Beantwoord

Domein - Zonder toestemming verhuisd

  • 15 January 2018
  • 14 reacties
  • 936 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste,

Wij hebben net een bericht gehad van SIDN dat ons domein met succes is verhuisd. Ik weet niet hoe en waarom maar ik wil dit zeer spoedig weer terug laten zetten naar KPN.

1. Wij hebben nooit akkoord gegeven ondanks wij zelf de eigenaar zijn en het domein in eigen beheer hebben.
2. Alle en ook werkelijk alle instellingen zijn weg.. Bye bye Office365 en mail ontvangen..

Ik heb een klein vermoeden wie het heeft aangevraagd en dat is het oude kpnwebcoach team hier achterzit (misschien dat ik het mis heb). Maar dit domein hadden wij al veel langer en juist vanwege office365 besloten deze bij KPN te houden en is gewoon in eigenbeheer.

Hoop dat iemand zo spoedig mogelijk kan helpen en dit ongedaan maken en weer terug zetten met alle instellingen. Wil de nieuwe website hoster wijzigingen aanbrengen dan moeten ze maar contact op nemen met mij.
icon

Beste antwoord door Lindsay 23 January 2018, 11:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi @Maikel,

Wat een verhaal! Ik wil er graag direct induiken. 🤓 Zou u mij een privébericht willen sturen met de domeinnaam?

Mag ik u vragen waar het vermoeden vandaan komt dat dit het kpnwebcoach team is geweest? Had u het domein daar staan?

Ik hoor graag van u,
Reputatie 1
Badge
Hoi Linday,

Nee het domein heb ik oorspronkelijk samen met Office365 besteld. De site is een tijd later gekomen maar ik weet wel omdat hij op het CP zat dat het kpnwebcoach zelf wijzigingen heeft gedaan op cname en A records (waar ik nooit problemen mee had). En ik denk omdat hun gewoon de toegang hadden dat ze er vanuit zijn gegaan dat het bij de site hoort, maar oorspronkelijk is dit niet het geval.

Groet,
Maikel
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Maikel,

Ik zie inderdaad het abonnement van uw domein nog actief staan bij ons (al is dit nu een lege huls). Gezien we een samenwerking hebben met Argeweb in deze, hoop ik dat ik iets kan regelen om de overstap makkelijker te maken. Ik ga erachteraan voor u en kom hier morgen zo snel mogelijk op terug! 🙂
Reputatie 1
Badge
Dag Lindsay

Nogmaals liefst zie ik de overstap helemaal niet gebeuren juist om dit soort flauwekul te voorkomen. Als die website down is door een foutieve verwijzing maakt dat niet zo veel uit die is er allen ter info. Maar door deze zeer slordige actie heb ik het de volgende problemen:

-Binnen komende mail wordt gedropt door een bounce (leuk naar klanten toe) plus ik zal de e-mail niet meer ontvangen hadden ze nou maar geen MX of Bounce ingesteld dan hadden we 48 uur nog om de mail alsnog binnen te krijgen..
-Naar buiten gaande mail gaat mogelijk mis omdat DKIM niet meer functioneert
-Office 365 werkt beperkt door misssende records
-Andere diensten die we gebruiken functioneren mogelijk ook niet door missende records

Ik vind het veel belangrijker dat Office 365 blijft werken, en ook als ik een verstoring heb jullie zelf de records kunnen bekijken of aanpassen zoals een licentie verhoging/verlaging die soms mis gaat bijvoorbeeld. Dan kan zo'n samenwerking wel leuk en aardig maar dan zijn we beide afhankelijk van een derde partij die het hopelijk maar allemaal goed doet (en kennelijk kunnen ze het dus ook niet) .

Ik heb ook helemaal portaal gegevens of iets dergelijks van ze gekregen anders had ik het vanavond zelf wel aangepast om alles weer werkend te krijgen en vervolgens de boel wel weer terug te laten verhuizen.

Verder geen aanval naar jouw hoor je doet het goed! 😉.

Groeten,
Maikel
Reputatie 1
Badge
Dag @Lindsay

Is er inmiddels een update?

Alvast bedankt,
Maikel
Reputatie 1
Badge
Zal zelf maar even een update doen. Gisteren einde van de middag was opeens het MX record aangemaakt, vandaag nog even gekeken het SPF record is er ook. Mail komt dus gelukkig weer binnen en wordt niet meer gedropt.

Maar alle andere misschien 20 recrods missen. Nu is dat even niet zo'n probleem maar hoor wel graag een bevesiting wanneer het domein terug verhuist kan worden.
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Maikel,

Sorry, gisteren was ik niet aanwezig op het forum en is het me er bij ingeschoten om u nog een berichtje te sturen. Nu alsnog mijn volledige bericht!

Gisteren heb ik terugkoppeling ontvangen over de website en de mail. Mij wordt verzocht om het domein te laten staan, omdat ook het Office abonnement van KPN Websitecoach klanten wordt meeverhuisd naar Argeweb. Dit om alles onder 1 dak te houden.

