Beantwoord

Domein naam - ineens onjuist bericht van opheffing?

  • 18 februari 2018
  • 10 reacties
  • 434 keer bekeken

Hi

Ik ontving vandaag de volgende email. Ik heb geprobeerd te bellen naar 0800-0410 (automatische boodschap: 'helaas wegens technische problemen kunnen wij u niet te word staan, belt u later nog eens) en de optie 'live chat' is niet beschikbaar.

U hebt in het afgelopen jaar een Cloud-dienst met domeinnaam opgeheven. U ontvangt deze e-mail omdat uw domeinnaam definitief verwijderd zal worden bij de instantie die domeinnamen uitgeeft.

De volgende domeinna(a)m(en) vervallen over 30 dagen:
Domeinnaam Einddatum Dagen tot beëindiging Automatische verlenging ingesteld
XXXXXXX.nl 19-03-2018 29 N


Ik snap hier helemaal niets van want heb niets opgeheven en heb deze domeinnaam, samen met een andere (dezelfde naam, maar op .com), gekoppeld aan mijn Exchange Online Premium service van KPN.

Aangezien deze domeinnaam wordt gebruikt voor mijn email maak ik mij zorgen dat hier iets fout aan het gaan is en KPN deze als gecancelled in het systeem heeft staan.

Is hier iemand op het forum van KPN die mij kan helpen? Ik heb mijn klantnummer in mijn profile staan op dit forum, ik neem dat dit zichtbaar is voor KPN medewerkers op dit forum en jullie mijn gegevens kunnen inzien.

Groet
Matthijs
icon

Beste antwoord door Lindsay 19 februari 2018, 09:12

Goedemorgen @ersee & @mgeldere,

Welkom op het Zakelijk Forum, goed dat u elkaar hier gevonden heeft! Ik ben op onderzoek uit gegaan en kan vertellen dat het niet om een phishing mail gaat.

hoewel de afzender wel een .kpn.com adres heeft.Dit is inderdaad hoe u dit kunt controleren! 🙂

Domeinnamen worden jaarlijks automatisch vernieuwd. Op de 17e zijn een aantal vernieuwingen langer bezig met verwerken als gewoonlijk, wat ervoor heeft gezorgd dat deze 'over 30 dagen'-mail is verzonden.

In uw Zelfservice Cloud ziet u onder Account --> Geregistreerde domeinen --> domeinnaam.nl dat deze op 'Wordt verwerkt' staat.
Hier zou u ook de optie moeten hebben 'Automatisch vernieuwen uitzetten', wat betekent dat deze op dit moment aan staat.

We zijn op de hoogte van de langzamere verwerking, en hebben ons Technisch Team erop gezet. Geen zorgen dus, uw domein komt absoluut niet te vervallen!
Ik houd u op de hoogte. 🤓
Bekijk origineel

10 reacties

Ik heb dezelfde mail ontvangen en vermoed dat het een phishing mail is, hoewel de afzender wel een .kpn.com adres heeft. Kan KPN reageren?
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht maar er is geen enkele 'verdachte' link in de email. Dus het lijkt geen phishing te zijn........

Is het een vergissing? Of is het een ander probleem? In elk geval zou het fijn zijn als iemand van KPN hier kan helpen.
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen @ersee & @mgeldere,

Welkom op het Zakelijk Forum, goed dat u elkaar hier gevonden heeft! Ik ben op onderzoek uit gegaan en kan vertellen dat het niet om een phishing mail gaat.

hoewel de afzender wel een .kpn.com adres heeft.Dit is inderdaad hoe u dit kunt controleren! 🙂

Domeinnamen worden jaarlijks automatisch vernieuwd. Op de 17e zijn een aantal vernieuwingen langer bezig met verwerken als gewoonlijk, wat ervoor heeft gezorgd dat deze 'over 30 dagen'-mail is verzonden.

In uw Zelfservice Cloud ziet u onder Account --> Geregistreerde domeinen --> domeinnaam.nl dat deze op 'Wordt verwerkt' staat.
Hier zou u ook de optie moeten hebben 'Automatisch vernieuwen uitzetten', wat betekent dat deze op dit moment aan staat.

We zijn op de hoogte van de langzamere verwerking, en hebben ons Technisch Team erop gezet. Geen zorgen dus, uw domein komt absoluut niet te vervallen!
Ik houd u op de hoogte. 🤓
Dank je wel Lindsay! Ik neem aan dat wij van jullie technische team een correctie email zullen ontvangen ter bevestiging? Aangezien er op dit moment een foutieve beeindigingsnotificatie per email gestuurd is zou ik graag een bevestiging van de correctie ontvangen. Dank je wel!
Reputatie 6
Badge +5
Graag gedaan @mgeldere, iedereen die de mail onterecht heeft ontvangen zou inmiddels een correctie moeten hebben ontvangen per mail. Heeft u deze nu ook ontvangen? 🙂
Hi Lindsay, nee ik heb niets ontvangen. Ik maak mij nu een beetje zorgen aangezien dit impliceert dat het bericht dat aan mij gestuurd is wellicht wel een valide termination notice is?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Lindsay, nee ik heb niets ontvangen. Ik maak mij nu een beetje zorgen aangezien dit impliceert dat het bericht dat aan mij gestuurd is wellicht wel een valide termination notice is?Vreemd! Ik begrijp uw twijfel absoluut en heb hierom nog een driedubbelcheck gedaan in ons domeinensysteem. Hier staat gelukkig keurig in dat de vernieuwing van uw domein handmatig is gepusht, net zoals bij de overige domeinen 🙂

U hoeft zich dus geen zorgen te maken en hierom heb ik u de correctiemail alsnog toegestuurd.
Dank je Lindsay! Echter nog altijd de mail niet ontvangen...... 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Ik zie dat de mail nu goed is binnengekomen, super!

Als u nog vragen heeft over dit issue of iets anders, wij en onze andere gebruikers zitten voor u klaar.😄
Dank je wel voor de service Lindsay!

Reageer