Beantwoord

domein niet bereikbaar, help :)

  • 17 February 2016
  • 22 reacties
  • 573 keer bekeken

Badge
Hallo,

Vorige week heb ik een linux webhosting pakket aangeschaft met gebruik van mijn domeinnaam. Mijn domeinnaam staat nog bij KPN Internet en zou gekoppeld worden aan het hosting pakket.

Sinds gisteren staat ook alles netjes in mijn cloud zelfservice omgeving, hosting, domein, alles netjes vermeld maar het domein is onbereikbaar. Gaat er ergens nog iets fout met de aanvraag?

Domeinnaam: huethorst.nl

In mijn zelfservice omgeving zie ik ns met een 17 en een 18 (dacht ik) maar als ik een whois opdracht geef zie ik dat de domein nog bij KPN Internet staat met een ns 11 en 12.

Ook heb ik vorige week donderdag een verhuistoken ontvangen van KPN Domain Office, maar nog geen mail of melding om deze ergens in te voeren.

Maandag en gisteren (dinsdag) al erg lang aan de telefoon gezeten, waarbij ik op een gegeven moment zelfs werd doorverwezen naar de gewone consumenten helpdesk. Het is niet heel vervelend dat het nu allemaal nog niet werkt, maar ik zou het wel graag vandaag of morgen werkbaar willen hebben.

Waar gaat het mis, welke KPN medewerker kan mij wel verder helpen en wat kan of moet ik nog doen om een en ander te bespoedigen?

Hoor het heel graag.

Met vriendelijke groet,

Bert Huethorst
icon

Beste antwoord door Tim 17 February 2016, 14:48

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Bert,

We kunnen het nieuwe abonnement aanmaken en de "oude" hosting nog actief laten, zodat u ermee bezig kunt blijven. In Parallels Presence Builder zit een optie inbegrepen om de website te exporteren zodat u deze kunt importeren in een nieuwe installatie! Makkelijker kunnen we het niet maken ;)

Mijn advies om nu alvast een backup te maken van de voortgang tot dusver.

Ik heb aan mijn colllega's doorgegeven dat ze ermee aan de slag kunnen. Zodra ik een update heb dan breng ik u op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bert, (@huets)

De mutatie is uitgevoerd! De domeinnaam is handmatig toegevoegd en wordt niet in rekening gebracht.

Voor zover ik kan zien is uw webhosting ruimte ongewijzigd gebleven, dat scheelt weer! :D

Als u tegen een probleem aan loopt verneem ik graag een bericht van u.

PS. Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten. :(
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Bert, welkom bij de zakelijke community van KPN! De aangewezen plek voor uw cloud vragen. ;)

Uw domeinnaam is inderdaad een beetje zoek. De WHOIS gegevens zijn leidend, de domeinnaam staat op ns11 en ns12. Deze moet nog verhuist worden naar ns17 en ns18 om gekoppeld te kunnen worden aan uw cloud omgeving. Bij de aanvraag is gekozen voor de mogelijkheid om een externe domeinnaam te gebruiken, daardoor heeft u geen melding ontvangen om de verhuistoken van de domeinnaam in te voeren. Met deze constructie is het juist de bedoeling dat de domeinnaam blijft staan bij de huidige provider.

Om de domeinaam toegevoegd te krijgen heb ik een nieuwe order voor u aanmaakt met Domeinnaam Online. U ontvangt nu wel een e-mail met het verzoek om de verhuistoken in te voeren. Vervolgens wordt de domeinnaam automatisch verhuist en kunt u deze beheren via uw cloud omgeving.

Kunt u laten weten of de e-mail is ontvangen en of het verhuizen is gelukt?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Bert,

Fijn om te horen dat u de e-mail heeft ontvangen! Ik zie dat de status van de order momenteel staat op "Bezig met controleren van transferstatus". In de WHOIS is nog geen transfer te zien, nog even geduld dus! :D
Reputatie 7
Badge +11
Dag Bert,

De verhuizing is bijna afgerond, technisch is het al klaar en zijn de nameservers aangepast. U kunt met de dienst aan de slag! :D

Wat betreft de kosten voor de domeinnaam was ik nog mee bezig. Aangezien het Webhosting abonnement is besteld zonder dat de domeinnaam verhuist moest worden of een nieuwe domeinnaam is aangemaakt, is deze optie komen te vervallen. Ik heb de domeinnaam als los abonnement voor u moeten toevoegen en worden hier inderdaad kosten voor in rekening gebracht.

