Al maanden draaien er verschillende mailscripts op onze bedrijfswebsite die prima werkten. Ineens hielden ze er allen afgelopen maandag allen mee op. De scripts verzenden een email met websresponse. Op de helpdesk ontkent men dat er iets fout is aan de hosting kant van KPN. We hebben onze website even op een tijdelijke andere host gezet en daar mailt php alles prima.....
Het verschil dat ik in phpinfo (); zie tussen KPN-hosting en da andere host is:
KPN: sendmail_path no value
Andere host: sendmail_path /usr/sbin/sendmail -t -i
Is dat het probleem...?
Beste antwoord door Tim
Beste Ed1966,
Het probleem is opgelost op 28-06! De terugkoppeling van de leverancier:
"Main reason of the email delay was a problem with SPAM. The used mail relay didn't discriminate, so when a SPAM round was detected, the mail relay shut down all the mail transport.
What we have done is implement a filter in the mail relay that avoids this situation in the future. The mail relay will only filter the SPAM IP and not the platform completely"
Inderdaad ben ik vrij kort door de bocht gegaan met mijn opmerking over de aansprakelijkheid. Het is ook niet dat ik u klacht afwijs, persoonlijk ben ik het met u eens. KPN heeft het probleem niet tijdig erkent waardoor u kosten heeft gemaakt. Daarom is een tegemoetkoming in deze kosten absoluut iets waar wij aan moeten meewerken. Om terug te komen op uw klacht, deze heb ik zojuist doorgezet naar een klachtbehandelaar. Binnen 10 werkdagen neemt mijn collega contact met u op om te kijken naar een tegemoetkoming voor de ondervonden schade. De klacht staat bij ons geregistreerd met nummer 1-49322314132.
Als u vragen hebt, verneem ik graag uw reactie.
Bekijk origineel
Het probleem is opgelost op 28-06! De terugkoppeling van de leverancier:
"Main reason of the email delay was a problem with SPAM. The used mail relay didn't discriminate, so when a SPAM round was detected, the mail relay shut down all the mail transport.
What we have done is implement a filter in the mail relay that avoids this situation in the future. The mail relay will only filter the SPAM IP and not the platform completely"
Inderdaad ben ik vrij kort door de bocht gegaan met mijn opmerking over de aansprakelijkheid. Het is ook niet dat ik u klacht afwijs, persoonlijk ben ik het met u eens. KPN heeft het probleem niet tijdig erkent waardoor u kosten heeft gemaakt. Daarom is een tegemoetkoming in deze kosten absoluut iets waar wij aan moeten meewerken. Om terug te komen op uw klacht, deze heb ik zojuist doorgezet naar een klachtbehandelaar. Binnen 10 werkdagen neemt mijn collega contact met u op om te kijken naar een tegemoetkoming voor de ondervonden schade. De klacht staat bij ons geregistreerd met nummer 1-49322314132.
Als u vragen hebt, verneem ik graag uw reactie.