Vraag

Afwisselend HTTP-fout 500 - Interne serverfout via thuisnetwerk (WiFi) en 4G.

  • 26 August 2018
  • 22 reacties
  • 437 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoi,

Ik krijg sinds een dag of twee (eerder heb ik het niet gemerkt, dus kan langer zijn) een HTTP-fout 500 - Interne serverfout als ik mijn eigen WordPress site bezoek. De hosting en het domeinnaam zijn bij jullie geregeld. Ik kan de site niet zien (blanco pagina) en ik kan ook niet inloggen via sitenaam.nl/wp-admin/

Dit komt vaker voor via mijn thuisnetwerk over de Wifi, en iets minder vaak bij gebruik van 4G. Ik heb dus wel een paar keer de site kunnen bereiken in deze twee dagen. Alle andere websites kan ik normaal bereiken, behalve mijn zelfgemaakte.
Dit heb ik getest met mijn PC, mijn GSM, GSM van vriendin, waarbij het bij elk toestel voorkomt. Mijn Ouders van een kilometer verder kunnen site wel benaderen en mijn zusje die tientallen kilometers verder woont ook. Ik moet er wel bij vermelden dat ik thuis een internetaansluiting van Telfort (KPN) heb en de mobiele abbo's hier thuis zijn ook van Telfort. Ik heb niet recent een update van WordPress of van plugins gehad, ook geen nieuwe plugins geïnstalleerd.

Wordt ik geblocked ofzo door een white- of blacklist?

Ik kan wel via FTP de bestanden benaderen en ook kom ik nog gewoon in de Cloudservice Portal.

Hopelijk kunnen jullie iets vinden of me verder helpen?

Groet Henk

22 reacties

Ik heb hetzelfde, de site is wisselend wél en niet bereikbaar , ook het wp-admin deel niet.
Ook al eigen topic geopend, ik had deze niet gezien.
Erg lastig omdat de site gebruikt wordt door klanten om afspraken te boeken, mijn vriendin mist nu inkomsten omdat ze online niet bereikbaar is.

Beste KPN, willen jullie svp uitzoeken wat er aan de hand is en deze storing oplossen ?

De storing is sinds dit weekend, er zijn geen updates van WP, plugins geweest of nieuwe plugins geïnstalleerd, de oorzaak ligt dus niet aan de content van de website.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Henkie en @Ron50,

Het afgelopen weekend waren er inderdaad meerdere mensen die hier last van hadden. Wat is de website waarmee jullie problemen ervaren? Dan ga ik dit doorgeven aan mijn collega's zodat zij kunnen onderzoeken wat het probleem veroorzaakt.
@Rashid Dankjewel, in mijn geval gaat het om www.inbalansbiancakroeze.nl

groetjes,
Ron
Reputatie 2
Badge
@Rashid
Het probleem is nog steeds aanwezig merk ik zojuist. Bij IE en Firefox en Android browser op Samsung.
Bij mij gaat het om de volgende site.


Site is nog niet geopend voor boekingen, maar zodra dit wel is zou huidig probleem een financiële domper zijn!

Bedankt alvast,
Mvg Henk

@Ron50 Blij dat ik niet de enige ben! Het is nogal een rare storing!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het sturen van uw domeinnaam @Ron50 en @Henkie . Ik heb het meteen voor jullie doorgegeven. Mijn collega's gaan onderzoeken wat er speelt. Zodra ik een terugkoppeling krijg laat ik het weten.
Reputatie 2
Badge
Ook even de opgegeven site van @Ron50 getest. Daar krijg ik ook een blanco pagina!
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Henkie en @Ron50,

Ik heb zojuist terugkoppeling gekregen van mijn collega's. Het probleem met het bereiken van de domeinen zou inmiddels opgelost moeten zijn. Willen jullie dit testen en bevestigen? Mochten er nog steeds problemen zijn, zal ik mijn collega's weer ervoor aansturen.
Hallo @Rashid ,

Bij mij lijkt alles het inderdaad weer te doen. Dankjewel.
Reputatie 2
Badge
Hoi @Rashid

Het lijkt erop dat het weer goed werkt. Wat was nou het probleem? (we zitten hier om te leren 🤓 )

Ik hou het aankomende dagen in de gaten of alles blijft werken zoals het hoort.
Bedankt! Gr Henk
Reputatie 2
Badge
@Rashid

En ze liggen er weer uit, zowel mijn site als de site van @Ron50 zijn niet te benaderen via thuisnetwerk of via 4G! In eerste instantie lukte het niet via thuisnetwerk en wel wel via 4G, maar 10 minuten later was het via 4G ook niet meer mogelijk!