Daarnaast is KPN bezig om bij haar abonnementen niet standaard een domeinnaam te leveren maar de optie te geven om domeinnamen tegen betaling toe te voegen. Ik hoop niet dat dit een probleem gaat zijn.

Ik heb een achterliggende afdeling om hulp gevraagd, zodra ik meer weet dan informeer ik u!
Reputatie 7
Badge +11
Goedemorgen Bert,

Ik heb bericht terug van mijn collega's. Waar ik al een beetje bang voor was, het systeem is niet flexibel genoeg om de abonnementen achteraf nog samen te voegen. Een mogelijkheid die ik mij nog kan bedenken is dat de abonnementen volledig worden opgezegd en vervolgens Webhosting Online opnieuw wordt besteld. Omdat ik hier zelf geen ervaring mee heb, heb ik wederom een hulpvraag hierover gesteld. Wordt vervolgd!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Bert,

U kunt de WHOIS gegevens en het KPN systeem los van elkaar zien. Bij het registreren van een domeinnaam geeft KPN uw gegevens door aan SIDN. Vervolgens als u bij KPN bijvoorbeeld uw e-mailadres laat aanpassen, wordt dit niet doorgegeven aan SIDN. Eventuele WHOIS wijzigingen moet u steeds zelf aanleveren middels het WHOIS wijzigingsformulier.

Wat betreft het herstellen van het abonnement, zodat de domeinnaam niet los gefactureerd wordt. Kan ik dit uit handen geven aan een collega. De domeinnaam dienen we volledig te verwijderen en handmatig te koppelen. Dit heeft downtime als gevolg voor uw diensten. Het valt binnen enkele dagen te realiseren, vervolgens duurt het nog even voordat alle DNS servers wereldwijd de wijzigingen hebben verwerkt.

Als u akkoord gaat met de downtime, dan kan ik dit voor u regelen. Ik hoor graag of u hier gebruik van wenst te maken.
Reputatie 7
Badge +11
Dag Bert, (@huets)

Heeft u al een keuze gemaakt of u uw account opnieuw aangemaakt wenst te zien? Het scheelt u kosten maar heeft een korte downtime als gevolg. U kunt mij altijd verzoeken om dit alsmede uit te voeren.
Reputatie 7
Badge +11
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1697 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/7083#M1237

Dag Tim,

We zijn inmiddels een week verder, heb je al een update ontvangen? Hoor het graag van je, alvast dank.

Groet,

Bert

 

Hallo Bert,

Ik heb nog niets gehoord. Aangezien we alweer een week verder zijn, heb ik mijn collega's naar een update gevraagd. Sorry voor de vertraging, ik hoop niet dat het verzoek tussen wal en schip is geraakt!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Bert,

Het spijt mij zeer. Mijn collega die het samenvoegen van de accounts zou uitvoeren geeft geen gehoor aan het verzoek. Ik heb daarom het verzoek algemeen gericht aan de betreffende afdeling zodat een andere collega verder kan helpen.

Ik verwacht binnen 2 werkdagen actie en/of reactie!
Reputatie 7
Badge +11
Dag Bert,

Op het platform wordt de domeinnaam als 'losstaande abonnement' gezien evanals de webhosting. Dit 'abonnement' wordt nu niet in rekening gebracht.

De domeinnaam staat standaard altijd geparkeerd, zodat de landingspagina wordt weergegeven. Deze instellingen kunt u inderdaad zelf wijzigen via de hosting dienst instellingen. Om u op weg te helpen heb ik dit zojuist aangepast.

