Vraag

Controle

  • 7 November 2015
  • 7 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo Tim en collega's,

Kunnen jullie nog eens kijken wat er allemaal fout staat ingesteld op mijn PEM?

groeten,

Rob

7 reacties

Hallo,

Weten wat de pem server van KPN wel of niet heeft als bestaand database activerings-regel is

voor een websiteeigenaar vaak een raadsel. Of een database überhaupt op zich kan werken is

ook niet echt te controleren.................

Het lijkt wel of KPN servers een eigen leventje leiden. Is een database ook helemaal van het 

pem-gebeuren te verwijderen? Te vernietigen?

groeten,

Rob

Begro BV
Geachte,

Hoe kan ik onderstaande veranderen?

Resultaat installatie Parallels Plesk SiteBuilder
Parallels Plesk SiteBuilder is niet gepland voor de installatie. Neem contact op met uw verkoper om dit probleem op te lossen.

groeten,

Rob

Begro
Verhuizing naar een nieuw platform. Bijn KPN doen ze dat niet met per abonnement met databases, 

ze maken gewoon een nieuw abonnementsnummer aan en laten de domenen leeg zonder de inhoud

op het nieuwe platform staan. Wel wordt dit direkt bereikbaar op het internet.

Zoek het dan maar verder zelf uit. Dit is dus niet te doen, zelf voor de goed bedoelde helpers bij

KPN niet. Dan maar maanden wachten op de daadwerkelijke overzetting.

Maar hopen dat ze bij de overzetting een voorheen werkende website in takt niet geheel met

datadase en oud abonnements-nummer naar de prullenmand verhuizen.

Het is nog een onderontwikkeld geheel. Wanneer komt de totaal-oplossing voor ieder bestaande

website.

[spoiler]:(:@ [/spoiler]
Goedemorgen Rob, de Parallels Plesk Sitebuilder is op dit moment uitgeschakeld. Deze applicatie wordt niet meer ondersteund en bijgewerkt door de ontwikkelaar. Daar heeft KPN helaas geen invloed op en KPN heeft Sitebuilder dan ook wegens beveiligingsredenen moeten uitschakelen om eventueel misbruik te voorkomen. Alle accounts die nog op de pem.kpn.net omgeving zitten, worden voor einde van dit jaar overgezet naar een nieuw platform, waar u gebruik kunt maken van Parallels Presence Sitebuilder (cp.online.kpn.com). Indien u liever niet wenst te wachten, kan ik een verzoek voor u indienen om vervroegd overgezet te worden. Wilt u mij in een privébericht, uw postcode/huisnummer, naam van contractant en bedrijf en uw domeinnaam toezenden? Ik kom dan zo snel mogelijk bij u terug met een reactie.
Bedankt voor uw gegevens, Rob. Ik heb het verzoek tot overzetting, namens u, zojuist gedaan. Nadat dit gereed is kunt u van de nieuwe variant van Sitebuilder gebruik gaan maken. Let wel: aan uw bestaande website kan ik niets veranderen. Hiermee dient u zelf aan de slag te gaan, of u kunt de hulp van een derde partij inschakelen. Ik hoop u hiermee voldoende van dienst geweest te zijn.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Rob ( 
  •  ),

    Graag helder ik een aantal van uw punten op.

    KPN is alleen een leverancier van hosting middelen en u bent verder inhoudelijk op uzelf gewezen. KPN biedt geen inhoudelijke ondersteuning bij het configureren en ontwikkelen van uw website. Dat er applicaties worden geleverd is een voordeel maar geen contractuele verplichting.

    Dat u nog op het oude hosting platform zit is inderdaad behoorlijke pech en KPN is er absoluut schuldig aan de migraties niet tijdig afgerond te hebben. Met als gevolg dat het platform geen updates meer ontvangt en zoals Raul heeft uitgelegd nu ook geen one-click-installation content manager meer beschikbaar heeft. Uw losse domeinnaam abonnementen zijn al wel automatisch gemigreerd naar het nieuwe platform met behoud van de instellingen en configuratie, daar is het migratie project juist voor ingeregeld. Dit zou geen problemen hebben mogen veroorzaken.

    In ons eerder contact zijn we erachter gekomen dat uw hosting abonnement in quarantaine is gezet in verband met schadelijke bestanden waar meldingen over binnen zijn gekomen. Dit is het moment geweest waar het fout is gegaan. Enkele bestanden die kritiek waren voor uw website zijn verplaatst naar een verborgen map en vorige week volledig verwijderd.

    Mijn collega Raul heeft aangegeven uw account over te laten zetten naar het nieuwe platform. Wanneer dit gereed is, kunt u aan de slag gaan met de beschikbare documentatie en handleidingen. Al uw gegevens worden overgezet, echter zal dit uw website niet gaan herstellen. Indien u geen offline backup heeft, kan dit erg lastig gaan worden, zelfs voor de gevorderde website ontwikkelaar.

    Uiteraard blijven ik en mijn collega's u graag helpen in de toekomst. Ook bij vragen buiten ondersteuningsvoorwaarden doen wij onze best om u te helpen! :D
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Controle/m-p/5001#M592Beste Rob ( https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1207 ),

    Graag helder ik een aantal van uw punten op.

    KPN is alleen een leverancier van hosting middelen en u bent verder inhoudelijk op uzelf gewezen. KPN biedt geen inhoudelijke ondersteuning bij het configureren en ontwikkelen van uw website. Dat er applicaties worden geleverd is een voordeel maar geen contractuele verplichting.

    Dat u nog op het oude hosting platform zit is inderdaad behoorlijke pech en KPN is er absoluut schuldig aan de migraties niet tijdig afgerond te hebben. Met als gevolg dat het platform geen updates meer ontvangt en zoals Raul heeft uitgelegd nu ook geen one-click-installation content manager meer beschikbaar heeft. Uw losse domeinnaam abonnementen zijn al wel automatisch gemigreerd naar het nieuwe platform met behoud van de instellingen en configuratie, daar is het migratie project juist voor ingeregeld. Dit zou geen problemen hebben mogen veroorzaken.

    In ons eerder contact zijn we erachter gekomen dat uw hosting abonnement in quarantaine is gezet in verband met schadelijke bestanden waar meldingen over binnen zijn gekomen. Dit is het moment geweest waar het fout is gegaan. Enkele bestanden die kritiek waren voor uw website zijn verplaatst naar een verborgen map en vorige week volledig verwijderd.

    Mijn collega Raul heeft aangegeven uw account over te laten zetten naar het nieuwe platform. Wanneer dit gereed is, kunt u aan de slag gaan met de beschikbare documentatie en handleidingen. Al uw gegevens worden overgezet, echter zal dit uw website niet gaan herstellen. Indien u geen offline backup heeft, kan dit erg lastig gaan worden, zelfs voor de gevorderde website ontwikkelaar.

    Uiteraard blijven ik en mijn collega's u graag helpen in de toekomst. Ook bij vragen buiten ondersteuningsvoorwaarden doen wij onze best om u te helpen! Smiley Vrolijk

     Raul en Tim,

    Bedankt. Ik maak graag van jullie diensten gebruik en ook al benoem ik zaken wel eens ongelukkig, het is nooit persoonlijk bedoeld.

    Hoop inderdaad aan de slag te kunnen met de nieuwe diensten die worden aangeboden. Dus in principe zijn de schadelijk bestanden

    nu verwijderd. Mooi. Ik zal in ieder geval up to date software gaan gebruiken, indien ik weet hoe of wat nodig is.

    groeten,

    Rob;)

    Reageer