Dit is echt een probleem. Ik moet dadelijk wel een toegankelijke site hebben. Kan KPN mij een goede hosting voor WordPress bieden of is het verstandiger verder te kijken? Ik ben een maand of 4 geleden als leek begonnen met het ontwikkelen van een eigen site. Mijn gedachte was toentertijd; KPN heeft een groot deel van het netwerk in Nederland in handen, is een reus wat dat betreft, dus als ik ergens start kan ik dat beter bij hen doen...... we zullen het zien?

Mvg Henk

Edit:
10 minuten later is het andersom, wel via thuisnetwerk en niet via 4G enzovoorts.....
Ik hoorde vanochtend dat mijn site ook voor iemand onbereikbaar was weer......dit is echt heel lastig, mijn vriendin is een kleine zzp-er en online beschikbaarheid is voor haar van groot belang.

En nu : 08:59: weer onbereikbaar.....zowel frontend als wp admin kant.
Reputatie 5
Badge +10
Goedemorgen @Henkie en @Ron50,

Wat vreemd dat jullie problemen ervaren. Ik kan de website www.hotelnouvelle.nl en www.inbalansbiancakroeze.nl wel bereiken. Hebben jullie het al via een andere browser geprobeerd of eventueel via mobiel?

@Henkie Vooralsnog heb ik geen terugkoppeling gekregen over de oorzaak van het probleem. Ik verwacht vandaag terugkoppeling daarover te krijgen en dan laat ik het je graag weten 🙂 .
@Rashid : het is ook niet continue..... dat jij de site nu wel kan bereiken zegt niets , over een half uur kan het weer anders zijn. Ik heb met diverse browsers, en met mobiel geprobeerd.

Wil je svp graag de technische mensen aan jullie backend hier weer naar laten kijken ? Blijkbaar hebben ze gisteren een issue gevonden en daar een tijdelijke oplossing voor gevonden maar een permanente oplossing zou fijner zijn 🙂
Nu , 11:58 , totaal onbereikbaar, zowel via mobiel als bedraad netwerk....., zowel via wifi als 4G.....

En hetzelfde geldt voor de site van @Henkie
Reputatie 5
Badge +10
Inmiddels heb ik de Cloud specialisten weer ingeschakeld @Ron50 en @Henkie en verzocht om met een permanente oplossing te komen.

Inhoudelijk kan ik niet veel vertellen omdat mijn kennis niet voldoende is. De specialisten gaan ermee aan de slag en zodra ik een terugkoppeling krijg laat ik het jullie weten.
Reputatie 5
Badge +10
Beste @Henkie en @Ron50,

Zoals beloofd heb ik een update!

Ik heb zojuist overleg gehad met een van de specialisten. Van wat ik heb begrepen is het een ingewikkeld probleem dat de wel en niet bereikbaarheid van de websites veroorzaakt. Momenteel verschilt het per PC, IP ades en mobiel of de websites bereikbaar zijn. Het vermoeden is dat er een NODE stuk is. Het onderzoek naar een permanente oplossing is nog bezig.

Morgen ben ik niet aanwezig waardoor ik dus niet in de gelegenheid zal zijn om jullie vragen te beantwoorden. Mocht je toch graag een update willen omtrent de voortgang kun je bellen naar 0800-0410 (Cloud afdeling). Het referentienummer van de ticket stuur ik in een privé bericht naar jullie.
Reputatie 2
Badge
Zit nu voor paar dagen in Duitsland, vanuit hier werkt het ook niet via mobiele netwerk!



De site staat nu nog on hold, maar als het dadelijk moet draaien moet ik er vanuit kunnen gaan dat het ook werkt.
Reputatie 5
Badge +10
Hi @Henkie en @Ron50,

Vanmorgen heb ik het verlossende woord ontvangen van de specialisten. Het probleem is gevonden en zou nu opgelost moeten zijn. Het probleem zat bij ons in de server. Van wat ik heb begrepen lag het aan de "memory limit", deze was bereikt.

Ik ben erg benieuwd of jullie nu nog problemen ervaren?
Hoi @Rashid , tot nu toe gaat het vandaag goed maar ik hou het een paar dagen in de gaten.
Thanks voor de update!
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan @Ron50! Ik vertrouw erop dat het probleem nu volledig is opgelost. Mocht je toch nog problemen ervaren laat het mij dan weten.
Reputatie 2
Badge
@Rashid

Vooralsnog lijkt het te werken! Thanks.
(nu weer een ander probleem zien op te lossen (ander topic)

Gr Henk
Reputatie 5
Badge +10
Graag gedaan @Henkie! Ik zie dat je inmiddels op weg bent geholpen in het topic PHP versie wijzigen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Reageer