Beantwoord

dns wijzigen

  • 1 August 2016
  • 37 reacties
  • 2480 keer bekeken

Goedemiddag, om een website te publiceren die gemaakt is met www.squarespace.com is t nodig om de DNS Records functies te wijzigen zoals de Cname. maar volgens mij kan dit niet bij bij de hosting van KPN of wel?
icon

Beste antwoord door Tim 2 August 2016, 11:38

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Ronald, ik dacht laat ik gelijk de records voor u toevoegen. ;)
Deze gegevens kunnen rustig openbaar staan. Iemand kan de gegevens namelijk opvragen door de DNS records uit te lezen op uw domeinnaam. Eventueel kan ik enkele gegevens voor u weg halen.

Ik heb de eerste CNAME record voor u gewijzigd en zal nu goed staan. Het systeem A record heb ik zojuist ook gedeactiveerd, zag dat ik die nog actief had laten staan.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Merijn,

Kan het kloppen dat je inmiddels verder bent gekomen? De DNS records staan volgens mij nu goed! 😀
Beste Lindsay,
Bedankt voor de extra check, fijn om te lezen dat alles goed staat
Hai Lindsay,

Fijn! Het werkt nog niet; de site kan nog niet geopend worden, omdat de server de url niet kan vinden (de A records worden nog niet gevonden). Het kan zijn dat dit even duurt (max. twee uur volgens mij), dus ik hou het in de gaten. Dank je wel alvast voor je hulp! Ik laat het je weten 🙂
Ha Tim,

Yes, bedankt! Blijkbaar moest ik in plaats van * helemaal niets invullen bij de A-records, toen werkte het.
Haha, nee, maar ik was nog wel bezig met het een en ander, dankjewel! Fijne middag nog!
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Ronald, welkom op het Zakelijk KPN Forum! Leuk dat u deze vraag hier stelt :)
Het is mogelijk om de DNS records te beheren. Dat kunt u doen in de zelf service omgeving voor Cloud diensten ( cp.online.kpn.com ).

Wanneer u ingelogd bent kunt u naar Uw domeinen -> DNS -> DNS Records:


Lukt het hiermee? Als u aanvullende vragen heeft over het instellen van DNS Records zie ik graag uw reactie.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Ronald,

Kreeg u een foutmelding bij het aanmaken van de DNS records? In de foutmelding staat meer uitleg over het probleem of de fout. Ik heb de records voor u aangemaakt! Hoor graag van u of het straks werkt (DNS records updaten kan enkele uren duren)..

Reputatie 7
Badge +11
Goed om te horen! Graag gedaan Ronald, altijd welkom op het forum 😉
Reputatie 7
Badge +11
Hi Merijn, wat een snelle reactie! Of was je net toevallig onderweg om te vertellen dat het gelukt is 😄
Veel succes met de website!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Wat grappig, ik heb u ooit eens telefonisch gesproken toen ik nog in het Cloud callcenter werkte. Kleine wereld!:D Van harte welkom op het Zakelijk KPN Forum!

De automatische A records staan inderdaad op inactief, daar ligt het niet aan. Die staan daar rustig te slapen en doen geen vlieg kwaad. Wat ik wel zie is het volgende:

Er zijn 4 (handmatig aangemaakte) 'catch all' A records:
  1. *.shotbyjules.nl. ip adres A
  2. *.shotbyjules.nl. ip adres B
  3. *.shotbyjules.nl. ip adres C
  4. *.shotbyjules.nl. ip adres D
Als er een * voor het domein staat maakt het niet uit wat er voor het domein gezet wordt (www.domeinnaam.nl of subdomein.domeinnaam.nl), het komt altijd op dezelfde plek terecht. We hebben hier nu dus een soort grabbelton. Als de site benaderd wordt kan wordt men doorgestuurd naar 1 van de 4 ip adressen die u hebt ingevoerd. Hier raakt het domein van in de war.

Mag ik vragen waar de ip adressen vandaan komen? 🙂 Zijn deze instellingen expres zo neergezet?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Het kan inderdaad wel, zoals Tim hierboven heeft gedemonstreerd, maar het is niet de ideale situatie.

1 van de A-records werkt niet op dit moment. Soms kan ik shotbyjules.nl gewoon benaderen en soms krijg ik een foutmelding. Iedere keer dat ik shotbyjules.nl invoer steek ik mijn hand in de grabbelton en volg ik een willekeurig A-record.

