Beantwoord

Extern domein DNS instellingen naar hosting bij KPN

  • 21 december 2017
  • 3 reacties
  • 444 keer bekeken

Hoi allen,

Ik heb een webhosting+domeinnaam bij KPN. (voorbeeld: intern.nl)
EN
Ik heb een domeinnaam hosted bij een ander bedrijf. (voorbeeld: extern.com)

In het ideale geval zou ik extern.com laten verwijzen naar intern.nl/subfolder. met behoud van de URL extern.com in de balk inclusief mappen structuur die daarna nog volgt.
dus een link op de pagina verwijst dan naar extern.com/contact.html
Dit kon niet volgens de KPN helpdesk. Oke dan wil ik gewoon dat extern.com naar de webhosting gaat zoals intern.nl ook doet, en dan regel ik het zelf wel met .htaccess file.... maar dit kan ook niet volgens KPN. Ik ben het hier oneens mee.

Er wordt voorgesteld frame forwarding te gebruiken, maar hierdoor veranderd de URL informatie niet meer mee. en omdat te compenseren maar een nieuwe website in wordpress te gaan maken met permalinks, dit zie ik niet zitten.

Het is gewoon mogelijk, normaal gesproken, om een losse hosting te hebben en losse domeinnaam en met correcte DNS gegevens de domeinnaam naar de hosting dienst te laten verwijzen.
Simpel voorbeeld:
Ik run zelf een server, neem een domeinnaam en laat de domeinnaam naar mijn ip gaan(type A) en klaar is kees. En als ik zou willen zouden er meerdere domeinnamen naar het zelfde adres kunnen gaan en zullen ze allemaal werken zoals aan het begin aangegeven.

Het was zelfs niet mogelijk als het domeinnaam naar KPN verhuist werd.

Iemand suggesties wat ik nu kan doen. Ik ben het oneens dat ik extern.com niet gewoon naar hosting kan laten linken zoals intern.nl ook doet. Als ik de DNS instellingen één-op-één kopieer krijg ik helaas een lege apache website. Het ip is niet direct het adres van de website, mijn vermoeden is dat het ip shared is en er nog wat onder de motorkap bij KPN gedaan wordt om je bij de goede website te laten komen.

Groet,
Niels
icon

Beste antwoord door Rick S. 21 december 2017, 08:53

Goedemorgen @nielskool,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed u de situatie hier gepost heeft. Ik kan u helpen om dit in te stellen.

Allereerst is het zaak om de domeinnaam, die u bij de andere partij heeft, in de Zelfservice Cloud omgeving toe te voegen.
Dit stelt u in via 'Alle domeinen' in het Home tabblad en vervolgens via de button 'Elders geregistreerd domein toevoegen'.

Vervolgens moeten de instellingen bij uw provider aangepast worden. Hiervoor heeft u twee opties. De beste optie is om bij uw provider de nameservers van KPN in te stellen. De vraag hierbij is dus of u de mogelijkheid heeft om de nameservers aan te passen.

Als dit niet mogelijk is is optie 2 om een een A-record instellen naar het IP adres van uw Webhosting bij KPN in te stellen.

Ik hoop dat u hiermee aan de slag kunt en hoor het graag als het gelukt is!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @nielskool,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Goed u de situatie hier gepost heeft. Ik kan u helpen om dit in te stellen.

Allereerst is het zaak om de domeinnaam, die u bij de andere partij heeft, in de Zelfservice Cloud omgeving toe te voegen.
Dit stelt u in via 'Alle domeinen' in het Home tabblad en vervolgens via de button 'Elders geregistreerd domein toevoegen'.

Vervolgens moeten de instellingen bij uw provider aangepast worden. Hiervoor heeft u twee opties. De beste optie is om bij uw provider de nameservers van KPN in te stellen. De vraag hierbij is dus of u de mogelijkheid heeft om de nameservers aan te passen.

Als dit niet mogelijk is is optie 2 om een een A-record instellen naar het IP adres van uw Webhosting bij KPN in te stellen.

Ik hoop dat u hiermee aan de slag kunt en hoor het graag als het gelukt is!
Top, bedankt. Dit klinkt als het antwoord dat ik zocht. Ik kan de nameserver instellen dus dat komt wel goed dan. Ik miste het stukje dat ik het domein bij jullie moest toevoegen.

Vind het alleen wat jammer dat via de telefoon werd gezegd dat het niet kon terwijl ik aangaf het er niet eens mee te zijn.
Bedankt voor de hulp.
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen Niels,

Goed om te horen dat u hiermee verder kunt. Als u nog ergens tegen aan loopt zit ik klaar om te helpen 😉
Het is inderdaad een slechte zaak dat u eerst te horen kreeg dat het niet mogelijk zou zijn. Om dit in het vervolg te voorkomen zoek ik de betreffende collega op en bespreek ik hoe het volgende keer aangepakt moet worden.

Ik wens u alvast hele fijne dagen!

Reageer