Vraag

Error establishing a database connection

  • 14 mei 2017
  • 7 reacties
  • 332 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo, ik krijg bovenstaand bericht als ik de website wil bereiken en ook via mijn wachtwoord in de cloudservices portal.
Alvast dank.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Deze foutmelding betekend dat het softwarepakket geen goede verbinding kan maken met de database. Zijn de gebruikersnaam/wachtwoord in de configfile wel correct?
Hallo SJors en anderen. Er ligt een database server uit denk ik:

mysql321.cp.online.kpn.com -> interne hostnaam.

Mijn andere databases op de mysql308.cp.online.kpn.com doen het wel. Daarop kan ik ook inloggen met de PHP admin, Er ligt dus specifiek een server uit bij KPN.
Nadeel is ik heb niet een recent genoege backup om op een andere db te zetten dus nu is de site plat.
Wachtwoord en zo niet verander dit is gewoon een storing.
Reputatie 1
Badge
Ok, bedankt zover!
Ik heb hetzelfde probleem met een website
Zie mijn post

https://zakelijkforum.kpn.com/domeinnaam-online-webhosting-online-14/database-plat-error-establishing-a-connection-9250
Reputatie 6
Badge +5
@ernesth, @Bramvo,

Heeft een van u een Wordpress website? We hebben sinds dit weekend een storing gesignaleerd waarbij Wordpress gebruikers de melding 'Fout bij het maken van de databaseconnectie' krijgen. :(

We hebben de storing uitgezet bij onze hostingleverancier, maar hebben nog steeds van iedere nieuwe melding de gegevens nodig. Als u een Wordpress site heeft, stuur mij dan alstublieft de domeinnaam waar het om gaat. Dan zorg ik dat u op de lijst komt te staan en het opgelost wordt!

De instructies van @DanielvdStelt1979 zijn ook absoluut het lezen waard voor een snelle fix! Dankuwel Daniel voor deze top bijdrage! 😃
Reputatie 6
Badge +5
Hallo iedereen,

Goed nieuws!! De hardware waar de MySQL servers gehost werden was down, dit is gefikst. :D

Als u nog een error ziet op dit moment, kan dit aan uw browser cache liggen. Leeg de browser cache of open de website in een andere browser/op een ander apparaat.

Ik hoor graag of het inderdaad bij iedereen weer werkt 🙂

Reageer