Beantwoord

Emailinstellingen smartphone

  • 19 October 2016
  • 5 reacties
  • 147 keer bekeken

Enkele dagen geleden is mijn domeinnaam bij KPN ondergebracht. Nu werkt de email op de telefoon (uiteraard) niet meer. Wie weet of waar vind ik de toe te passen instellingen, kan ze niet op de site vinden.
icon

Beste antwoord door Romera 20 October 2016, 14:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dag Romera, welkom bij het Zakelijk KPN Forum! :)

Bij het verhuizen van een domeinnaam raken alle DNS instellingen verloren. Vermoedelijk kunt u daardoor niet mailen. Hebt u ook e-mail bij KPN afgenomen? Dan kunt u dit account instellen en gaan gebruiken.

Of hebt u een externe mailbox zoals Gmail of een andere dienst? Dan zou op de domeinnaam bij KPN de MX records gewijzigd moeten worden naar die van de e-mailprovider.

Ik verneem graag of het lukt.
Dank, ik had enkel mijn domeinnaam verhuist, helaas hield de KPN medewerker in het telefoongesprek hierover zijn mond; toch wel jammer. Ondertussen contact gehad met KPN en besteld wat nodig (b)lijkt. Overigens wel typisch dat alleen de email op de smartphone niet meer werkt en die op de computer wel.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Romera,

Onhandig dat dit niet goed met u is uitgezocht inderdaad. De domeinnaam moet nog gekoppeld worden aan een maildienst. Dat kan een dienst van KPN zijn of een externe partij.

Hopelijk is het in voor u duidelijk wat u te doen staat. Als er vragen zijn, of ik kan helpen met iets verneem ik graag een bericht.
Nou, het is uiteindelijk opgelost, met dank aan de support medewerker van KPN en het werkt nu naar tevredenheid.
Reputatie 7
Badge +11
Hi Romera, bedankt voor uw terugkoppeling, fijn dat het nu naar tevredenheid werkt :D
Alvast een goed weekend!

Reageer