Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Zakelijk KPN Forum - Indexpagina
Beantwoord

Hoe wijzig ik de WHOIS-adresgegevens van al mijn domeinnamen (.net + .com) na verhuizing?


  • Participant
  • 4 reacties
Als particulier ben ik in het bezit van 5 domeinnamen en ben bezig met een verhuizing binnen Nederland.
Wat is de procedure om de WHOIS-adresgegevens van de "Registrant" en "Admin" te wijzigen?
Nu staan mijn oude adresgegevens er nog..
icon

Beste antwoord door Rick S. 25 april 2018, 16:08

Goedemiddag Samijn,

Sorry, ik was in de veronderstelling dat de adresgegevens hier ook gewijzigd kunnen worden.
Dan gaan we het anders aanpakken en zorg ik ervoor dat het aangepast wordt. Op de pagina Hoe wijzig ik de gegevens van Domeinnaam Online staat onderaan de pagina het WHOIS wijzigingsformulier. Dit formulier kunt u invullen en mailen naar zakelijkforum@kpn.com. Vervolgens ga ik ermee aan de slag en laat ik de gegevens wijzigen.

Geeft u mij voor de zekerheid een gil als u hem verstuurd heeft?

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @samijn,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Als ik het goed begrijp gaat het dus om een verhuizing naar een ander adres in Nederland, waarbij u natuurlijk de adresgegevens wilt updaten, toch? En u bedoelt dus niet dat u de domeinnamen wilt verhuizen naar een andere aanbieder, toch?

De WHOIS gegevens van uw domeinnamen kunt u gemakkelijk zelf updaten. In de blog Hoe wijzig ik de WHOIS gegevens van mijn domeinnaam? vind u een stappenplan hoe u deze gegevens kunt wijzigen. Laat u mij even weten of het gelukt is?
Hoi Rick S.,

Dank voor je reactie, Het betreft inderdaad om een verhuizing (particulier) naar een ander adres in Nederland waarvoor ik m'n WHOIS-adresgegevens wil aanpassen. Er is inderdaad geen sprake van wijzigen van de aanbieder/provider.

Bij het bewerken van de Contactinformatie (in Zelfservice Cloud) kan je enkel je naam en e-mail adres aanpassen welke worden getoond in de WHOIS-gegevens. Er is geen optie om de adresgegevens van de WHOIS-"Registrant" en "Admin" te wijzigen.

Mijn vraag betreft het wijzigen van de WHOIS-adresgegevens van de "Registrant" en "Admin"; hoe doe ik dat als klant van KPN Domeinnaam Online?
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Samijn,

Sorry, ik was in de veronderstelling dat de adresgegevens hier ook gewijzigd kunnen worden.
Dan gaan we het anders aanpakken en zorg ik ervoor dat het aangepast wordt. Op de pagina Hoe wijzig ik de gegevens van Domeinnaam Online staat onderaan de pagina het WHOIS wijzigingsformulier. Dit formulier kunt u invullen en mailen naar zakelijkforum@kpn.com. Vervolgens ga ik ermee aan de slag en laat ik de gegevens wijzigen.

Geeft u mij voor de zekerheid een gil als u hem verstuurd heeft?
Hallo @Rick S.,

Nogmaals dank voorje reactie en suggestie.
Met het "WHOIS wijzigingsformulier", bedoel je misschien het document "Formulier_wijziging_domeinnaamhouder-v1.2.pdf"?
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @samijn,

Dat klopt helemaal. Deze mag u invullen en doorsturen 😉
Hoi Rick,

De e-mail (met Formulier_wijziging_domeinnaamhouder en ID) is verstuurd naar zakelijkforum@kpn.com.
E-mail onderwerp: "WHOIS-adresgegevens aanpassen na verhuizen".
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag @samijn,

Bedankt voor het sturen van de mail!
De WHOIS gegevens zijn inmiddels aangepast en verwerkt 😁

Als u nog andere vragen heeft, hoor ik dat natuurlijk graag!
Beste Rick,

Dank voor je advies en de assistentie bij het aanpassen van de WHOIS-adresgegevens.
Alles is nu in orde, klasse!

Vriendelijke groet, Frank

Reageer