Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32333 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Goedenavond, ik ben vanmiddag benaderd door voordeelregeling.nl

Zij belde omdat ik abonnee ben bij KPN, Telfort of Tele2. Mijn reactie was of ze mij kon vertellen bij welke provider ik dan zat, nee dat kon ze helaas niet vertellen. Ook wist ze niet of ik uberhaupt wel bij één van de providers geabonneerd was.

Toen begon ik maar over het belmenietregister, nee daar hadden ze niets mee te maken want ik was toch klant bij KPN?! Ik zei nee want dat kan je niet weten. Toen kwam er een vaag verhaal over dat de adressen bij de KPN vandaan kwamen en omdat het zakelijk is, zij niets met het belmenietregister te maken hadden.

Nog maar een moeilijke vraag gesteld over het RVV en de slecht Nederlands sprekende (was een Engelse) dame koos eieren voor haar geld en gooide de hoorn er maar op. In dit gesprek deed de dame alsof zij via/van de KPN bij mij terecht was gekomen.

Vervolgens het hoofdkantoor maar eens gebeld in Utrecht van voordeelregeling.nl

Ja wij zijn partners van de KPN en wij mogen bellen met hun naam hoor maar wij bellen uit onze eigen naam, het belmenietregister was helemaal niet nodig want ja, zakelijk bellen mag. Ik zei en wat te doen met ZZPers, eenmanszaken en VOF's , daar kon ze geen duidelijk antwoord op geven. De adressen komen bij de KvK vandaan (iets anders dan de andere dame zei) en als ik niet gebeld wilde worden moest ik mij daar maar uitschrijven!

Wat heeft voordeelregeling met de KPN te maken en mogen zij jullie naam in het verkoopgesprek gebruiken?

Mvg. Annette Liefting.

294 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Klinkt een beetje als een bedrijf die klanten werft op een laakbare manier. Heb hun site even bekeken en zie dit:

Waar kan ik als MKBer op besparen?

Als MKB'er bent u welkom bij voordeelregeling om te besparen op uw zakelijke telefonie- en energierekening. Voordeelregeling probeert de midden- en kleinbedrijven meer te voorzien van collectieve kortingen.

Advies van Voordeelregeling
Voordeelregeling voorziet haar klanten van juist en eerlijk advies. Onze medewerkers worden getraind om vakkundig uw vragen te beantwoorden.

Gemak bij Voordeelregeling
Bij Voordeelregeling kiezen we het gemak voor de klant. Dit houdt in dat u zonder ook maar iets te hoeven doen, mee kunt doen met het collectief besparen. Technisch zal er niets veranderen in uw telefonie en energie situatie. Het gemak van de klant staat voorop!

Uit niks blijkt dat ze deals hebben met KPN/Tele2 of Eneco. Kan er op KPN.com ook niets over vinden. Dus denk dat ze de goede naam van de desbetreffende bedrijven onterecht gebruiken. Net zoals vroeger Pretium deed. 
Reputatie 7
Badge +11
Beste Annette Liefting,

Ik kan mij goed voorstellen dat u vragen heeft over deze situatie. Hopelijk kan ik u enige opheldering geven. Via KPN Wholesale zijn veel partners aangesloten. Voordeelregeling komt niet voor in deze lijst maar dat hoeft niets te zeggen. Daar ik niet werk voor KPN Wholesale kan ik dit niet bevestigen.

Partners van KPN Wholesale mogen niet bellen uit naam van KPN. In feite zijn deze partners op zichzelf staande providers die enkel gebruik maken van de infrastructuur van KPN. Ook mogelijk is dat voordeelregeling een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/12439" target="_blank is. Aangezien er technisch niets wordt gewijzigd, lijkt mij dit het meest voor de hand liggende. Anders moet er namelijk technisch gezien wel een nieuwe order worden verwerkt.