Ik heb 198.185.159.144 nu laten staan en de overige 3 even weggehaald. Zou u over een uurtje even willen checken of alles netjes blijft lopen? 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Dat klopt inderdaad. Niet vanwege de uitgeschakelde records, maar omdat er een CNAME aanwezig is met www. Dit komt op hetzelfde neer en veroorzaakt dus een conflict als u er nog een probeert toe te voegen :)

Vreemd dat gisteren ook de www niet meer werkte... Ik ga even terug naar het tekenbord en kom hier op terug!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Julie,

Wat jammer. Ik had graag nog een test met u gedaan, maar het is uw beslissing 🙂
Heel graag gedaan natuurlijk! Mocht ik in de toekomst toch nog iets voor u kunnen betekenen, dan hoor ik het graag.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Femke,

Ik heb uw domein er even bijgepakt, alles zou correct moeten staan! :)
U heeft zelfs de systeem A-records al uitgezet zie ik. Super!

Werkt het inmiddels? Het doorvoeren van DNS records kan een uur duren.
Reputatie 6
Badge +5
Top Femke! Heel graag gedaan en fijn dat het is gelukt:D

Wees vooral geen vreemde op het Forum, u kunt hier altijd weer terecht met uw vragen (of natuurlijk om uw kennis te delen met andere klanten). Vinden we leuk!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Natuurlijk, wij helpen je met alle liefde verder!;)

De automatisch aangemaakte A-records (hier staat 'systeem' achter in de Zelfservice Cloud) kunt u alleen uitschakelen en inderdaad niet bewerken. Als u nieuwe records aanmaakt zou u die wel moeten kunnen bewerken door erop te klikken.

Komt u daar verder mee? Ik ben benieuwd!
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Wat een gekkigheid! Die knop hoort er inderdaad hoe dan ook te zijn. Misschien gaat er iets niet goed in de Zelfservice Cloud?

Zou je de domeinnaam waar het om gaat even willen doorgeven (eventueel in een privé bericht)? Dan ga ik op onderzoek uit! 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Stella,

Oei, mijn berichtje is vrijdag niet meer doorgekomen. Sorry! Poging twee:

Bedankt voor je privé bericht! Ik heb het probleem gespot in de Zelfservice Cloud. De mogelijkheid 'zone beheer' stond uitgeschakeld. Hierdoor was het niet mogelijk om nieuwe DNS records aan te maken.

Ik heb de optie ingeschakeld! Vanaf nu kan het wel:D
Reputatie 6
Badge +5
Hi Stella!

Absoluut! 😃 Ik heb ze even toegevoegd voor je en een printscreen gemaakt van de nodige DNS Records:


Belangrijk is dat de automatisch aangemaakte A-records uit staan, en dat achter de 'Canonical name' (hostnaam) altijd een punt staat (wat ik groen heb omrand).

Werkt het nu?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Stella!

Je kunt deze ook weghalen door het record te bewerken. Als er een @ staat in de instructies, betekent dit dat het vak leeg hoort te zijn. Bij Femke en Ronald was de asterisk de oplossing, maar ik heb gekkere dingen gezien. ;)

Zou je het willen proberen met een leeg vak?
Bedankt voor je antwoord Tim! Zover was ik inderdaad ook gekomen. Ik kan alleen niet invullen wat squarespace aangeeft wat ik in moet vullen. Hieronder zie je een afbeelding van een voorbeeld van wat er ingevuld moet worden.



Voor de volledigheid, onze bedrijfsnaam is Beluqa en de site is Beluqa.com

Thanks alvast!
Super, alleen had ik een afbeelding van een voorbeeld neergezet, ik wist niet of t slim was om mijn gegevens hier openbaar te zetten. Maar goed: Deze moet t dus eigenlijk zijn, zou je dat nog voor me kunnen veranderen?

Helemaal super, hij doet t!! Je bent mijn held van de dag Tim! Thanks!!
Beste Tim,

Dankzij bovenstaande conversatie is het mij aardig gelukt om de juiste squarespace dns instellingen in te vullen voor mijn domein shotbyjules.nl

Nu heb ik echter nog 1 probleem: het domein werkt niet zonder www.

En het lukt mij niet om een A record toe te voegen zodat http://shotbyjules.nl doorstuurt naar http://www.shotbyjules.nl zodat beiden altijd werken

Kun jij me hiermee helpen? Ik denk dat het komt door 2 nog inactieve A records die ik ook niet kan verwijderen.

Alvast dank!

Reageer