Op zich praktisch, ware het niet dat u nu juist onze zelfservice omgeving zo prettig vindt! Ik heb nogmaals te vraag gesteld of we uw domeinnaam en Office netjes terug kunnen zetten naar de vertrouwde KPN omgeving. Ook heb ik vermeld dat tijdens de verhuizing het mailaccount offline is. Dit lijkt me inderdaad niet de bedoeling. 😅 Ik houd u op de hoogte!!
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Maikel,

Goed nieuws!!!!🌈

Uw domein wordt terugverhuisd en uw Office pakket blijft lekker bij KPN staan. Ik geef nog een gil als het echt helemaal is geregeld!
Reputatie 1
Badge
Hoi Linday,

Top! Arge heeft mij ook nog geprobeerd te contacten ik wilde ze vrijdag bellen maar ik kwam daar helaas niet aan toe. Ik zal ze maandag nog een keer proberen te bellen.

Groet,
Maikel
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Linday,

Top! Arge heeft mij ook nog geprobeerd te contacten ik wilde ze vrijdag bellen maar ik kwam daar helaas niet aan toe. Ik zal ze maandag nog een keer proberen te bellen.

Groet,
Maikel
Is het nog gelukt om terug te bellen Maikel? 😄
Reputatie 1
Badge
Hoi @Lindsay

Ja zeker ik heb hun engineer daar gesproken. Kennelijk is het toch mogelijk daar om toch ook beheer uit te voeren op het portaal maar hebben ze ons nooit de gegevens toegestuurd. Ze hebben ook even de code achter gehouden voor de overdracht tot mijn belletje. Ik heb nu weer beheersrechten op het domein dus daar kan ik mee leven met een kleine wel welkome exta is dat zij DNSEC standaard aan hebben.

Dus wat mij betreft kan ik hier mee leven, enige waar ik mij een beetje zorgen om maak bij het verhogen of verlagen van het Office365 licenties wat bij mij altijd mis gaat. Of ik dan niet in de problemen raak omdat jullie er niet bij kunnen. Nou zal ik proberen te onthouden alvorens de licentie aanpassing het TXT rerord tijdelijk uit te zetten, maar als ik het een keer vergeet wil ik wel garantie dat jullie het kunnen herstellen zonder toegang. En ik heb de laatste 2x hiervoor ook het record uitgezet ondanks dat ging het toch nog mis naar mijn weten.

Mocht dat allemaal zo zijn dan kan het wat mij betreft blijven staan bij deze provider.

Groet,
Maikel
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Lindsay

Ja zeker ik heb hun engineer daar gesproken. Kennelijk is het toch mogelijk daar om toch ook beheer uit te voeren op het portaal maar hebben ze ons nooit de gegevens toegestuurd. Ze hebben ook even de code achter gehouden voor de overdracht tot mijn belletje. Ik heb nu weer beheersrechten op het domein dus daar kan ik mee leven met een kleine wel welkome exta is dat zij DNSEC standaard aan hebben.

Dus wat mij betreft kan ik hier mee leven, enige waar ik mij een beetje zorgen om maak bij het verhogen of verlagen van het Office365 licenties wat bij mij altijd mis gaat. Of ik dan niet in de problemen raak omdat jullie er niet bij kunnen. Nou zal ik proberen te onthouden alvorens de licentie aanpassing het TXT rerord tijdelijk uit te zetten, maar als ik het een keer vergeet wil ik wel garantie dat jullie het kunnen herstellen zonder toegang. En ik heb de laatste 2x hiervoor ook het record uitgezet ondanks dat ging het toch nog mis naar mijn weten.

Mocht dat allemaal zo zijn dan kan het wat mij betreft blijven staan bij deze provider.

Groet,
Maikel
Hi Maikel! Dat is prima 🙂 Fijn dat u bent gebeld en dat u toch bij Argeweb wilt blijven.

Het enige wat ik me nog afvraag, is het verplaatsen van uw Office. Op dit moment kunnen wij het inderdaad niet zo makkelijk fiksen als er een DNS foutje is, daar hebben we uw hulp bij nodig. Als u uw Office laat meeverhuizen, dan kan Argeweb u vanaf dat moment assisteren. 🙂 Is dit ok?
Reputatie 1
Badge
Hoi Lindsay,

Laten we maar even dan aankijken hoe het gaat aankomende tijd. Office verplaatsen geen denken aan even op het moment ;-)

Ik zal wel merken hoe het gaat met de eerst volgende Office365 licentie wijziging hoe het gaat. Ik zal je laatste opmerking markeren als beste antwoord heb en mag dit topic gesloten worden.

Groet,
Maikel
Reputatie 6
Badge +5
Top! 😄

Als ik u weer kan helpen, weet u mij te vinden.

Reageer