Ook heeft een medewerker van voordeelregeling zelf gereageerd op dit topic en geeft aan inderdaad een Wholesalepartner van KPN te zijn. Hoe deze aan uw gegevens komen is een goede vraag, via de KvK is een goede mogelijkheid. Uit ervaring kan ik u zelfs ook vertellen dat er soms puur vanuit de Gouden Gids verkoop gesprekken worden gevoerd. 😃
Beste Tim,

Ook wij zijn enige tijd geleden benaderd door voordeelregeling.nl. Zij belden als KPN en dus niet met hun eigen naam. Vervolgens kwam er een heel verhaal over goedkoper bellen en omdat wij dachten met de KPN te maken te hebben, hebben we meer informatie aangevraagd per post. Wat er vervolgens per post binnen kwam was een factuur van voordeelregeling.nl voor gemaakte belkosten.

Wij hebben nooit een akkoord gegeven, en waren niet op de hoogte van het bestaan van dit bedrijf. Vervolgens hebben wij alles direct geannuleerd, maar men wil de factuur niet terugdraaie omdat er kosten gemaakt zouden zijn. Ik ben niet van zins te betalen omdat wij in feite opgelicht zijn.

Een andere vraag die uit je bovenstaande antwoord voortkomt is wel waar wij kunnen zien dat onze gegevens verstrekt worden aan derden, hier zouden wij namelijk niet akkoord mee zijn. Helemaal niet als onze gegevens evrstrekt worden aan schimmige partijen.

Hans

S_Managements
Reputatie 3
Badge +3
Dag Hans, 

Dat lijkt me in ieder geval geen goede manier van zakendoen. Ze mogen niet spreken uit naam van KPN en wanneer ze hebben aangegeven "meer informatie" te willen sturen, mogen ze natuurlijk niet een factuur sturen. 

Als afnemer heeft u een wettelijke opzegtermijn van 14 dagen. Lukt het u nog om op deze grond op te zeggen? Heeft u niet eerst een bevestiging van de "bestelling" gehad? 

Helaas kan ik niet zelf direct iets voor u betekenen en dient u dit verder op te pakken met voordeelregeling.nl

Ik hoop van harte dat de uitkomst positief is! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Reputatie 7
Badge +11
Beste & ,

Ik heb een melding aangemaakt voor onze security afdeling. Dit wordt verder onderzocht.

Ook op social media (Twitter/Facebook) hebben we meerdere klachten ontvangen.

Nogmaals bedankt voor uw signaal! Indien meer gebruikers een melding hebben verneem ik dat graag.
Badge
Ten eerste lijkt het mij denk ik handig om duidelijk te stellen dat Voordeelregeling niet belt uit naam van KPN.

Zoals aangegeven door het webcare team van KPN, zijn wij inderdaad een Wholesale partner van KPN.

Hierdoor kunnen wij collectief inkopen en dus het MKB voorzien van een korting op de abonnements- en gesprekskosten.

Op onze website is ook te vinden dat voor energie wordt samengewerkt met Gazprom Energy.

Mochten er vragen zijn, laat dit a.u.b. weten via reactie@voordeelregeling.nl, daar waar wij niet werken met langdurige contracten en het juist gemakkelijk en aantrekkelijk willen maken voor onze klanten.

Collectief inkopen = collectief besparen!

Voordeelregeling
Reputatie 7
Badge +11
Beste VDR, Voordeelregeling,

Bedankt voor uw reactie op het forum! Mijn complimenten voor het feit dat u deze moeite heeft genomen.

Daarnaast is het erg goed dat u opheldering geeft over de vragen van onze gebruikers.

Zolang u niet al te veel reclame maakt op het forum, ben ik erg blij met uw aanbod om vragen van klanten te willen beantwoorden. 😉
Badge
Helaas heb ik ook een factuur van deze discutabele partij ontvangen. Mijn partner heeft dit tuig aan de lijn gehad, die zich toch voostelde als KPN... Ga niet over tot betaling. Van KPN verwacht ik een andere houding dan "zoek het zelf maar uit met deze partij". KPN heeft zonder mij te informeren de persoonlijke gegevens verstrekt aan derden (naam, telefoonnummer en emailadres). In het kader van de wet beschermings persoonsgegevens had deze informatie niet zonder mijn toestemming kunnen worden overgedragen.

