Beantwoord

domein onbereikbaar

  • 19 January 2016
  • 5 reacties
  • 271 keer bekeken

Hallo,

het domein van onze klant zinkpartners.nl redirect al een tijdje naar een plaatshouderpagina van KPN zelf, (zie screendump). We hebben in het beheer de DNS gegevens aangepast omdat de site elders gehost zal worden (het domein wordt NIET verhuisd vanwege de mailinstellingen). Normaliter is dat snel overgenomen door de Nameservers op internet, nu gebeurt er echter niets.

Ik veronderstel dat het ergens in de systemen van KPN wordt overruled. Kan hier iets aan worden gedaan?

https://
icon

Beste antwoord door Burhan 19 January 2016, 19:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1582 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/domein-onbereikbaar/m-p/6321#M1013

Hallo,

het domein van onze klant zinkpartners.nl redirect al een tijdje naar een plaatshouderpagina van KPN zelf, (zie screendump). We hebben in het beheer de DNS gegevens aangepast omdat de site elders gehost zal worden (het domein wordt NIET verhuisd vanwege de mailinstellingen). Normaliter is dat snel overgenomen door de Nameservers op internet, nu gebeurt er echter niets.

Ik veronderstel dat het ergens in de systemen van KPN wordt overruled. Kan hier iets aan worden gedaan?

https://

 

Goedenavond FBI Design, 

Van harte welkom op de zakelijke community van KPN! :-)

De KPN pagina is natuurlijk niet waar de bezoekers van Zinkparnters.nl op zitten te wachten, wanneer ze de URL intikken. Ik hoop u van een stukje advies te kunnen voorzien.

Standaard worden de DNS-settings al voor u ingesteld (intern). Wanneer u de DNS-adressen extern wilt hosten, dan dient u dit door te voeren in de gebruikersomgeving: https://cp.online.kpn.com/

Ik zie dat dit voor het domein, nog niet is gebeurd. Er dienen DNS Servers ingesteld te worden en geactiveerd te worden via de eerder genoemde omgeving. Het is voor mij lastig om ondersteuning te bieden op externe DNS-hosting, maar ik hoor graag van u, wanneer u tegen iets aanloopt. 

Laat u me weten hoever u hiermee bent gekomen? 

Met vriendelijke groet,
Burhan
aha, ik heb dit op pem.kpn.net/cp gedaan, daar kan het nl ook.

Wellicht nog oude gegevens, ik ga morgen de andere omgeving bekijken, vermoed dat het verder wel lukt.

Dank Burhan!
Reputatie 3
Badge +3
Graag gedaan, FBI  Design!

Dan vermoed ik dat het morgen verder zonder problemen zal werken! 🙂 Mocht u toch nog ergens tegenaan lopen, spreekt u me dan gerust aan. 

Voor nu een hele fijne avond toegewenst! 

Met vriendelijke groet,
Burhan
Hallo Burhan (of iemand anders) Toch nog een probleem helaas, we hebben geen toegang tot het CP via https://cp.online.kpn.com/ .

Het wachtwoord/inlognaam dat we gebruikten voor pem.kpn.net is blijkbaar niet van toepassing. Een verzoek het wachtwoord opnieuw toe te sturen op basis van de inlognaam voor pem.kpn.net levert niets op.

Wat nu?

vgr

Franek Biernat
Reputatie 3
Badge +3
 Dag Franek, 

Ik heb u een privébericht gestuurd. Laat u me gerust weten of het nu wel lukt! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer