Beantwoord

Domeinnaam via planet

  • 12 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 313 keer bekeken

ik wil graag de domeinnaam harrykuijpers.nl gebruiken. Ik gebruik dit forum, omdat KPN de registrar is.

Via de whois vind ik:
Status: actief
Houder: Videotex Nederland N.V.
Administratieve contactpersoon: domain-ops@planet.nl
Registrar: KPN Telecom B.V., Röntgenlaan 75, 2719DX Zoetermeer
Contact zoeken met dit e-mail adres levert geen reactie, alleen veel spam uit India.
In dit forum zag ik een vergelijkbare vraag (Videotex, domain-ops@planet.nl).
Kan KPN achterhalen wie de werkelijke houder is?
Als de status actief is, dan betaalt er dus iemand, en wellicht kan ik met die persoon in contact komen via KPN?

Hulp of tips hoe ik eventueel wel in contact kan komen met de houder zijn welkom!
icon

Beste antwoord door Lindsay 12 oktober 2017, 18:11

Hi @Harry Kuijpers,

Goed dat u de vraag hier op het Zakelijk Forum plaatst!

Het betreft hier een vrij prehistorisch abonnement. Videotex is overgenomen door Planet... wat op haar beurt weer is overgenomen door KPN. Destijds was het bedrijf de 'houder' van het domein, en stonden er dus inderdaad geen persoonsgegevens in de registratie.

Ik heb de eigenaar van het abonnement benaderd op de bij ons bekende contactgegevens en geattendeerd op dit topic. 🙂 Hij is uitgenodigd om hier te reageren als hij interesse heeft om afstand doen van het domein. Mocht hij mij persoonlijk terugmailen, dan zal ik de uitkomst natuurlijk laten weten!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi @Harry Kuijpers,

Goed dat u de vraag hier op het Zakelijk Forum plaatst!

Het betreft hier een vrij prehistorisch abonnement. Videotex is overgenomen door Planet... wat op haar beurt weer is overgenomen door KPN. Destijds was het bedrijf de 'houder' van het domein, en stonden er dus inderdaad geen persoonsgegevens in de registratie.

Ik heb de eigenaar van het abonnement benaderd op de bij ons bekende contactgegevens en geattendeerd op dit topic. 🙂 Hij is uitgenodigd om hier te reageren als hij interesse heeft om afstand doen van het domein. Mocht hij mij persoonlijk terugmailen, dan zal ik de uitkomst natuurlijk laten weten!
Hallo Lindsay,
Heb je al nieuws over domein?
Met vriendelijke groeten,
Harry Kuijpers
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Harry Kuijpers,

Helaas heb ik geen reactie gehad van de eigenaar. 🙁

De .com versie van het domein is overigens wel beschikbaar! Misschien is dat nog een idee?
Ik heb hetzelfde probleem, eigenaar van een domeinnaam uit het Planet-tijdperk.
Kan niet meer inloggen op met oude gebruikersnaam en voor het overzetten wordt het maiadres gebruikt welke bekent is bij SIDN, welke ook niet meer werkt, want deze zat (en is) namelijkgekoppeld aan de oude planet-mail.

Hoe kunnen we dit oplossen? ben eigenaar van de domeinnaam. Kan er een nieuw mailadres gekoppeld worden aan mijn SIDN-registratie?

Groet, Michel
Reputatie 6
Badge +6
Hi @MichelAA

Als ik het goed begrijp staat er dus bij de WHOIS gegevens van uw domein nog een oud planet mailadres en dat wilt u aanpassen, toch?

Wilt u mij een privébericht sturen met daarin de domeinnaam, uw klantnummer, het mailadres dat nu geregistreerd staat en het mailadres dat het moet worden?
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @MichelAA ,

Bedankt voor uw privébericht!
U hebt in dit geval gelukkig zelf de touwtjes in handen. U kunt deze gegevens namelijk zelf wijzigen in de Zelfservice Cloud. In de blog Hoe wijzig ik de WHOIS gegevens van mijn domeinnaam? vind u stap voor stap hoe dit in zn werk gaat.

Laat u het mij weten als het gelukt is om de gegevens te wijzigen?
Beste Rick,

Dat kan dus niet, het inloggen. Mailadres werkt niet meer, wachtwoord wordt naar verkeerd mailadres gestuurd.
SIDN geeft aan dat de registar dit moet wijzigen, registar (KPN dus) stuur mij naar een selfservice-pagina, dus de cirkel weer rond. Verzoek blijft dus om mijn mailadres te wijzigen door jullie in de WHOIS.

Groet, Michel
Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @MichelAA ,

Ik kom er net achter dat ik u helemaal geen reactie meer heb gestuurd. Mijn excuses!
Ik heb nu de gegevens van de Zelfservice Cloud aangepast. Het planet mailadres heb ik gewijzigd in uw Outlook mail.
U kunt nu dus het wachtwoord resetten van de omgeving en vervolgens de WHOIS gegevens aanpassen 😁

Reageer