Beantwoord

DNS doorverwijzen

  • 13 March 2015
  • 5 reacties
  • 825 keer bekeken

Badge
We willen graag dat ons domein doorverwijst naar onze nieuwe website. Bij andere domeinen bij andere providers was dat met 3 eenvoudige klikken geregeld door een FWD in te stellen bij de DNS. Bij KPN is daar überhaupt geen optie voor? ik kan alleen kiezen uit andere "extensies" (CNAME, A, NS etc). Hoe kan ik de doorverwijzing instellen?
icon

Beste antwoord door Tim 13 March 2015, 15:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo geannewelles,

Bij KPN is het zeker ook erg eenvoudig om een forwarding in te stellen op een domeinnaam. Echter bieden we tevens nog veel meer mogelijkheden om dit te realiseren.

De stappen hiervoor staan beschreven in de http://www.kpn.com/ss/Satellite/dz1wEum2JwLKx3tkpQJedMN3mGDGRyaW3mXAsW3N4ku0B_vr5mhBC8AjSOhKYlYXyZ/MungoBlobs/attachment/HandleidingDomeinnaamOnline.pdf" target="_blank op pagina 8. "Frame Forwarding" is de populairste optie, hiermee blijft de domeinnaam die u bij KPN hebt in de adresbalk staan.

Laat u aan ons weten of het is gelukt?
Badge
het forwarden instellen lukt, maar werkt niet. Ik heb overigens een zeer verouderde interface als ik inlog, misschien dat het daarom ook fout gaat, want nadat ik alles heb ingesteld staat er nu "nee" onder het kopje "in sync" en krijg ik op het domein nu een domain default page van parallels operations.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo geannewelles,

Dan was ik dus net wat te snel met het markeren van een oplossing! :S

Bedankt voor het maken van de schermafbeelding. Ik zie dat u nog op het oudere plaform zit, hiervoor heb ik helaas even geen handleiding kunnen vinden. Het domein verwijst momenteel door naar "http://www.hollandfelt.nl/nl/", is dat ook de bedoeling of betreft dit nog een oude instelling?

Wanneer u een wijziging aanbrengt, kan het tot 4 uur duren voordat deze overal in Nederland aangepast is. Wereldwijd kan het tot 24 uur duren.
Badge
Hallo Tim,

Ja dat is de juiste website waar hij naartoe zou moeten verwijzen. Ik zal het maandag weer proberen, kijken of hij dan wel goed doorverwijst.
Reputatie 7
Badge +11
Dag geannewelles,

Dat is dan positief nieuws! Uw webbrowser heeft mogelijk de oude gegevens nog in het cache geheugen staan. Vermoedelijk als u het probeert met een andere webbrowser of ander apparaat, werkt de domeinnaam wel!

PS. bij mij werkt het al.

Ik wens u alvast een fijn weekend toe 😃

Reageer