug en Belgarant kan daar op haar beurt niets tegen doen. Persoonlijk zou ik Belgarant hier niet over informeren. Laat ze maar lekker kosten maken. Natuurlijk alleen doen als je zeker weet dat je geen overeenkomst ben aangegaan.

    - Heb je ingestemd met een dienst van Belgarant (of vergelijkbaar bedrijf) en je bent niet tevreden, heb je een probleem om alles goed af te ronden... Weinig aan te doen, volgende keer beter opletten.
    KPN is niet laks. Ze verschuilen zich niet achter de regels, ze moeten zich hier aan houden. Zolang deze regels niet gewijzigd worden, blijven we met deze problemen zitten. KPN heeft in het verleden verschillende rechtszaken gevoerd, en verloren. Ze kijken nu dus wel uit om zichzelf in de nesten te werken.

    Helaas zijn de regels nu zo dat de grote boeman het voormalige staatsbedrijf KPN is, en verschillende cowboybedrijven geen stroobreed in de weg wordt gelegd. Als een klant van KPN (of een ander bonafide bedrijf) een bericht krijgt dat hun contract wordt overgenomen zonder dat deze klant hier vanaf wist, en deze klant informeert bij zijn leverancier, dan mag dit bedrijf de overgang niet tegenhouden. Want volgens de regels moet het eenvoudig zijn om over te stappen. Er is geen rekening gehouden met het feit dat er bedrijven zullen opstaan die misbruik zullen maken van deze eenvoudige procedure.

    Het zou natuurlijk al enorm schelen indien de regels dusdanig verandert worden dat als de klant bij zijn oorspronkelijke leverancier aangeeft nooit te hebben willen overstappen, dat de overstap tegengehouden kan worden zolang de "nieuwe" leverancier geen schriftelijk bewijs levert aan de oorspronkelijke leverancier.
    Reputatie 1
    Badge
    Prima verwoord!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste volgers van dit topic,
    Fijn dat het een tijdje stil is in het land der slamming. Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar breng jullie graag op de hoogte dat er vanaf nu een informatie pagina te vinden is over slamming op kpn.com.

    Wat is Slamming?
    Slamming is het omzetten van een telefoonaansluiting naar een andere Telecomaanbieder (Telco), zonder dat u daar als eindgebruiker uitdrukkelijk voorafgaand toestemming voor hebt gegeven. In de praktijk betekent dit dat u met 1 of meerdere telefoonaansluiting(en) (analoog of digitaal) overgezet wordt naar een andere Telco, zonder dat u daarvoor toestemming hebt gegeven aan deze Telco.

    Ik ben geslamd, wat nu? Hoe kom ik terug bij KPN.
    Onderlinge afspraak, tussen de Telecomaanbieders (Telco’s), is dat u zich moet wenden tot de nieuwe Telco om daar een klacht in te dienen. De nieuwe Telco handelt uw klacht af en bepaalt of deze terecht is.

    De slammende Telecomaanbieder (Telco) werkt niet mee aan een annulering/herstelorder, wat nu? U wilt terug naar KPN
    U moet zich primair blijven wenden tot de nieuwe Telecomaanbieder (Telco).

    Discussies over de handelwijze van de slammende Telecomaanbieders (Telco's). Mogen ze dit zomaar? Waarom werkt KPN mee?
    Slammen mag niet en daar werkt KPN niet aan mee.
    Sinds 1 januari 2007 kunnen Telecomaanbiers (Telco’s) naast Carrier Pre Select (CPS) ook abonnementen van KPN overnemen. Bij overname gaat KPN er vanuit dat de overnemende aanbieder dit in goed overleg doet met de klant.
    De Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken volgen nauwlettend of deze zelfreguleringsafspraken tussen Telco’s worden nagekomen. Ook worden er regelmatig juridische procedures gevoerd tussen Telco’s waarin deze afspraken worden meegenomen.
    Wij hebben hier nu mee te maken met Belvoordeel. Zware dreigementen, dus nu ook juridische bijstand ingeschakeld. Belvoordeel heeft op naam van een scholier die bij ons werkt het contract met KPN beëindigd. Het bedrijf is niet voornemens op mail te antwoorden, slechts te dreigen met deurwaarders en beslagleggingen. KPN had direct op ons uitdrukkelijk verzoek het contract door laten lopen.
    Wij zijn hier veel tijd en energie aan kwijt, dus overwegen nu een claim bij Belvoordeel neer te leggen via de rechter. Het is onvoorstelbaar dat dergelijk malafide bedrijven ongestraft met deze oplichters-praktijken door mogen gaan. Belvoordeel is eigenlijk Bel-Hel!
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Steef,

