Beantwoord

DNS probleem?

  • 28 November 2015
  • 8 reacties
  • 449 keer bekeken

Onze website is bereikbaar via http://d229675.pem.kpn.net

Wij hebben al jaren een domein http://www.thehawks.nl dat verwijst naar http://d229675.pem.kpn.net

Sinds gisteren is onze site niet meer bereikbaar via http://www.thehawks.nl, maar alleen via http://d229675.pem.kpn.net

De index.php via www.thehawks.nl werkt niet

Via ftp.thehawks.nl is onze webruimte bereikbaar om bestanden te beheren.  Als ik daar een bestand aanpas (readme.html) dan wordt de aanpassing zichtbaar op http://d229675.pem.kpn.net/readme.html, maar niet op http://www.thehawks.nl/readme.html. Daar wordt een oude versie van readme.html zichtbaar. Blijkbaar worden niet dezelfde webbestanden aangeroepen????? Is er ergens een cache of backup of iets dergelijks actief?

Ik denk nu dat er een redirect of DNS probleem is, ik krijg alleen niet helder waar het probleem zit.

Onderstaand een overzicht van DNS instellingen, allen staan actief. Pingen van de verschillende locaties levert

http://www.thehawks.nl 213.75.21.22

http://d229675.pem.kpn.net 213.75.22.58

ftp://ftp.thehawks.nl 213.75.21.16

Dan lijken de DNS entries me toch goed te staan?

2015-11-28 08_51_56-Software Online Control Panel.png

Graag hoor ik een reactie want ik zit met mn handen in het haar. Ik snap werkelijk niet welke weblocatie wordt aangeroepen via www.thehawks.nl en hoe ik dit naar de juiste weblocatie krijg doorgezet.

Mvg

Geert Laurijssens
icon

Beste antwoord door Tim 30 November 2015, 11:51

Bekijk origineel

8 reacties

Onderstaand nog een schermprint van de webhosting instellingen, dat is eventueel ook van belang.

2015-11-28 09_00_06-Software Online Control Panel.png
Reputatie 7
Badge +11
Beste Geert,

Welkom bij de Zakelijke Community van KPN! :D

Ik heb uw account opgezocht en zie dat deze op 10 november is gemigreerd naar het nieuwe platform. Het oude platform (pem.kpn.net) is niet meer actueel en wordt binnenkort verwijderd. U heeft toegang tot uw diensten via cp.online.kpn.com. Als het goed is bent u per e-mail geïnformeerd en heeft u nieuwe inloggegevens ontvangen. Voor de zekerheid stuur ik u een privébericht toe met uw gebruikersnaam, u kunt eventueel via de optie "wachtwoord vergeten" een nieuw wachwoord aanmaken.

Uw webhosting heeft door de migratie nieuwe nameservers en een nieuw IP-adres gekregen. Zodoende kijkt u via de domeinnaam op de nieuw webhosting diskspace en via het rechstreekse adres van de oude server op de oude diskspace.

Ik verneem graag uw reactie of u hiermee verder komt!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/DNS-probleem/m-p/5489#M744Beste Geert,

Welkom bij de Zakelijke Community van KPN! Smiley Vrolijk

Ik heb uw account opgezocht en zie dat deze op 10 november is gemigreerd naar het nieuwe platform. Het oude platform (pem.kpn.net) is niet meer actueel en wordt binnenkort verwijderd. U heeft toegang tot uw diensten via cp.online.kpn.com. Als het goed is bent u per e-mail geïnformeerd en heeft u nieuwe inloggegevens ontvangen. Voor de zekerheid stuur ik u een privébericht toe met uw gebruikersnaam, u kunt eventueel via de optie "wachtwoord vergeten" een nieuw wachwoord aanmaken.

Uw webhosting heeft door de migratie nieuwe nameservers en een nieuw IP-adres gekregen. Zodoende kijkt u via de domeinnaam op de nieuw webhosting diskspace en via het rechstreekse adres van de oude server op de oude diskspace.

Ik verneem graag uw reactie of u hiermee verder komt!

 Tim, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb helaas geen email van KPN ontvangen, ik was dus in het geheel niet op de hoohte van de aanpassingen. Ik heb wel een mail gehad voor de email aanpassingen, maar meer dus niet.

Ik ben inmiddels ingelogd in de nieuwe omgeving, kan alle info beheren, en kan bij mijn databases. Helemaal goed! Het enige wat niet werkt is bestandsbeheer op de nieuwe weblocatie. Ik kan wel bestanden downloaden, uploaden werkt niet. Niet via FTP en ook niet via de filemanager. Via FTP krijg ik de melding dat mn disk quota is exceeded. Ik kan echter niet zoals voorheen vinden welke (technische) diensten wij afnemen en wat de status is (bijv van het diskgebruik). Als we dit laatste puntje nog even kunnen tackelen ben ik er zeker van dat de site snel weer up and running is!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Geert,

Het kan kloppen dat uw disk quota is overschreden. Op het oude platform werd de diskspace nooit goed berrekend en kon deze overschreden worden. Op het nieuwe platform is dat niet meer mogelijk.

Kan het kloppen dat u inmiddels al wat bestanden heeft verwijderd? Ik kan namelijk zonder problemen een bestand uploaden. Uw website grootte is in totaal 172MB, ik heb niet de mogelijkheid om te zien hoe groot de database is, vermoedelijk is deze niet zo groot. De MB meter in de control panel werkt nog niet voor uw abonnement, daar wordt nog aan gewerkt.

Ik verneem graag van u of u verder weet te komen. Als er vragen zijn help ik natuurlijk graag!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/DNS-probleem/m-p/5508#M754Hallo Geert,

Het kan kloppen dat uw disk quota is overschreden. Op het oude platform werd de diskspace nooit goed berrekend en kon deze overschreden worden. Op het nieuwe platform is dat niet meer mogelijk.

Kan het kloppen dat u inmiddels al wat bestanden heeft verwijderd? Ik kan namelijk zonder problemen een bestand uploaden. Uw website grootte is in totaal 172MB, ik heb niet de mogelijkheid om te zien hoe groot de database is, vermoedelijk is deze niet zo groot. De MB meter in de control panel werkt nog niet voor uw abonnement, daar wordt nog aan gewerkt.

Ik verneem graag van u of u verder weet te komen. Als er vragen zijn help ik natuurlijk graag!

 Tim ik heb inderdaad wat bestanden verwijderd om te kunnen verifieren dat dit inderdaad het probleem is / was. Echter het is wel de bedoeling deze op termijn weer terug te plaatsen omdat deze gegevens geraadpleegd moeten kunnen blijven worden door de bezoekers van de site. Heb je enig zicht op de termijn waarop  de resource beschikbaarheid weer inzichtelijk kan worden gemaakt en of het dan mogelijk is de webruimte uit te breiden met die tool?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Geert,

Het is nog niet bekend wanneer het goed inzichtelijk wordt hoeveel van de diskspace in gebruik is. Wat ik altijd doe is even via FTP eigenschappen opvragen van de httpdocs map om te kijken hoe groot die is. Het is ook mogelijk om in de File Manager met rechts te klikken op HTTP en te kiezen voor "Get info", dan krijgt u ook de grootte te zien. U kunt extra diskspace bijkopen via Service-informatie -> Overzicht van abonnement. Er staat geen prijs bij, gek genoeg. Bij mijn weten kost extra diskspace 2,50 euro.
Tim, bedankt tot zover voor je moeite en alle info. Het heeft mij / ons goed geholpen.
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan, ik zie u graag weer op het forum wanneer u een vraag heeft!

Succes met de website. :D

Reageer