Veel succes met het ontwerpen van de website! ;)
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan Bert, mocht u andere vragen of opmerkingen hebben weet u ons te vinden op het forum! :D
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/6824#M1147Goedemorgen Bert, welkom bij de zakelijke community van KPN! De aangewezen plek voor uw cloud vragen. Smiley Knipoog

Uw domeinnaam is inderdaad een beetje zoek. De WHOIS gegevens zijn leidend, de domeinnaam staat op ns11 en ns12. Deze moet nog verhuist worden naar ns17 en ns18 om gekoppeld te kunnen worden aan uw cloud omgeving. Bij de aanvraag is gekozen voor de mogelijkheid om een externe domeinnaam te gebruiken, daardoor heeft u geen melding ontvangen om de verhuistoken van de domeinnaam in te voeren. Met deze constructie is het juist de bedoeling dat de domeinnaam blijft staan bij de huidige provider.

Om de domeinaam toegevoegd te krijgen heb ik een nieuwe order voor u aanmaakt met Domeinnaam Online. U ontvangt nu wel een e-mail met het verzoek om de verhuistoken in te voeren. Vervolgens wordt de domeinnaam automatisch verhuist en kunt u deze beheren via uw cloud omgeving.

Kunt u laten weten of de e-mail is ontvangen en of het verhuizen is gelukt?

 Goedemorgen Tim,

Dank voor het snelle oppakken. Ik heb het hele domeinnaam verhaal meerdere keren telefonisch uitgelegd maar zonder resultaat. Blij dat ik nu wel de mail heb ontvangen. Ik heb ook meteen de verhuiscode ingevuld. Het vreemde is dat de domein wel in mijn cloud omgeving stond en dat ik hem ook kon muteren (de opties parkeren en single page etc.). Maar goed, hoop dat het nu met de verhuizing in orde gaat komen. Ik hou je op de hoogte!

Groet,

Bert
Badge
Dag Tim,

In mijn selfservice omgeving zie ik idd dat er een abonnement is bijgekomen. Maar 🙂 het abonnement Webhosting Online Linux is toch inclusief domeinnaam? Niet dat ik nu extra voor de domeinnaam ga betalen? 

In ieder geval mooi dat er iets gebeurt, dank alvast voor je ondernomen acties!!

Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat de transfer is afgehandeld? Ik las ergens iets van 5 dagen, kan dat kloppen? Hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Bert
Badge
Ik zie dat de verhuizing naar KPN Maanplein al heeft plaatsgevonden als ik in de whois kijk. Alleen de ns staat nog verkeerd :)

Groet,

Bert
Badge
Hi Tim,

Het begint er op te lijken, ik krijg nu de pagina 'domeinnaam gereserveerd' dus dat gaat goed, ik kan idd aan de slag! Dank!

Voor wat betreft de abonnementen, ik heb bij het bestellen aangegeven dat de domeinnaam moest worden verhuisd. En zodoende ben ik er van uit gegaan dat het abonnement inclusief de domeinnaam was. Ik hoor het wel zodra je de achterliggende afdeling hebt gesproken. Belangrijkste is dat het allemaal werkt :)

Nog een vraag: is bij de verhuizing het administratieve mail adres ook aangepast? Het adres waar het nu op staat is helaas opgeheven. Of moet ik daar dan nog een mutatiefoemulier voor invullen?

Groet,

Bert
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/6847#M1163Goedemorgen Bert,

Ik heb bericht terug van mijn collega's. Waar ik al een beetje bang voor was, het systeem is niet flexibel genoeg om de abonnementen achteraf nog samen te voegen. Een mogelijkheid die ik mij nog kan bedenken is dat de abonnementen volledig worden opgezegd en vervolgens Webhosting Online opnieuw wordt besteld. Omdat ik hier zelf geen ervaring mee heb, heb ik wederom een hulpvraag hierover gesteld. Wordt vervolgd!

 Dag Tim,

Prima, ik wacht het af. Ben een beetje huiverig voor het 'opzeggen', dat moet dan wel goed begeleid worden door de administratie of wellicht door de orderdesk zelf worden gedaan.

Nog de vraag over mijn mailadres als administratieve contactpersoon, deze staat nog op een oud mailadres wat sinds 10-2 niet meer bestaat. Is met de verhuizing het administratieve mailadres ook aangepast of moet ik daar een mutatieformulier voor invullen? Hoor het graag.

