Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Vraag

Via Gmail geen berichten meer verzenden


Sinds twee weken lukt het niet om via mijn telefoon, wel andere apparaten, email te verzenden. Alle instellingen gecontroleerd, ook met KPN helpdesk. Wel lukt het via een niet beveiligde poort een mail te versturen. Wat is er veranderd en hoe kan ik het verhelpen?

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi @AndrévP, welkom op het zakelijke forum van KPN
Lastig dat het niet meer lukt om email te versturen via mobiel, al helemaal als het op de rest nog wel werkt! Maakt u gebruik van de KPN mailserver of van die van Gmail? Mijn persoonlijk advies zou zijn om in geval van een Gmail adres ook de mailserver van Gmail te gebruiken om conflicten of problemen met instellingen te voorkomen. Op een Android en zowel iPhone toestel kunt u ook gebruik maken van de Gmail app uit de App store.
Ik verneem graag uw aanvulling zodat we mee kunnen denken over de oorzaak en oplossing 😊
Hoi Tim,
Ik dacht omdat ik via KPN mijn mailadres heb ook alle instellingen daarvan moet gebruiken.
Ik maak gebruik van kpnmailserver. Eigenlijk wil ik dat behouden.
Kan ik dan beter een andere app gebruiken?

Groeten André

NB:
1. Het vreemde is dat enkele weken terug alles wel werkte.
2. Mijn inbox via Kpnmailserver werkt wel.
3. Via welk mailadres wordt dan verstuurd?
Reputatie 7
Badge +11
Hi @AndrévP,

Sorry voor mijn late reactie, afgelopen dagen was het een beetje druk! 😱

De centrale vraag in deze situatie is vermoedelijk: wat is uw e-mailadres die u gebruikt?
- Als het een @gmail.com adres betreft, dan kunt u het beste de uitgaande server van Gmail gebruiken.
- Als het gaat om een (particulier) e-mailadres van KPN, gebruikt u de kpnmail.nl server instellingen
- Als u een eigen domeinnaam hebt en Exchange Online als maildienst van KPN af neemt, dient u de serverinstellingen van Microsoft te gebruiken. (smtp.office365.com)

Ik zie dat u een @kpnmail.nl mailadres gebruikt op het forum, gaat het om dat mailadres? Als u kpnmail gebruik in combinatie met gmail, zou het kunnen dat u in gmail de smtp server opnieuw moet instellen. De smtp server van kpnmail is beveiligd en gebruikt aanmeldverificatie. De instellingen kunt u op de website van KPN vinden.

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Hopelijk lukt het hiermee! Ik verneem graag uw bericht 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Andre,

Ik vroeg mij af of het probleem inmiddels verholpen is, zo niet - dan horen wij het graag 🙂

Reageer