Cees
Ik ben ook benaderd door een agressieve verkoper van voordeelregeling en krijg ondank niet een produkt af te willen nemen, heb uitdrukkelijk gezegd IK KOOP NIET , maar er hangt nu een e-mail met een koopbevestiging in mijn e-mail. Ik heb alles bij KPN dus was geenszins van plan om te veranderen, geef advies wat ik moet doen om dit te stoppen
Bij deze meld ik mij ook aan inzake de affaire voordeelregeling. 4 mei belde een agressieve 

verkoper met het reeds bekende verhaal inz. kpn , lagere belminuten etc. Ik was ook in de

veronderstelling dat dit ook zo was maar ... met een uitdrukkelijk IK KOOP NIET, krijg ik een

koopbevesting van de heren Voordeelregeling. Wat moet er gedaan worden om dit te annuleren

en ik geef hier ook de klacht bij U aan.  groeten en graag een reactie.
Badge
Beste MVDO,

Ik ben inmiddels wat verder. Een klacht is ingediend via Consuwijzer (ik geniet namelijk als ZZP-er over de wetsbescherming consumenten). Tevens heb ik een formeel antwoord naar deze club verzonden om de door hun bedachte overeenkomst te vernietigen. Nog geen tegenreactie ontvangenmaar ja...
Ik weet niet of het mogelijk is om je persoonlijk te mailen want dan kun je van mijn een voorbeeld ontvangen.
Cees
Goedemorgen Ceesc, ja, je kunt mij mailen op carla.van.den.oever@planet.nl . Ik ben er op een

vieze manier ingerold en nu maar zien hoe je eruit komt. Heb gaarne advies hierover. Groeten.
Reputatie 7
Badge +11
Beste & ,

Het is erg spijtig om te lezen dat u in deze situatie bent terecht gekomen. Vanuit KPN doe ik graag mijn best om u te helpen. Helaas heb ik geen mogelijkheid om de tot stand gekomen contract bij Voordeelregeling te ontbinden, hopelijk kunt u dat begrijpen. Ik heb uw berichten onder de aandacht gebracht bij (Voordeelregeling), ik vertrouw erop dat er contact met u wordt opgenomen om een oplossing te zoeken voor de klacht. Indien er contact met u is opgenomen lezen wij graag hoe de afhandeling van de klacht is gegaan, of ik u nog kan ondersteunen en het liefst zie ik uiteindelijk een positieve afsluiting.
Badge
Beste MVDO,

Een persoonlijk bericht is naar je verzonden :D
Badge
Beste Tim,

Ik kan niet begrijpen dat KPN geen zeggenschap heeft over zijn zogenaamde wholesale partners. Is partnership slechts een loze kreet of kan een van deze broerders zomaar de naam van KPN te grabbel gooien, want dat is wat ze m.i. doen. 

Als leader van de business zou ik toch een andere instelling mogen vewachten.

Cees
Reputatie 7
Badge +11
Beste Cees,

Een partner is natuurlijk geen loze kreet, maar daarentegen betreft het een zelfstandig bedrijf waar wij geen zeggenschap over hebben. Begrijp mijn instelling niet verkeerd, ik helb u graag om de klacht opgelost te krijgen. Hiervoor is medewerking nodig van de partner.
Badge
Beste en ,

heeft contact opgenomen met mij om het verder op te lossen voor jullie.

Jullie zijn geen contract aangegaan met Voordeelregeling. Het ging om een CPS regeling welke geactiveerd kon worden binnen jullie huidige contract.

De gesprekken zijn nageluisterd en er is een duidelijke akkoord te horen.

Echter zoals jullie willen, heb ik het geannuleerd en hebben jullie hiervan een bevestiging gekregen per mail. De regeling is per dag opzegbaar, dus een contract zijn jullie nooit aangegaan.

Er is vanuit onze kant zojuist telefonisch contact geprobeerd te leggen, maar allebei de keren zonder succes.

Zoals ik ook al eerder in dit forum heb aangekaart, kunnen jullie altijd contact opnemen met reactie@voordeelregeling.nl, ik betreur het daarom ook dat het nu iets langer heeft geduurd omdat het via is binnen gekomen.

Mochten er verder nog vragen zijn, laat het weten via reactie@voordeelregeling.nl.

Wij zijn er op uit om alleen maar tevreden klanten te binden en hebben daarom ook niets aan ontevreden klanten.

