Beantwoord

domeinnaam verhuizen

  • 17 February 2017
  • 12 reacties
  • 412 keer bekeken

Beste KPN,

een aantal jaren geleden hebben wij een domeinnaam bij Planet geregistreerd, nu is Planet destijds opgegaan in KPN. nu probeer ik al een aantal weken een verhuis of EPP code te krijgen om dit domein dus te verhuizen. nu heb ik al met verschillende medewerkers van jullie aan de telefoon gehangen, alleen kan geen enkele medewerker mij hier verder mee helpen.

heeft iemand hier op het forum nog een idee om toch deze EPP code te achterhalen?
icon

Beste antwoord door Lindsay 27 February 2017, 16:20

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Er zijn mogelijkheden om zonder medewerking van KPN het domein te verhuizen. Je nieuwe provider kan je hiermee helpen.
sidn (verantwoordelijk voor .nl domeinen) schrijft hierover op haar website:

"Ik wil mijn domeinnaam verhuizen, maar ik krijg mijn token niet. Hoe los ik dit op?
Uw registrar heeft de verplichting binnen vijf dagen na aanvraag het token aan u te verstrekken. Voldoet uw registrar niet aan uw verzoek, dan kunt u het volgende ondernemen:


Stuur een e-mail met onze voorbeeldtekst om token op te vragen als basis.
Neem contact op met uw nieuwe registrar. Geef aan dat u het token heeft opgevraagd, maar niet heeft gekregen. Deze registrar is ervan op de hoogte hoe verder te handelen. Let op: de nieuwe registrar vraagt u zich te identificeren als houder van de domeinnaam."
Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag wimboo,

Die EPP code kunnen we vast regelen! Het klinkt alsof u een oud Eigen Site en Mail abonnement had, klopt dat?:)

Zou u mij de domeinnaam willen doorgeven in een (eventueel privé)bericht? Dan kan ik voor u op onderzoek uit!

@Eagle3824, bedankt voor uw reactie! U hebt helemaal gelijk, SIDN is inderdaad verantwoordelijk voor .nl domeinen en zou dit kunnen oplossen als het KPN niet lukt. Maar we gaan ervoor! Stay tuned 😉
Reputatie 6
Badge +5
Goedemiddag wimboo,

Bedankt voor uw privébericht! Ik heb de EPP code meteen toegestuurd :)

Die komt met een kwartiertje binnen op postmaster@. Meestal is dit een alias van admin@. Komt de code niet binnen of bestaat het geregistreerde e-mailadres niet? Wijzig dan uw Whois informatie.

Laat u nog even weten of het is gelukt?
Badge
Is dit probleem inmiddels opgelost? :?
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen SCCI,

Wimboo heeft mij in privé het domein aangegeven en de code is succesvol verzonden. Ik zie dat het topic op 'beantwoord' is gezet, maar ik heb geen terugkoppeling ontvangen.
Ik ga er dus vanuit dat het is opgelost.:)

Kan ik u met iets soortgelijks helpen?
Hallo,
Ik heb dezelfde vraag. Ook jaren geleden bij Planet een Eigen Site en Mail abonnement gehad.

Ik heb geen toegang meer tot de webmailbox van dat abonnement. Hoe kan ik dan bij jullie die zogenoemde EPP-verhuiscode aanvragen en/of krijgen?
Reputatie 6
Badge +5
@Boljeeh,

Daar kan ik u vast mee helpen! Zou u mij een privé bericht willen sturen met uw domeinnaam? Dan ga ik op onderzoek uit!
Beste,

Ook ik heb in een ver verleden via Planet een domeinnaam geregistreerd. Nooit iets mee gedaan. Maar zou nu graag gebruik gaan maken van deze domeinnaam. Volgens SIDN ben ik eigenaar van dit domein maar bezit geen enkele gegevens hier van. Hoe kan ik deze domeinnaam verhuizen en koppelen aan een hosting?

Hoor het graag!
Reputatie 6
Badge +5
Hi @luymesd!

Klopt het dat u zich onder 2 namen heeft geregistreerd? 🙂
Of is dit topic gewoon heel toevallig?

Ik hoor het graag als u nog hulp nodig heeft!
Hoi Lindsay

Geen idee… de link die je mee stuurt werk niet. Heb de zelfde vraag wel op het consumenten forum gesteld maar werd daardoor verwezen naar het zakelijke forum.

Reputatie 6
Badge +5
@luymesdOkido! Dan was het gewoon heel toevallig 😉

Zou u mij een privébericht willen sturen met de domeinnaam in kwestie?
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor het privébericht @luymesd,

Ik heb uw account gevonden. Zorgen dat u hiervoor weer toegang krijgt kan alleen door wat gegevens uit te wisselen, hierom antwoord ik verder in privé. 🙂

Reageer