Groet,

Bert
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/6915#M1190Dag Bert, (https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/td-p/6822/page/2)

Heeft u al een keuze gemaakt of u uw account opnieuw aangemaakt wenst te zien? Het scheelt u kosten maar heeft een korte downtime als gevolg. U kunt mij altijd verzoeken om dit alsmede uit te voeren.

 Beste Tim,

Ja graag, laat het maar in orde maken. Kun je mij dan aangeven wanneer de downtime start? Dan weet ik dat de site even niet bereikbaar is.

Kan het bouwen van de site via bv parrallels overigens wel gewoon doorgaan zonder deze te publiceren?

Als het abonnement eenmaal gekoppeld is zal ik ook het WOIS formulier invullen.

Alvast dank Tim!

Groet,

Bert
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/6941#M1194Dag Bert,

We kunnen het nieuwe abonnement aanmaken en de "oude" hosting nog actief laten, zodat u ermee bezig kunt blijven. In Parallels Presence Builder zit een optie inbegrepen om de website te exporteren zodat u deze kunt importeren in een nieuwe installatie! Makkelijker kunnen we het niet maken Smiley Knipoog

Mijn advies om nu alvast een backup te maken van de voortgang tot dusver.

Ik heb aan mijn colllega's doorgegeven dat ze ermee aan de slag kunnen. Zodra ik een update heb dan breng ik u op de hoogte!

 Dag Tim,

We zijn inmiddels een week verder, heb je al een update ontvangen? Hoor het graag van je, alvast dank.

Groet,

Bert
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/7089#M1241https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1697 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/7083#M1237Dag Tim,

We zijn inmiddels een week verder, heb je al een update ontvangen? Hoor het graag van je, alvast dank.

Groet,

Bert

 Hallo Bert,

Ik heb nog niets gehoord. Aangezien we alweer een week verder zijn, heb ik mijn collega's naar een update gevraagd. Sorry voor de vertraging, ik hoop niet dat het verzoek tussen wal en schip is geraakt!

 Dag Tim,

Inmiddels weer een week verder, is er al duidelijkheid over het samenvoegen van de beide accounts? Ik heb de bouw van de website nu stil liggen omdat ik er van uit ga dat het domein nog offline gaat met mogelijk verlies van gegevens. Hoor graag van je.

Groet,

Bert
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/7284#M1304Beste Bert, (https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/td-p/6822/page/2)

De mutatie is uitgevoerd! De domeinnaam is handmatig toegevoegd en wordt niet in rekening gebracht.

Voor zover ik kan zien is uw webhosting ruimte ongewijzigd gebleven, dat scheelt weer! Smiley Vrolijk

Als u tegen een probleem aan loopt verneem ik graag een bericht van u.

PS. Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten. Smiley Verdrietig

 Eh Tim :)

Dank voor de moeite tot nu toe, maar er is wellicht nog iets niet in orde.

  • In mijn account op cloudservices portal zie ik nog steeds 2 abonnementen
  • Het domein staat nu op 'geparkeerd'
  • Onder het kopje 'websites' kan ik geen websitebuilder meer kiezen
  • huethorst.nl verwijst nu naar een 'gereserveerd' pagina
Vragen:
Moet ik nu zelf nog ergens actie ondernemen om de website weer aan de hosting te koppelen zodat iuk ook weer toegang heb tot de website builders?
Blijven er 2 abnnementen zichtbaar in mijn gebruikersportal maar is dat dan nu handmatig tot 1 abonnement samengevoegd?

Hoor het graag, dan kunnen we daarna dit 'draadje' afsluiten :)
Alvast dank!

Met vriendelijke groet,
Bert
Badge
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-niet-bereikbaar-help/m-p/7290#M1309Dag Bert,

Op het platform wordt de domeinnaam als 'losstaande abonnement' gezien evanals de webhosting. Dit 'abonnement' wordt nu niet in rekening gebracht.

De domeinnaam staat standaard altijd geparkeerd, zodat de landingspagina wordt weergegeven. Deze instellingen kunt u inderdaad zelf wijzigen via de hosting dienst instellingen. Om u op weg te helpen heb ik dit zojuist aangepast (zie afbeelding hieronder).

Veel succes met het ontwerpen van de website! Smiley Knipoog

 Top Tim, dank je wel voor je hulp!!

Groet,

Bert

Reageer