Vraag

DNS instellingen voor Shopify aanpassen

  • 2 September 2017
  • 7 reacties
  • 649 keer bekeken

Dag,

Ik probeer mijn domeinnaam te connecten met Shopify, en daarvoor moet ik de CNAME vinden en aanpassen. Nu zie ik echter twee CNAME records staan, en het is mij ook niet duidelijk wat ik daar precies in moet aanpassen. Wat moet ik doen?!

Zie bijlage, en hier de instructies van Shopify: https://help.shopify.com/manual/domains/connecting-existing-domains/setting-up-your-domain#set-up-your-existing-domain-to-connect-to-shopify.

Overigens staat er ook dat je je A Record moet aanpassen. Aangezien die er niet tussen stond heb ik die toegevoegd. Is dit de juiste manier?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Sanne, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Ik heb aan de hand van de instructies op de website een CNAME-record voor je aangemaakt. Ook heb ik de A-record van een *(catch-all) veranderd naar een gewone A-record zonder toevoeging naar de opgegeven IP-adres. Is het zo in orde?

In de bijlage zie je waar de CNAME op de Zelfserviceportaal staat.
Goedemiddag Mohammad,

Veel dank voor het aanmaken van de records. Ik heb deze echter geverifieerd en de CNAME lijkt het niet te doen. Zie bijlage voor een screenshot van dit resultaat. Kan dit een resultaat zijn van het feit dat er nu vier CNAME records in mijn DNS records staan?
Reputatie 5
Badge +5
Dat kan goed zijn hoor Sanne, je server zit in Canada en het kan tot 48 uur duren voor dat het geüpdatet is. Meestal gaat het binnen een paar uur, maar je moet nog even geduld hebben. Ik heb het net via mxtoolbox.com gecheckt en de CNAME klopt. Dus nog even wachten tot alle DNS-servers het up-to-date zijn. 😄
Dag Mohammad, ik heb een aantal dagen gewacht maar geen succes: de CNAME geeft nog steeds een foutmelding. Kun je me nog helpen?
Reputatie 5
Badge +5
Hi Sanne,

Ik heb zojuist op MXToolbox gecheckt en de CNAME klopt gewoon.
Toch zie ik dit als ik naar het domein ga:



En bij verificatie geeft 'ie nog steeds een foutmelding (zie bijlage).
Reputatie 5
Badge +5
Dat is best gek Sanne. Zoals je kunt zien bij MXToolbox staat vanuit KPN alles goed, anders zouden zij het ook niet kunnen vinden. Als je naar www.wearekushi.com gaat wordt je doorverwezen, dus dat gaat goed. Ik zou bij Shopify navraag doen over wat er mis gaat. je kunt gewoon aantonen dat alles goed staat. Ik heb ook de trace nagetrokken voor je. Deze stuur ik je in een privébericht.

Reageer