Beantwoord

.eu domein verhuizen > WHOIS info aanpassen

  • 6 March 2018
  • 8 reacties
  • 550 keer bekeken

Beste,

Ik m.b.t. het verhuizen van onze .eu domeinen contact gehad met Mohammad. Die heeft mij eerder al top geholpen. Echter krijg ik nu geen reactie, dus ik ga er vanuit dat hij vrij is o.i.d.
Vandaar deze nieuwe thread!

Zie onderstaande berichten.
In een notendop komt het er op neer dat ik bij een van onze domeinen de WHOIS info aangepast zou willen krijgen. Dan kunnen we de verhuizing van het domein verder in gang zetten.

Ik zie jullie reactie tegemoet!
Thor

----------

Mohammad 5 dagen geleden
Hallo Thor,

Mijn collega Melvin die de ticket heeft opgepakt gaf aan dat hij de verhuiscodes ging opsturen naar je. Voor in de toekomst heb ik hier een stappenplan voor je waarmee je de EPP-code voor .eu domeinen kunt genereren:


Verhuizen bij .eu domeinen gaat als volgt:

1. ga naar https://eurid.eu/en/my-eu/ en klik op Login
2. Vul de domeinnaam en het e-mailadres die bekend is in de WHOIS-gegevens in
3. Vervolgens ontvang je een e-mail met een link om mee in te loggen
4. Als je op de link klikt komt die op een pagina waar een blauwe knop staat met Generate transfer authorisation code
5. Wanneer je op de knop klikt komt er een groene balk tevoorschijn met daarin de EPP code

Thor
Rank Thor 3 dagen geleden
Hi Mohammad,

Thanks, is voor bijna alle domeinen perfect gelukt zo!

Echter is er nog 1 domein (floorwindo.eu) waarbij dit niet lukt. Bij de Whois info staat een email adres dat niet van ons is. Deze behoorde aan een partij die ooit dit eerste domein voor ons geregistreerd heeft. Dit bedrijf bestaat ondertussen niet meer.

Om toch de EPP codes op te kunnen vragen moet nu eerst de Whois info/email worden aangepast.
Via Eur.id en Tucows wordt ik weer terugverwezen naar KPN.
zie: https://whois.eurid.eu/en/?domain=floorwindo.eu

Kunnen jullie/jij het mailadres aanpassen naar t.meelis[at]windodisplays.com
Even ter uitleg, Windo Displays is een handelsnaam van Floorwindo International.

Zie KvK: https://www.kvk.nl/orderstraat/bedrijf-kiezen/?orig=#!shop?&q=
Floorwindo InternationalHoofdvestiging
Bestaande handelsnamen
Floorwindo International | Windo Displays

Statutaire naam
Floorwindo International B.V.

KvK 30102833Vestigingsnr. 000020418639Savannahweg 66 3542AWUtrecht
30102833 0000 000020418639 Floorwindo International. Floorwindo International, Windo Displays. Reclamebureaus. Floorwindo International ...


Ik hoor het graag!

Groet,
Thor
icon

Beste antwoord door Mark L. 6 March 2018, 15:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Thor,

Mijn collega Mohammad is afwezig deze week, maar ik help u graag verder.

Het aanpassen van de Whois gegevens kun je zelf doen via de Zelfservice Cloud pagina. Ik dit Hoe wijzig ik mijn WHOIS gegevens via de Zelfservice cloud topic wordt uitgelegd hoe u dit doet.

Ik hoor graag van u of het gelukt is.
Hi Mark,.

Ik kom zo inderdaad in de kpn backend. En zie daar ook whois info.
Echter correspondeert dit niet met de whois info op eur.id. En dat is nu juist waar ons email adres moet staan om te zorgen dat we kunnen inloggen zodat we de juiste tokens kunnen opvragen.

https://www.whois.com/whois/floorwindo.eu
>>verwijst door naar eur.id >>
https://whois.eurid.eu/en/?domain=floorwindo.eu

Nu heb ik de gegevens wel aangepast, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit iets doet voor de eur.id registratie. Toch!??

Thor
Reputatie 5
Badge +5
Hi Thor,

Goed om te lezen dat het gelukt is met het aanpassen van de Whois-gegevens. Deze worden nu ook bij EURid aangepast. Ik weet niet wat de verwerkingstermijn is die daarvoor staat.

Als het te lang duurt adviseer ik je om met EURid contact op te nemen.
Hi Mark,

Hoe kan het dan dat de oude gegevens in de KNP backend niet overeenkwamen met de WHOIS gegevens die bij eur.id stonden vermeld??
Als de backend gegevens van kpn leidend zijn had daar nooit een verschil tussen kunnen zijn.

Groet,
Thor
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Thor,

Het wijzigen van de Whois-gegevens gaat in 2 stappen, beide uit te voeren binnen de Zelfservice Cloud.

1. Het wijzigen van de gegevens.
2. Het versturen van de nieuwe gegevens naar de uitgever van uw domein.

De enige verklaring die ik kan geven voor het feit dat de gegevens niet overeenkomen, is dat de vorige keer stap 2 niet is gedaan.
Okee, we wachten gewoon even af, dankje!

Thor
Hi Mark,

Het is gelukt, gegevens zijn inderdaad doorgevoerd. Verhuistokens opvragen is vervolgens ook gelukt!

Dank voor je hulp!

Thor
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Thor,

Fijn dat het is gelukt om de Whois gegevens aan te passen. U kunt altijd bij mij (en mijn collega's) terecht met uw vragen. We helpen u graag.

Tot slot heb ik een vraag voor u. Ik wil graag weten hoe u de service op het KPN Zakelijk Forum hebt ervaren. Wilt u middels het invullen van 5 korte meerkeuzevragen uw bevindingen met ons delen?

Reageer