Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Sticky

Past mijn pakket eigenlijk wel bij mijn situatie? En betaal ik niet te veel?


Reputatie 5
  • KPN Moderator
  • 489 reacties
Een bekende en misschien wel terechte instelling onder ondernemers op het gebied van telecom zaken is: ‘Als het allemaal werkt, is het goed’. Natuurlijk is het belangrijkste dat alles werkt en uw bedrijf bereikbaar is voor klanten. Echter veranderen de technieken en mogelijkheden in de telecom wereld snel en zijn er veel verschillende opties voor ondernemers.

De ondernemer duikt doorgaans pas zelf in zijn telecom oplossing als er sprake is van een nieuwe situatie of op het moment dat er iets in de bereikbaarheid misgaat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een verhuizing, een wegvallende internetverbinding of zelfs een storing. Een gemiste kans vinden wij bij KPN! Door ontwikkelingen in de telecom wereld zijn er door de jaren heen nieuwe mogelijkheden ontstaan en vinden er verschuivingen plaats in de technieken. Een goed voorbeeld van een nieuwe techniek is VOIP (Voice over IP), oftewel bellen via het internet. Door deze nieuwe techniek zijn grote investeringen in bijvoorbeeld bedrijfscentrales inclusief onderhoud niet meer noodzakelijk. Bij een VOIP pakket werken we namelijk met een ‘online’ bedrijfscentrale met alle mogelijkheden van dien. Met een VOIP oplossing bent u als ondernemer dus fit for the future én hoeft u minder te investeren in uw apparatuur.

Signalen dat uw pakket rijp is voor een upgrade:

  • Losse facturen voor telefonie, internet en ICT
  • Dure en oude ISDN bedrijfscentrales
  • Fysieke mailserver op locatie
  • Mobiele en vaste aansluitingen staan volledig los van elkaar
De meest besproken telecom ontwikkeling op dit moment is het uitfaseren van ISDN. In 2019 gaan deze aansluitingen er helemaal uit en ook al is 2019 nog ver weg, is het zaak om hier goed op voorbereid te zijn. Daarbij is het wel zo verstandig om direct uw gehele situatie op het gebied van telecom en ICT door te nemen, zodat we voor u een totaaloplossing kunnen realiseren waarmee u de komende jaren weer vooruit kunt.

Cloud

Tot slot mogen we natuurlijk het ‘werken in de cloud’ niet vergeten. Een trend die al langer gaande is waarbij de overstap al regelmatig wordt gemaakt, maar waar veel ondernemers ook nog huiverig voor zijn. Naast het bellen via VOIP is dit de meest ingrijpende verandering voor een ondernemer. Echter biedt het werken in de Cloud juist veel kansen op het gebied van veiligheid, samenwerken en online zaken doen. Bij deze onderwerpen moet u denken aan beveiliging van uw apparaten, veiligheid van uw bestanden/documenten, het delen van bestanden, beheer van uw mailboxen en agenda’s, zichtbaarheid op het internet, etc. Denkt u eens na over de volgende vragen in uw huidige situatie:
  • Ben ik mijn bestanden kwijt als er brand uit zou breken en mijn pand met alle apparatuur verloren gaat?
  • Kan ik onderweg ook alle Office applicaties gebruiken?
  • Is mijn beveiligingssoftware altijd up-to-date?

Het werken in de cloud zorgt voor flexibele kosten, minder investeringen in hardware (zoals een fysieke mailserver), altijd en overal toegang tot uw bestanden en mail en gemakkelijk op- en af te schalen.

Bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw situatie? Reageer op dit topic en wij nemen uw situatie door en doen advies over een toekomstgerichte VOIP en Cloud oplossing!

Handige links:
- VOIP: "Bellen over internet? Ik vertrouw het niet"
- Cloud: Ontdek Office 365
- Cloud Delen en samenwerken met OneDrive
- Forum: Introductie het zakelijk forum KPN
- Forum: Indexpagina Blogs & Artikelen

0 reacties

Geen reactie

Reageer