Ik hoop dat iedereen zich kan vinden in de oplossing.
Goedemorgen Hr. Tim,

Een antwoord op de vraag inz. VDR en afloop hiervan. Vanochtend kwam een bericht binnen, ik

citeer: U heeft zojuist aangegeven dat BB Vepres geen gebruik meer wilt maken van de besparing.

U deelname aan het coll. van VDR wordt geannuleerd. 

Geeft U mij advies of dit dus het einde is van de nachtmerrie. Wij zijn 69 en 79 jaar en het is niet te

bevatten dat er op zo'n manier zaken kunnen worden gedaan. 

Onze klanten worden niet zo behandeld. Hartelijke groeten.  
Reputatie 7
Badge +11
Beste mvdo,

Goed om te lezen dat u de bevestiging heeft ontvangen!

VDR geeft aan dat er geen contract van toepassing is en de regeling op dagbasis beëindigd kan worden en nu ook voor u is gedaan. Ik kan mij voorstellen dat eventueel nog wel een slotfactuur voor de laatste gesprekskosten wordt verstuurd. Voor verdere vragen verwijs ik u graag door naar VDR. Ik vertrouw erop dat u geen zorgen meer hoeft te hebben over deze situatie.

Graag wil ik uiteraard bedanken voor de medewerking. 😃
Badge
Beste,

Zoals aangegeven inderdaad is het hierbij beëindigd.

Ook voor bedankt voor je betrokkenheid hierin.

Voor verdere vragen kan er gemaild worden met reactie@voordeelregeling.nl.
mijn ouders zijn ook meermalen tot vervelens toe gebeld. OOk duidelijk aangegeven dat ze niet willen overstappen. Nooit een contract getekend. Maar na een aantal rekeningen (heel veel emails) en de incasso (schrokken ze van ) toch 1 betaling gedaan. En nu.....blijkt dat ze zijn afgesloten bij KPN. Dat heeft voordeelregeling.nl aan KPN doorgegeven?!?!?!?!

KPN zegt niets te kunnen doen. Dat is vreemd, ik lees nu meerdere klachten. Stop direct met afsluiten van klanten zonder een officiele opzegging van de klant te hebben ontvangen. Volgens mij kan KPN dus wel iets doen. Neem alle verzoeken van voordeelregeling niet in behandeling.

En dan nog de vraag hoe je van die voordeelregeling af komt. Wie had er een opzegbrief oid wat ik kan mailen waarin duidelijk staat dat ze moeten stoppen met stalken? Zojuist heb ik ook een bericht bij radar achtergelaten. Waar kan ik nog meer een bericht achterlaten dat deze club wordt aangepakt. Het zijn gewoon oplichters.
Badge
Als u mij even een bericht stuurt met uw gegevens, zorg ik ervoor dat u wordt teruggebeld en dat alles naar wens van uw ouders gaat. Zoals boven vermeld, hebben wij niets aan boze klanten en zoeken we altijd de win-win situatie.

Als u mij even mailt op reactie@voordeelregeling.nl, dan zorg ik ervoor dat er een passende oplossing komt.

Alvast  bedankt.
klantnummer 44031

heb zojuist met de klantenservice voordeelregeling.nl gebeld. Ze geven aan dat er een mondelinge overeenkomst is gesloten op 9 feb, kan niet aangetoond worden! Ook is er inmiddels mondeling ontbonden, dat op 31 maart.

Ik blijf van mening dat dit dwaling is. Mijn ouders zijn onbewust en ongewild tot klant gemaakt.

Ik stel voor dat u de openstaande rekening terugdraaid en een excuusbrief stuurt. Brief, want mail wordt door hen als spam gezien! 
Badge
ik heb u zojuist een mail gestuurd.

Bedankt voor uw bereidheid om ons de kans te geven het op te lossen.
Goedemorgen, mij het zelfde overkomen, met gevolg geen telefoon meer, terwijl ik een bevestiging had gehad van de annulering bij voordeelregeling, ik laat me niet chanteren en ga aangifte doen.

Sta ook in het bel me niet register? Het is de wereld op zijn kop.

Reageer