Beantwoord

DNS propagation probleem

  • 30 maart 2015
  • 5 reacties
  • 841 keer bekeken

Mijn KPN zakelijk internet aansluiting is vorige week geupgrade. Hierdoor heb ik een nieuw publiek internet adres (IP adres) gekregen.

Ik host een paar servers, webservers en mailserver en daarom moet ik nu mijn DNS aanpassen. De DNS voor mij domain namen worden bij KPN gehost.

Om mijn DNS aan te passen log ik in op https://pem.kpn.net/cp

Via deze protal heb ik de ip adressen aangepast. Dit kan ik ook controleren door het volgende te testen (onder linux): dig@ns1.pem.kpn.net mijndomein

Dit geeft het gewenst resultaat!

Het probleem is dat deze wijziging helemaal niet word bijgewerkt in enige andere DNS server op de wereld en ook niet bij KPN zelf.

Doe ik de volgende check, dig@ns17.kpn.net mijndomein , dan krijg ik nog steeds het oude IP adres.....dit is nu al bijna 48 uur het geval.

Ik weet dat DNS propagation lang kan duren voordat het over het hele internet is uitgerold....maar binnen de KPN DNS servers mag dit toch nooit zo lang duren?

Ik krijg ook sterk het vermoeden dat ik een oude prtal gebruik omdat de portal bij aktief abonnement aangeeft: EOL

Anyway.....waarom worden mijn DNS aanpassingen niet doorgevoerd??
icon

Beste antwoord door Tim 30 maart 2015, 12:10

Beste marcelk,



Gaat het hier toevallig om de domeinnaam van het e-mailadres waarmee u zich op het forum heeft geregistreerd? Deze heb ik namelijk opgezocht en dit abonnement is 11 februari naar een nieuw platform gemigreerd. Als dit de betreffende domeinnaam is, zou u moeten inloggen op de nieuwe omgeving: https://cp.online.kpn.com/single.html



Voor zover ik weet kunt u inloggen met dezelfde gebruikersnaam en het initiële wachtwoord (edit: nieuwe inloggegevens). Als het goed is zou u hier meer informatie over hebben ontvangen per e-mail.



Indien we het inderdaad over dezelfde domeinnaam hebben, worden de wijzigingen vermoedelijk om deze reden dan ook niet doorgevoerd. De domeinnaam staat nu op een ander platform welke via een andere control panel kan worden aangestuurd.



Ik hoor graag van u of mijn analyse correct is. Wanneer dit niet het geval is, zou u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank willen sturen met de juiste domeinnaam? 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste marcelk,

Gaat het hier toevallig om de domeinnaam van het e-mailadres waarmee u zich op het forum heeft geregistreerd? Deze heb ik namelijk opgezocht en dit abonnement is 11 februari naar een nieuw platform gemigreerd. Als dit de betreffende domeinnaam is, zou u moeten inloggen op de nieuwe omgeving: https://cp.online.kpn.com/single.html

Voor zover ik weet kunt u inloggen met dezelfde gebruikersnaam en het initiële wachtwoord (edit: nieuwe inloggegevens). Als het goed is zou u hier meer informatie over hebben ontvangen per e-mail.

Indien we het inderdaad over dezelfde domeinnaam hebben, worden de wijzigingen vermoedelijk om deze reden dan ook niet doorgevoerd. De domeinnaam staat nu op een ander platform welke via een andere control panel kan worden aangestuurd.

Ik hoor graag van u of mijn analyse correct is. Wanneer dit niet het geval is, zou u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank willen sturen met de juiste domeinnaam? 😉
OK, dat is duidelijk, ik heb mijn veanderingen in de oude portal gedaan.....ik wist niet dat er een nieuwe is......

anyway https://pem.kpn.net/cp is verouderd en word niet meer gebruikt

https://cp.online.kpn.com/single.html is de juiste portal...

Nu dient zich het volgende probleem aan...daar kan in niet inloggen, mijn username en password werken niet....en de `password vergeten` funktie zegt dat ie mij een email heeft gestuurd maar die ontvang ik nooit.

Daarom telefonisch contact opgenomen met de service desk, maar die kunnen daar weer niet bij, zij verwijzen naar de online chat op de website....prima....maar die is nu al een tijdje offline......

Gaat niet echt soepel dit.......

Marcel
Reputatie 7
Badge +11
Beste Marcel,

Dat gaat absoluut niet soepel. Ik zat mogelijk toch fout, ik zie dat u wel nieuwe inlog gegegevens heeft gekregen. Ik heb u daarover een privébericht gestuurd!

Ik verneem graag van u of het hiermee lukt!
Hi Tim,

Thanks...dat was de oplossing!

Met de nieuwe login heb ik mijn DNS waarden aan kunnen passen en ik heb inmiddels gezien dat die zie dit keer wel over internet propageren.....!

Top, bedankt,

Marcel
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Marcel,

Dat is fijn om te horen! Graag gedaan 😉

Reageer