    Bedankt voor het delen van uw ervaring op het forum. Als u een vraag hebt, of wij iets voor u kunnen doen, verneem ik graag van u. Veel succes met deze situatie, hopelijk kunt u dit hoofdstuk snel afronden.
    Ik denk dat KPN een groot aantal mensen een plezier kan doen, door dergelijke bedrijven naar de getekende overeenkomst te vragen. Wie vertrouwd een oplichter op zijn woord?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste Steef,

    Uw signaal zet ik door in de organisatie, bedankt voor het meedenken. Echter hebben wij hier vermoedelijk geen invloed op. De ACM heeft bepaald dat een 'telefonische overeenkomst' rechtsgeldig is. De opname van het gesprek wordt ook wel 'voicelog' genoemd en is voldoende om de diensten over te nemen.
    In juli werd ik gebeld door Belvoordeel nederland met de vraag of ik over wou stappen naar hun.
    Op dat moment zat ik bij Tele2 en betaalde € 15,47 per maand voor vaste kosten telefonie.
    De meneer met een buitenlands accent bood mij 15 % korting op het maandelijkse bedrag bij Tele2.
    De dag ervoor hadden ze mij 30% aangeboden en dat zei ik tegen die meneer.
    Meteen daarop zei de meneer 40% bij ons en ik ging daarmee akkoord. Dit alles is ingesproken op een bandje.
    Ze hebben de lijn overgezet en ik kreeg zeer snel de rekening;
    Tot mijn verbazing stond er op de faktuur € 19,50 voor maandelijkse voor de vaste kosten.
    Dit noem ik oplichting.
    Ik heb ze een paar keer gebeld en word vreselijk behandeld door diezelfde meneer en hij gooide de telefoon neer. Hij wou het niet oplossen. ik moet betalen.
    Ik heb ze gezegd dat ik een creditfaktuur wil en dat weigeren ze.
    Ik ben klaar met Belvoordeel en ga overstappen naar een andere provider.
    Zijn er meer mensen die problemen hebben en benadeeld zijn door Belvoordeel?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Beste marina k, welkom op het Zakelijk KPN Forum!
    We hebben een actief topic over dit onderwerp waar ervaringen worden besproken. Veel succes met deze situatie.
    Uw bericht verplaats ik naar dit topic zodat uw bericht meer bereik heeft.


    Topic is defect, verplaatst
    Beste Annette Liefting,

    Ik kan mij goed voorstellen dat u vragen heeft over deze situatie. Hopelijk kan ik u enige opheldering geven. Via KPN Wholesale zijn https://www.kpn-wholesale.com/nl/over-kpn-wholesale/partners.aspx" target="_blank aangesloten. Voordeelregeling komt niet voor in deze lijst maar dat hoeft niets te zeggen. Daar ik niet werk voor KPN Wholesale kan ik dit niet bevestigen.

    Partners van KPN Wholesale mogen niet bellen uit naam van KPN. In feite zijn deze partners op zichzelf staande providers die enkel gebruik maken van de infrastructuur van KPN. Ook mogelijk is dat voordeelregeling een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/12439" target="_blank is. Aangezien er technisch niets wordt gewijzigd, lijkt mij dit het meest voor de hand liggende. Anders moet er namelijk technisch gezien wel een nieuwe order worden verwerkt.

