Vraag

Cname problemen

  • 4 april 2019
  • 2 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo Allemaal,

Wij hebben een "nieuwe" site gebouwd voor Duitsland en we gebruiken daarvoor Shopify, onze .nl site was een kopie
van het hoofdkantoor en was geïnstalleerd door een derde partij. Omdat er geen contact meer is met de derde partij
hebben we zelf het voortouw genomen en zijn redelijk ver gekomen en de site is zichtbaar. We hebben de DNS records
aangepast en de site draait, maar we hebben geen Cname ingevuld, we hebben wel hier op het forum naar de diverse
topics gekeken maar werden er niet veel wijzer van. Is er iemand die in goed Nederlands uit kan leggen hoe we nu achter
de Cname kunnen komen ? we hebben gekeken in de dns records van de .nl site maar daar willen we niet teveel mee
experimenteren met het oog op conflicten / crashen van de website(s), Ook het topic van Shopify biedt geen uitkomst want als ik dat mag geloven zou onze .nl website niet eens kunnen draaien volgens de instelling die ze daar aangeven.
Help

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @Eelco de Vries,

Welkom op het zakelijk forum van KPN! Ik ben even op onderzoek gegaan en zie dat u nog geen Cname records hebt toegevoegd. Dat kunt u op een eenvoudige wijze doen.

Stap 1. Inloggen MijnKPN Zelfservice Cloud
Stap 2. Selecteer bovenaan bij 'Abonnement' de juiste abonnement in het dropdownmenu
Stap 3. Klink in het kopje 'Domeinen' op alle domeinen
Stap 4. Klik op de domeinnaam waarvoor u een Cname record wil aanmaken
Stap 5. Klik op DNS
Stap 6. Klik op DNS Records
Stap 7. Klik op Nieuw DNS Record toevoegen
Stap 8. Selecteer in het dropdownmenu naast 'DNS recordtype' voor Cname en vul de overige gegevens in

Ik hoop u hiermee op weg te hebben geholpen. Mocht u nog andere vragen hebben, stel ze gerust 🙂
Rashid,

Dank je voor je antwoord, deze stappen waren mij bekend. Het probleem zit hem in de benaming die ik dien te
gebruiken, ik heb diverse benamingen geprobeerd ( al dan niet met professionele ondersteuning van Shopify )
en ook gekeken naar de andere website waar het al ingevuld is ( door een derde partij waar geen communicatie meer mee is )
maar niks lijkt te werken, ook de uitleg van Shopify is nagenoeg Nihil. Waar ik naar op zoek ben is dus de te gebruiken naam
die wel werkt. Ik ben er nog steeds niet achter ( of het is me gewoon niet duidelijk ) wat er ingevuld dient te worden en of
dit een vaste waarde dient te zijn, of dat dit open staat voor interpretatie etc.

Reageer