Beantwoord

Domein

  • 3 september 2015
  • 1 reactie
  • 351 keer bekeken

  • Debutant
  • 0 reacties
Ik heb twee domeinnamen die gekoppeld zijn aan mijn Eigen Site&Mail en die staan geregistreerd op naam van Planet Media Groep respectievelijk KPN Telecom BV, omdat ik deze voor december 2009 heb aangevraagd. Ik wil deze .NL domeinnamen van Eigen Site&Mail op mijn naam laten registreren. Wat moet ik hiervoor doen?

Ook zou ik graag bij de DNS records en houder records willen kunnen komen.
icon

Beste antwoord door Tim 3 september 2015, 17:54

Beste AT,

Welkom op de zakelijke community van KPN! :D

Antwoord op uw vragen kunt vinden in het https:///t5/Cloud-productinformatie/Eigen-Site-amp-Mail-Veelgestelde-Vragen-F-A-Q/m-p/2674#M54" target="_blank over Eigen Site & Mail.

Hoe kunt u een verhuiscode / EPP code opvragen van uw domeinnaam?

Omdat de domeinnaam op naam van Planet staat, gaat verhuizen helaas een beetje lastig en is dit niet in één stap te realiseren. Ik adviseer u om de volgende stappen te volgen om een EPP code te ontvangen en het abonnement op te zeggen.

1. De eigenaarschap van de domeinnaam dient u te wijzigen naar uw eigen naam. Dat kunt u middels een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16887" target="_blank" rel="nofollow realiseren.

2. Vraag de EPP code aan, dit kan via de livechat op https://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice.htm" target="_blank" rel="nofollow, het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow of via het Webcare team op het forum. Verhuis met deze code uw domeinnaam.

3. Wanneer de domeinnaam is verhuisd, moet het Planet abonnement nog worden beëindigd. De opzegging kunt u ook doorgeven via de livechat op https://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice.htm" target="_blank" rel="nofollow of het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow. Ook het Webcare team kan u helpen met het opzeggen. Het opzeggen van andere producten of diensten kan het Webcare team niet bij helpen, hiervoor dient u met de klantenservice contact op te nemen.

In het veelgestelde vragen topic heb ik uitleg gegeven over het niet kunnen beheren van de domeinnaam. Bij dit abonnement is het niet mogelijk om DNS records te wijzigen. Indien u graag meer mogelijkheden wenst, wil ik u adviseren om een nieuw abonnement af te sluiten. Bijvoorbeeld https://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/3964/Zakelijk-Exchange-Online.htm" target="_blank.

Hoe kunt u instellingen aanpassen op het abonnement?

U kunt momenteel zelf geen aanpassingen aanbrengen aan uw Eigen Site & Mail abonnement. Wij kunnen de instellingen wel voor u aan laten passen. Zoals het toevoegen of verwijderen van e-mailaliassen en wijzigen van de forwarding instellingen van het domein. De wijzigingen kunt u doorgeven via de livechat op https://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice.htm" target="_blank" rel="nofollow, het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow en via het Webcare team.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +11
Beste AT,

Welkom op de zakelijke community van KPN! :D

Antwoord op uw vragen kunt vinden in het https:///t5/Cloud-productinformatie/Eigen-Site-amp-Mail-Veelgestelde-Vragen-F-A-Q/m-p/2674#M54" target="_blank over Eigen Site & Mail.

Hoe kunt u een verhuiscode / EPP code opvragen van uw domeinnaam?

Omdat de domeinnaam op naam van Planet staat, gaat verhuizen helaas een beetje lastig en is dit niet in één stap te realiseren. Ik adviseer u om de volgende stappen te volgen om een EPP code te ontvangen en het abonnement op te zeggen.

1. De eigenaarschap van de domeinnaam dient u te wijzigen naar uw eigen naam. Dat kunt u middels een http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/16887" target="_blank" rel="nofollow realiseren.

2. Vraag de EPP code aan, dit kan via de livechat op https://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice.htm" target="_blank" rel="nofollow, het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow of via het Webcare team op het forum. Verhuis met deze code uw domeinnaam.

3. Wanneer de domeinnaam is verhuisd, moet het Planet abonnement nog worden beëindigd. De opzegging kunt u ook doorgeven via de livechat op https://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice.htm" target="_blank" rel="nofollow of het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow. Ook het Webcare team kan u helpen met het opzeggen. Het opzeggen van andere producten of diensten kan het Webcare team niet bij helpen, hiervoor dient u met de klantenservice contact op te nemen.

In het veelgestelde vragen topic heb ik uitleg gegeven over het niet kunnen beheren van de domeinnaam. Bij dit abonnement is het niet mogelijk om DNS records te wijzigen. Indien u graag meer mogelijkheden wenst, wil ik u adviseren om een nieuw abonnement af te sluiten. Bijvoorbeeld https://zakelijk.kpn.com/zakelijk/cloud/cloudstore/3964/Zakelijk-Exchange-Online.htm" target="_blank.

Hoe kunt u instellingen aanpassen op het abonnement?

U kunt momenteel zelf geen aanpassingen aanbrengen aan uw Eigen Site & Mail abonnement. Wij kunnen de instellingen wel voor u aan laten passen. Zoals het toevoegen of verwijderen van e-mailaliassen en wijzigen van de forwarding instellingen van het domein. De wijzigingen kunt u doorgeven via de livechat op https://www.kpn.com/zakelijk/klantenservice.htm" target="_blank" rel="nofollow, het https://www.kpn.com/zakelijk/cloud/contactformulier.htm" target="_blank" rel="nofollow en via het Webcare team.

Reageer