    Ook heeft een medewerker van voordeelregeling zelf gereageerd op dit topic en geeft aan inderdaad een Wholesalepartner van KPN te zijn. Hoe deze aan uw gegevens komen is een goede vraag, via de KvK is een goede mogelijkheid. Uit ervaring kan ik u zelfs ook vertellen dat er soms puur vanuit de Gouden Gids verkoop gesprekken worden gevoerd. :D

    Ik was ook gebeld door Voordeelrekening.nl. Ik had een hele lieve, vlote, aardige heer aan de telefoon die legde alles uit dat zijn bedrijf wilde starters helpen om de kosten omlaag te houden. Ik legde uit dat ik enoorm blij was met KPN en dat ik zouden nooit weg gaan want ik heb altijd gebeld met KPN sinds ik kwam naar Nederland en ik was heel blij met KPN's service. Hij was heel blij om mijn te informeren dat hij was van KPN dus ik hoeft niet over te stappen. Ik kreeg het zelfde service maar mijn rekening zou van Voordeelreking.nl komen en niet meer van KPN. Ik was zo stom om dit te geloven. Hij verzekerde mij ook dat ik kon binnen een maand opzeggen. Dus, 2 jaar later wilde ik overstappen naar een "all in one" pakket en surprise surprise - ik leer dat ik vast zit voor 2 jaar. Voordeelregeling had mijn voorwaarden veranderd en alhoewel zij zeggen hier in deze Forum dat zij werken niet met lange termijn contracten, zij hebben mij verteld dat ik zit vast voor 2 jaar. Zij claimen dat zij hebben een email aan mij gestuurd. Ik heb geen email ontvangen met deze nieuwe voorwaarden! Dan stuurde ze mij, binnen 5 minuten naar mijn telefoongesprek, een email met een rekening voor over EUR 300 zonder toelichting hoe zij komenn op dit bedrag. Ik zei dat ik wilde niet betalen want ik vond het onterecht en als het nodig was dan zou ik blijven bij hun en bij mijn nieuwe leverancier maar dat mocht niet van hun. Ik moet die EUR 300+ rekening betalen. Na een paar verschrikkelijke gesprekken en zo veel slaapeloze nachten, de begrijgingen stopte. Nu - bijna een jaar later - krijg ik een email van een incasso bureau voor EUR 500+ en moet ik voor 7 feb betalen. Een brief is in de post zeggen ze. Ik heb geen brief ontvangen. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen. Dit begint mijn gezondheid te beschadigen. Ik kan echt niet slapen!!! Kan iemand mij graag adviseren?
    Reputatie 7
    Badge +11
    Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen. Dit begint mijn gezondheid te beschadigen. Ik kan echt niet slapen!!! Kan iemand mij graag adviseren?Beste Traysi, uw bericht schokt mij enorm. :S
    Wat mij nog meer stoort is het feit dat ik u niet kan adviseren vanuit KPN. In dit topic leest u meer ervaringen, hopelijk helpen berichten van anderen u in dit proces.
    Reputatie 2
    Badge +1
    Hallo Traysi,
    Een idee is om bezwaar in te dienen bij het incassobureau. Als je deze weet te overtuigen dat de incasso onterecht is, kan het incassobureau besluiten om de vordering terug te sturen.
    Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen. Dit begint mijn gezondheid te beschadigen. Ik kan echt niet slapen!!! Kan iemand mij graag adviseren?Beste Traysi, uw bericht schokt mij enorm. :S
    Wat mij nog meer stoort is het feit dat ik u niet kan adviseren vanuit KPN. In dit topic leest u meer ervaringen, hopelijk helpen berichten van anderen u in dit proces.


    Dank u Tim voor uw reactie. Ik begrijp dat u niet kan helpen.

    En Skurpie - Heel erg bedankt. Ik had inderdaad meteen gereageerd op het incassobureau's email met een bezwaar maar ik zal dat nu officieel indienen met meer uitleg. Thanks so much for the tip. Dit heeft mij gehulpen.
    Ook wij zaten vast aan een contract met Belvoordeel en toen we het op wilden zeggen werd er direct E 1249,00 van onze rekening afgeschreven. Omdat ons zakelijke telefoonnummer niet werd uitgeporteerd naar KPN - waar we inmiddels wel een contract mee aanggegaan waren - zaten we behoorlijk met de handen in het haar. We hebben nog zeven maanden maandelijks doorbetaald aan een contract dat zij claimden, maar dat niet bestond.
    Gelukkig troffen wij bij DAS een jurist die verontwaardigd was over het verhaal, maar pas toen het werkelijk op de rol stond bij de Kantonrechter, betaalde Belvoordeel alle maanden terug èn werd het telefooonnummer terug gegeven. Bellen of mailen dus die Wiebe de Jong van DAS: 020 6518888, wu.de.jong@das.nl

    Reageer